Chapter 2

161 13 1
                                    

Daar sta ik dan. Backstage bij MainStreet. Ik ben zo ontzettend bang dat mainiacs me herkennen. Of zelfs Owen me misschien herkent. Er staan nog 3 meisjes. Ze zijn allemaal aan het fangirlen dat ze bij een van hun idolen op de kruk mogen zitten en hun Invisible Girl mogen zijn. Ik zou serieus nu niets liever willen als hier weg gaan. "Jullie mogen!" roept een man. Een voor een gaan we het podium op. Ik ga op de 4e kruk zitten. Gespannen kijk ik om me heen. Sommige mainiacs zie ik mij verbaasd aanstaren. Rein komt als eerst opgelopen. Hij loopt naar de eerste kruk toe. "Ik zie je lopen, hoofd naar beneden. Never knowing what to say. Ik zie je dromen. Je kijkt zo verlegen, but girl you gonna be okay. Ohohoh will you ever know hoe speciaal je bent." zingt hij. Het meisje glundert helemaal en zingt met tranen van blijdschap in haar ogen mee. Daarna komt Daan op hij loopt naar de derde kruk toe. Hij begint ook te zingen en heel even kijkt hij me een beetje verrast aan. Ik besluit snel weg te kijken. Bij het tweede refrein komen ook Nils en Owen op. Ik hoop dat Nils na me toeloopt en niet Owen. Gelukkig loopt Owen naar de tweede kruk en merkt hij niet dat ik er ook zit. Nils loopt door naar mijn kruk en kijkt me eerst verbaasd aan, maar zet daarna een glimlach op en begint voor me te zingen. Eigenlijk geniet ik er wel van. Nils kijkt me diep in mn ogen aan en lacht zijn mooie lach. Ik ben zo blij dat ik niet bij Owen zit! Als het liedje is afgelopen geeft Nils me een knuffel en rent met me het podium af. Net zoals Owen, Daan en Rein ook doen met hun Invisible Girl. "Jij bent toch Caitlyn? De vroegere vriendin van Owen?" fluistert Nils in mn oor. Ik knik en lach verlegen. Nils gaat snel voor me staan als hij merkt dat Owen met zn Invisible Girl langs loopt om haar weg te leiden naar de bewakers. "Mag ik vragen wat je hier doet?" vraagt Nils zachtjes. "Ja, maar dat is een lang verhaal en je moet volgens mij het podium weer op" zeg ik wijzend naar de andere jongens die al klaar staan. "Blijf hier wachten,okay?"zegt hij. "Okay." zeg ik terug. Hij loopt naar de andere jongens toe en ze rennen het podium op. Als Owen als laatst opgaat kijkt hij me even raar aan, maar rent dan snel het podium op. Na 5 minuten komt er een bewaker naar me toe. "Wat doe jij hier? Je mag hier niet komen." zegt hij. "Ik moest van Nils hier wachten." antwoord ik. "Die heb ik al vaker gehoord, jonge dame. Kom maar mee."zegt hij. Hij 'sleurt' me mee en zet me terug achteraan in het publiek. Ik loop weg, want ik kom toch niet meer backstage en eigenlijk heb ik geen zin om Owen onder ogen te komen.

Lost. (mainstreet ff)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu