البارت الاول من مهمه عشقك (عاطفتى و إنكسارى) 💙

2.1K 47 56
                                    

Ñada Abd elrahman 💙
البارت الاول انا رفعته عشانكم يا جميلات وبدري عن معاده كمان اتمنى تستمتعه بيه ..وتقوليلولي رايكم ..اتمني يعجبكم وينال اعجابكم وارءكم تكون جميله زيكم..والبارت كبير جدآ وانا حسنت عن الجزء الاول بكتير ..اسيبكم مع ألبارت 💙
مهمة عشقك (قدرنا المحتوم)💙
البارت الاول..💙
وبعد عدة سنوات..حيث كبر ابطالنا الصغار.. وصاروا الآن شباب..وسوف نكمل مسيره مهمة عشقك..ولكن بالقدر الذي سينفرض عليهم.. قدرهم الذي لا مفر منه..القدر المحتوم 💙

حيث كان يجلس بداخل مكتبه ..الذي يبدو عليه الفخامه والاناقه والموضه العصريه..ولكن بالنسبه له .. بسبب الالوان القاتمه الذي تحتوي عليه..وكانت الشركه ف موقف لا يحسد عليه أحد..حيث كان التوتر والخوف هم المسيطرين ف أرجاء المكان..وكان زين الصغير..يدخن السيجار الكوبي..ببرود تاام وهو يتطلع إلى السكرتير ببرود و يتحدث بنفس طريقته البارده والقاسية ايضا ..ف بالطبع ورث هذا من والده زين ..وايضا الجد بشري حيث ورث عنه الذكاء والخبرة ف.العمل وعن والده البرود والحيله..والحزم والقوه..والوسامه الشديده ولكنه اخذ عيون والده الحاده ذات النظره الحاده ولكنه يشبه زين الكبير بعض الشئ..ونفس صفات جسده..الصلب شديد البنيان..
سكرتير المجموعة بجديه ممزوجه بالتوتر
يا ..زين باشا..
قاطعه زين بهدوء مميت..
باشا ايه بس ده سيادتك الي باشا وبيه كمان ..انا أرجح انك تتفضل تيجي تقعد ع الكرسي مكاني هنا..اتفضل . ما تتفضل .ليصرخ زين بقوه اتفضللللللل..
انتفض السكرتير بخوف
ااااا..زين باشا . انااا..انا العفو يا باشا المكان ده ل سيادتك وبس..وفعلا معرفتش الي حصل ده حصل ازاي لكن ارجوك سيادتك سامحيني..واوعدك هجيبلك اخر الي حصل دااه..وهجيب ل سيادتك العامل الي دخل الشركه وهو متخفي ف زي العامل وهو مجرد جاسوس ل شركه الاسيوطي يا
ليقاطعه زين ببرود....
مش عايز كلام فارغ كتير..انا هكتفي برفدك..بس عشان اهل بيتك ميتشردوش..لكن انت عارف ايه الي كان ممكن يحصلك..مش زين بشري..الي حد يتدخل مكتبه وياخد ..منه كارت ولو ب جنيه مش ملف مناقصه خايب زي دااه..
اها وابقي متنساش تروح تنقل أسرار وخفايا الشركه ل شركه الاسيوطي..شركه بشري بدر اكبر مجموعة للمقاولات..والحديد الصلب ف الشرق الأوسط وشمال أفريقيا الوسطى..طبعا مش بعد كل ده مش هعرف انك بتدبر مع حسين سالم الاسيوطي عشان تاخد مناقصه متخلفه لا ..وانت بتسلمه الورق عادي جدا..للعامل الخايب الي انت متفق معاه..يا سلام ع الامانه
بدأ السكرتير يتعرق بخوف زائد
ح حض حضرتك بتقو..ول ا..ي
زين بصرامه..
الي سمعته اطلع بره الشركه دي ومتحاولش تشتغل ف اي شركه تانيه ولا حتي شركه الاسيوطي هتقبلك ..لأنك خاين ونجس..لا و الالعن خااايب .بررره
لينتفض السكرتير بفزع ويهرع الي الخارج سريعا تاركا كل ما يخصه بالشركه حتي..اشيائه الخاصه ومتعلقاته الشخصية مهرولا الي الخارج حيث يجد ..باب للنجاه..وهو لم يستعيب أنه مازال ع قيد الحياة وقد نجا من الصقر الجارح..وهو زينّ....
ظل زين شاردا في شئ ما و يفكر ايضا ف كيف له أن يصلح الأمر بعد أن تحدث مع چنابصرامه وهو يتحدث بغلظه ويأمرها بالمكوث ف بيتها بسبب تهمتها بأنها مهمله الذي توجهت لها من قبل السكرتير الخائن و ظل يتذكرها وهي تبكي وتنفي انها ليست من أهملت ف ورق المناقصه وأنه تم سرقته من مكتبها أثناء غيابها ..
زفر زين بضيق بعد أن تأكد من أنها ليست مهمله وأنها كانت ع حق..وكلما تذكر دموعها وهي تغرق وچنتيها ينتابه ألم ف قلبه..والسبب الأكبر انها كانت ع حق هو من الذي شكك .ف ضميرها واخلاصها ف العمل..
قرر زين أن يذهب لها حيث أنها الان سوف تكون ف منزلها اخذ متعلقاته وهو ينهض براحه بعد أن عثر ع الحل المناسب لها وله وايضا الطريقه التي سيعتذر لها بحب..وايضا لم يجرح غروره وكبريائه ف بالطبع لن يتقبل ابدا ان يظهر ضعيفاً..حتي أمام عشقيته ..
وقبل أن ينهض زين من مكتبه ..دخل عليه ياسين..
زين بجدية
كويس انك جيت يا ياسين چنا اكيد هتبقي ف البيت مش كده تعالي معايا نروحلها انا زعلتها الصبح اوي ..
ياسين..(ياسو)
نعم انت تروحلها من امتا كل الحنيه دي
... بقا الصقر الجارح زين بشري قلقان وزعلان ع چنا بالمنظر دااه..يا خساره يا ابن عمتي قلبك بقا ضعيف اووي..
ياسين هو ابن عمار ..حيث أنه ذات حسه فكاهيه مع عائلته ولكن يكون حاد الطباع مع الآخرين وهو ذات البشره الخمريه..والشعر البني والعيون العسلي وذات وسامه وملامح رجوليه مرسومه بدقه
زين بغيظ
وانت مالك يا زفت انت خطيبتي وزعلتها و بفكر هصالحها ازاي و
لم يكمل حديثه بعد أن قاطعه ياسين
ياسين بزهول..
وكمان هتصالحها ده انت فضلك دقيقتين وتقولي هجبلها ف ايدي ورد..انت نسيت انت خاطبتها إزاي انت كنت بتهدد عمي مش بتتطلب ايديها..والبت عشان بتحبك يا قلب امها وافقت ع طول .. ربنا يكون في عونها..
زين وهو يحاول أن يخفي حبه لها
انت بتقول ايه ..انت متخلف وانت مالك أن شاء الله..ورد .. اجبلها مشتل ورد خليك ف حالك احسنلك كفايه عليك بابا وبلاش انا مش عايز أجل جوازك من بوسي اكتر من كده..كفايه عليك أنه اتأجل كمان سنه ..
ياسين بخوف من فعل تهديده
ولي لي يا حبيبي ..برحتك صالحها اقولك اتجوزها....الورد موضه قديمه..ولله انا ما عارف بنت عمي دي غلبانه ربنا معاها بقا..اقولك انا رايح اكل ..وانا الي كنت فاكرك هتعزمني ع الفطار بس يلا هاكل مع بسبوستي..سلام ي زينو..
زين وهو يلقيه بالملفات..
اطلع بره يا زفت وابقي وريني هتقابل اختي ازاي انا هعرفك شغلك ازاي و هكلمها ومش هتقابلك النهارده خالص ويلا بره يحرق دمك
ياسين وهو يركض خارج المكتب
خلاص يا زين ونبي اني أسف..سماااح
ليتنهد زين بضيق..وهو يخرج من المكتب بل من المجموعه كلها. ويتجه الي متجر الورد .ويقوم بأشتراء ل حبيبته الورد الچوري الاحمر..مثل وردته التي يعشقها..وكارت يحتوي ع اعتذار وكلمه حب وايضا اسمه..وتم ارساله لها ولكن لم يوجد ردها وهو ينتظرها أسفل المنزل..
ليقلق عليها بفعل تأخيرها ل يتم إجراء مكالمة لها..ولم تجيبه..
زين بجدية
يعني راحت فين ..
دلف زين داخل المنزل وهو يدق الباب..
فتحت له ندا
ندا بهدوء
اهلا يا أبيه اتفضل
ندا ذات الشعر البني الطويل والبشره البرونزية والعيون البنيه القاتمه وايضا ذات الجسم الممشوق ومتوسطه القامه ولكنها طيبه وتحب الآخرين وتهاب الغرباء بشده..
زين وهو مازال خارج المنزل
چنا فين يا ندا
ندا بهدوء
چنا خرجت يا أبيه
زين بهدوء.عكس ما بداخله
خرجت فين يا ندا
ندا بخوف من تغيير ملامحه
لا راحت تزور طنط نور ف البيت ..
زين بهدوء مميت..
تمام سلام
ذهب زين الي بيت زوجه الخال.. وأيضاً عمته هو ..(نور)
اتي الي منزلها فتحت له نور..ورحبت به وهي تعانقه..ويبادلها زين العناق وبعد أن سأل ع چنا أخبرته نور بأنها توجد بالغرفه مع ماسه وبيري..
قرر زين أن يذهب لها ولكنه سمع حديث الفتيات كا الآتي..
ماسه وهي تربط ع كتفيها بحنان ..
خلاص بقا يا چنا بقالك اكترمن 3 ساعات بتعيطي..هو زين غلط أنه مش وثق فيكي لكن انتي كمان غلطتي ورق مناقصه زي ده المفروض يتشال ف مكان أمن عليه..مش تسيبيه لي الي رايح والي جاي..حبيبتي بطلي عياط ارجوكي..صدقيني يمكن خير محدش بيتعلم ببلاش..
ماسه ذات البشره البيضاء والشعر البني القصير والعيون الرماديه نفس عيون عمارو ذات الجسم المثالي وايضا اخذت طباع والدها الغرور والكبرياء والجديه ولا تحب الفشل..ويوجد لديها سر سوف نعلمه.
چنا ببكاء مرير وهي ذات الأنف المحمره وشعرها المبعثر..
انا كل داه مش فارق معايا..الي فارق هو اني هسيبه لوحدو ازاي دلوقت..انتي عارفه زين مش بيهتم بصحته كويس ..ومهمل ف حق نفسه اووي وبيشتغل كتير وانا خايفه عليه اووي..انتي مش عارفه اعدأه انا لازم اكون معاه ف المجموعة انا بخاف عليه اوي اوي يا ماسه..ثم ألقت نفسها ف حضن ماسه تبكي اكثر..
چنا تشبه صبا كثيره ذات الشعر الأحمر الناعم الطويل والبشره البرونزية الناعمه والعيون مسحوبه ع شكل القطه.. الذي تتغير لونها بفعل ملابسها ولكنها تميل الي اللون الازرق الصافي.وهي ذات الجسم الممشوق ومتوسطه القامه ولكنها..قويه وتتحدي المواقف والظروف..ولا تقبل بالإهانة أو أن يقلل أحد منها ع الاطلاق..
بيري بغيظ..وهي غير مستوعبه حاله الجنان الذي توجد بها چنا..
يعني بقالك اكتر من 3ساعات بتتنيلي تعيطي وتنهاري ووجعتي قلبي عليكي وبوظتيلي البارتي الي كنت بجهزها ل.. أسر عشان عيد ميلاده..وماما الي تعبانه وقلقت عليكي اكتر..كل دااه عشان سي زين بتاعك وأكله و شربه تعرفي انا ف كليه تربيه للاطفال تعالي خدي معايا واحضري سكاشن هتفيد عقلك دااه كتير اوي يا چنا.. حرقتي دمي يا شيخه .. ربنا يهديكي ..
لتحاول ماسه كتم ضحكتها ع منظر چنا الذي لا يبشر بالخير..
چنا بشر..
سي زين بتاعي ده يا مس بيري..يبقي ابيه زين انتي سامعه ده اولا..ثانيا البارتي بتاعت أسر مش هتتعمل النهارده زين كان قال هتتعمل ف نهايه الاسبوع..ولما اجي اعيطلك ابقي اتكلمي..ومتحاوليش انك تفهميني اني موضوعي مع زين تافه انتي سامعه
بيري بسخريه..
هه أبيه زين سوري يا طنط عن اذنك ..
لتقوم بيري ب فتح باب الغرفه لكي تتتركها لهم لتُفأجآ ب زين الذي يقف أمامها محدقاً..بها وهو يقف بهيبته ووقاره أمامها ينظر لها بجمود..
بيري برعب..
ااا أبيه ز زين
زين بسخريه
وأبيه لي يا بيري سي زين اشيك ع موضه مش كده ..
بيري والكلمات تهرب منها ..وهي تقف ف ذات الموقف السخيف
ااا اسفه يا أبيه بس اصل..چنا كانت..
ليقاطعها زين بصرامه..
بيري الموضوع انتهي وراعي فرق ال 10سنين الي بينا ..وده بيعرفني اذا كنتي محترمه ولا فيها كلام تاني يا هانم..
بيري وهي تنظر إلي الأرض
امرك يا أبيه اسفه عن اذن حضرتك..
ليدلف زين..داخل الغرفه بعد أن ابتسم ع شكل چنا وهي تنظر ف الإتجاه المعاكس له .. ولا تريد أن تراه ويتذكر كلماتها مع بيري وأنها تقلق عليه وبشده ليتحول غضبه منها بسبب خروجها من المنزل وعدم أخباره .. الي حنين وحب واشتياق لا ينتهي ل تخرج ماسه من الغرفه بأكملها وتتركهم لكي يتحدثون بأريحية..
زين..وهو يمثل الغضب ليتابع بصرامه وهو يجعلها تنظر له
ايه الي خرجك من البيت يا چنا من غير أذني مش قلت الصبح تروحي ع البيت على طول هتفضلي عنديه ل حد أمتا..
چنا وهي تحاول أن تتماسك وتتظاهر بالقوه
لو سمحت توطي صوتك وانت بتكلمني. وبعدين مش قلتلي اطلعي بره المجموعه ومش عايز تشوفني تاني..يبقي انت مش ليك حق انك تعرف عني حاجه بعد كده ..وخلي اتهامك وان تشكك في ضميري وتركيزي ف شغلك ينفعوك ..لتحاول أن تترك الغرفه ولكن يدي زين تمنعها من الخروج..
زين بضحك ع شكلها الطفولي وهي ذات الطفله المشاغبه والعنيده ايضا ..وبدأ زين بأن يهندم من حالها بلطف ورقه ..ويرجع خصله شارده خلف أذنيها ويتحسس وچنتيها المحمره ويداعب انفها بأنفه بضحك ويتابع بحب..
طبعا انا ولا..كأني سمعت كلامك ده يا چنا ..لاني فعلا لو اخدت بيه هيبقي في تصرف تاني مش هيعحبك ..وكفايه اوي اني وافقت انك تيجي المجموعة معايا وتكوني سكرتيرتي الخاصه ..وانتي عارفه ومتاكده اني مكنتش هوافق ابدا ..وسايبك تهربي براحتك ومأجله جوازنا بقالك اربع سنين مش فاهم ليه ..
چنا وهي شارده ف عيونه التي تجذبها بشده وهي لم تسمع شئ تماما ف كل ما عليها انها تنظر بعيونه فقط وشارده ف ملامحه..
زين وهو يحركها برفق ..
چنا چنااا
چنا بشرود..
وانا موافقه..
زين وهو يستعيد ما قالته..
نعم قلتي ايه..
چنا وهي تتضع يديها ع رقبته وتتحسسها برقه..
بقولك موافقه ع الجواز مفيش تأجيل تاني اظن كفايه خطوبه بقالها مده كبيره انا لفت انتباهي كلام بابا زين مش اكتر.. معاه حق عايز حفيد ..انا كنت متردده لكن بعد كلامه معايا اقتنعت..وكنت هقولك لكن طردتني من المجموعة وبدون سبب..و اظن مكنش ليك حق انك تعرف بعد ما زعلتني..
زين بسعاده..
مش مهم دلوقت اي حاجه يا چنا .. المهم لو ع اقتناع ابتدي اجهزي انتي بس وكل حاجه اتحلت..لكن لو مش مقتنعه ومضغوطه بلاش..ليتحسس وچنتيها بلطف وتخجل من هذا الوضع چنا ليتابع بحب..متعمليش حاجه انتي خايفه منها يا چنا انا معاكي. وفاهم خوفك دااه من مسئوليه مره واحده..وعموما متزعليش مني وفعلا كل حاجه اتحلت..
چنا مستفهما
ازاي لاقيت الورق
زين بعد ما قص لها ما حدث..تحت اندهاش چنا..
يعني كله هو الي اخده كويس انك عرفت مين الي مهمل لا وخائن كمان
زين براحه
ايوا يا حبيبتي الحمد لله اني مظلمتكيش .
ويلا بقا خليني اوصلك وأرجع ل أمي زمانها مستنياني عشان الغداء..
چنا بطاعه..
حاضر يلا يا زين..
ليصلها زين الي منزلها بعد أن وضعها براحه..وذهب الي تيا وزين وشقيقه التؤام أسر &أدم أنهم أقل عمر من زين ب 4سنوات..يشبه تيا ف لون العين والبشره البيضاء ولكن ذات الشعر الاسود مثل زين الكبير ونفس الملامح والوسامه وايضا الطباع..أسر ف كليه العلوم والاداب..وأدهم يدرس الفنون التشكيلية..
ذهب زين الي المنزل..وجد الجميع ع مائده الطعام.. ألقي عليهم التحيه وجلس..
زين.الاكبر..
طبعاً چنا بلغتك ..اني اتكلمت معاها ف موضوع جوازكم وأنها طولت الخطوبه اووي ..وكان لا زم اتدخل..وانت كنت سيبها ع راحتها..انا قررت جوازك هيبقي مع بوسي اختك ..عايز افرح بيكم كفايه لحد كده ..تمام
زين الأصغر بطاعه
اكيد بابا وهي موافقه وياريت حضرتك تكلم باباها عشان هو مقفلها اووي مش فاهم ليه ..
تيا بجديه
انت بتسأل مقفلها..ليه يا زين..اتكلم عنه بس الأول بأدب متنساش أنه ف مقام خالك..ولا زين مش هيتكلم..انت الي تروح تطلبها بأدب وتتكلمو ف باقي التفاصيل..لتتابع بصرامه هو مش شغال عندك ..
زين وهو يحاول أن ينفذ كلام والدته بالطبع معها كل الحق أنه أخطأ في التعامل مع عدي ولكن هذا بسبب طباعه لا أكثر..
أمرك يا أمي .. متزعليش فعلا كنت غلطان..وانا هروح بكره وأتكلم معاه و هحاول اقنعه من غير اي ضغط..
أسر بمرح..
طيب وبالنسبالي انا ..يعني وپيري ايه ..انتم عارفين انا عايز اخطبها..
زين الأكبر بصرامه..
مفيش خطوبه يا أستاذ انجح ف كليتك الأول ونشوف الموضوع ده انا بتكلم عن الاستاذ الي بقا عنده 28سنه ولسا خاطب ..
أسر بغيظ
وانا مالي ومالهم ..پيري يا بابا انسانه كويسه انا بس كنت عايز اخد خطوه رسمي بحيث انها متضعش مني..
زين الأكبر بهدوء
انت بتقول اي ي آسر بنت اختي ومش هكون عارف هي كويسه ولا لاء دي تربيتي متربيه ف بيت زين بشري مش مستنيك تكلمني عنها ..خلص دراستك واشتغل ونتكلم..
نظر أسر بحزن وهو ينظر ل تيا فأنها وعدته انها تتحدث مع زين ف الموضوع هذا بادلته تيا بطمأنينه..
وايضا بوسي التي كانت شارده ف حديث هذه الفتاه عن حبيبها وأنه حقا ع علاقه بها ولكن متي وكيف.. سنتعرف ع كل شئ..
لاحظت تيا ان بوسي لم تتناول شئ من الطعام..
تيا بهدوء..
بوسي حبيبه ماما مالها مش بتأكلي ليه ..
لتنتبه لها بوسي سريعًا
لا يا ماما ابدا مفيش سرحت شويه يا حبيبتي متقلقيش عليه..
تيا وقد انتابها القلق ع ابنتها الوحيدة
بوسي انا مامتك وفهماكي..ومتنسيش اني كنت ظابط..هه غير كده .اني حاسه بيكي الموضوع الي قلقك..دااه اتاكدي منه كويس قبل متاخدي قرارك زي معودتك من وانتي صغيره
بوسي وهي تدرك صحه حديث والدتها فابلطبع انها والدتها ف كيف لها أن تهمل ابنتها هكذا فا دائما كانت رفيقتها وامها و شقيقتها أيضا..
تمام يا ماما مش تقلقي عليه ابدا ..بنتك فاكره كلامك كويس متقلقيش عليه لتربت ع يديها برفق..
وتبادلها تيا بابتسامة مشرقة
طبعا عارفه يا حبيبتي ..ده انتي بوسي قطتي الجميله والرقيقه طبعاً..
لتضحك بوسي بحب وهي تقبل ايدي والدتها
زين بتسأول
جايه المجموعه بكره ي بوسي..
بوسي بنفي..
لا يا زين انا هستريح بكره..
زين بشماته..
احسن عشان الزفت ياسين ده دمه ينحرق اكتر..ويعرف يتكلم كويس بعد كده..
ليأتيهم صوت ياسين القادم بأعتراض
مش مهم يا زينو هي متجيش بكره انا اجيلها هنا ولا ايه يا بسبوسه ليرسل لها قبله ف الهواء..
لتبتسم بوسي بخفه..
ويتلقي ضربه ع ظهره بفعل يدي زين الكبير..
كام مره يا بغل قلتلك متعكسهاش ادامي انت مبتحرمش يلا بقالك اربع سنين جوازكم بأجله اعمل معاك ايه تاااني..
ياسين بالامبالاه
بقيت مبحسش خلاص يا بوص هتفضل تأجل وانا هفضل مستنيها وادينا قاعدين نشوف مين الي هيتجوز ف الآخر..بس شوفتي يا عمتوالي حصل النهارده..
تيا بضحك
حصل ايه يا ياسين
ياسين وهو ينظر إلي زين الكبير
اصل البت چوليا ام شعر اصفر وعيون زرقاء دي جات الشركه النهارده.. وبعدين سألت ع البوص كتير اووي ووزهقت ومشيت وقبل ما تمشي قالتي ابعتله البوسه دي امانه للبوص زي المره الي فاتت..تعالي بقا كده يا جوز عمتي..وخالي ف نفس الوقت.. أما ابوسك زي مقالتي دي امانه وانا بصراحه امين اوووي
زين وهو يبعده عنه بقوه
ابعد عني يا سئييل.. وبعدين اما هي جت مكلمتنيش ليه عشان اجي واشوف الصفقه الاخيره الي اتفقنا عليها..
تيا وهي تستشاط غيره
نعم انت كنت عايز ام شعر ازرق وعين صفرا دي تجيلك يا زين..
زين وهو يدرك أنه يتحدث أمام تيا بعد أن أوقع بينهم ياسين ليتنهد بضيق ف تيا ستحزن بشده بسبب كلام ياسين لأنها بسهوله تعشق زينها وتغير عليه بشده وتركت الشرطه من أجله بسبب غيرته عليها . وهو لا يريد أن يجعلها تندم ع تضحيتها..(طبعا زين هنا مش مثال للراجل الي يستغل ضعف الست وحبها ليه بالقدر الكبير ده ويجعلها فقط ل نزواته وشهواته ويقتل طموحاتها..ويهين كرامتها..بل بالعكس تناقش معها بهدوء وبعد أن اتضح أنها هي التي تصر..فرح بشده لقرارها وأنها سوف تتنازل برضا ف سبيل إسعاده وإسعاد ابناؤها..وتوعد ما بينه وبين نفسه ..أنه سيبذل كل مجهوده فقط لأسعادها مثلما تفعل معه ومع ابنأؤهم)
زين وهو يتوعد ل ياسين بنظراته وهو يقذفه با الملعقه الذي توجد بيده
اي لا يا..توتا حياتي 🌸..انا مقدرش طبعا انا كنت لسا هقله يحول ورق الصفقه ل ابنك مش انا لا..
ياسين وهو يكتم ضحكته بعد أن تفادا الملعقه..
هههههههههههه ما كان من الأول يا خالو كان لازم تتكلم يعني ..وتخلي كرامتي تنقح عليه عشان اديك البوسه ..هه هه
زين الأكبر وهو يتوعد ل ياسين.. ويحتضن تيا ويذهب للطابق الأعلي..
زين انا عايزك تظبط ياسين ع الآخر عايزه يقعد مع بوسي اكتر وقت ليشاور ع ياسين الذي ابتلع ريقه برعب..ليتابع زين بهدوء
اه وكمان ابقي قول ل بوسي چوليا قالتله يوصلي البوسه منين هه
ليذهب زين الكبير ويترك ياسين و بوسي ونظرات بوسي الحارقه له وكأنه ستكرتكب جريمه بفعل كلمات والدها
بوسي ووجهها لا يبشر بالخير ابداا..
ياسو حبيبي..هي ام شعر أزرق وعين صفرا زي ما ماما قالت دي باستك مش كده باستك ازاي بقا..
زين وهو يبتعد من أمام ياسين ويصعد غرفته بعد أن نجحت خطت والده ليترك ل بوسي مساحه كافيه لكي تنقض عليه ..
ياسين برعب من تحول بوسي الي قطه شرسه سوف تقتله..
بسبوسه حبيبتي ممكن تهدي دي كانت بوسه برئيه ولله اناا.
لتصرخ به بوسي بصوت جهوري
لينتفض ياسين وهو يهرع الي الخارج بسبب تحول حبيبته اللطيفه الحنونه الهادئه الي هذا الوحش المبحرح..
ليقرر ياسين بأن يرسل الي بوسي رساله لكي يشرح لها الذي حدث ولكن ظلت بوسي طوال الليل تبكي وهي تتأكد بإن ياسين حقا يخونها والالعن أنه يخونها مع أي امرأةتوجد أمامه..تنهد ياسين بيأس وهو يقرر أن يذهب ف ثبات عميق ويتحدث معها غدا..
وف نفس الوقت عندما وصلت چنا الي المنزل ودلفت الي الداخل ورأت الورد الذي تعشقه وتلقت الكارت الذي بعثه لها زين..وهي تقرأه بحب..وتقبل الكارت وتحتضنه لترسل له رساله خاصه تعبر بها عن مدي اعجابها بالورد وايضا به هو ..ليبتسم زين بحب وهو يشعر بها ويقرر أن يتحدث معها ..
ليدق هاتف چنا وهو يظهر صوره زين وايضا الموسيقي التي توصفه ..
لترد عليه چنا بلهفه ممزوجه بالفرحة..
الو..لتكمل بتفكير مين الي بيكلم ف الساعه دي ..؟
زين بحب
ممممم حبيت اعاكس .بس مكنتش اعرف ان حظي هيبقي حلو كده واسمع احلى صوت ف العالم..كله والرقه دي كلها..
لتقفز چنا عده مرات ع فراشها وكاد قلبها بأن يخرج من بين اضلعها..
زين وهو يشعر بسعادته..
ها هنتعرف ع ست الحسن والجمال ولا إيه.
شهقت چنا وهي تتصنع الخوف
لا لا مينفعش طبعا.. اصلي انا مخطوبه ل زين حبيبي..اخويا..صاحبي .. أماني..وقريب هيكون زوجي..وأجيب ليه بيبي ويكون شبهه.. وبعدين ده ممكن يقتلك لو عرف لتكمل بعشق.. دااه زيني..
زين بخبث..
وانتي مستعده تجيبي البيبي متأكده ي چنا ..
چنا وهي تشعر بتلميحاته وتدرك انها اخطأت لأنها أجلت زواجها منه اربع سنوات وهي تقتنع انها هكذا أصبحت مستعده ل تكون زوجته..وبعد أن تأكدت من مشاعره وأنه يعشقها ليس يحبها فقط..وقررت انها قدرهه وهو ايضا قدرها..
اكيد يا زين مستعده اكون زوجه ليك وام لأولاك يا حبيبي لتتابع بدلع..
ولا اي يا زينو..
زين بتفكير..
ولله ع حسب هنشوف طيب عموماً اتفقنا اجهزي كتب الكتاب يوم السبت ده..
لتشهق چنا بصدمه
ايه ده بعد يومين انت بتهزر
زين بخبث
لا مش بهزر انا بس بكمل اتفاقنا ولا انتي بترجعي ف كلامك تاني..
چنا بتحدي
لا يا زين انا موافقه بس المهم بابا يوافق..
تنهد زين بحيره
أن شاء الله متقلقيش.. تصبحي على خير بقا يا چوچو.. وبكره أن شاء الله هفتح موضوعنا مع باباكي
چنا بحب..
وانت من اهل الجنه يا زينو.. تمام
ليغلق كل منهم الهاتف و يتنهد زين بعمق وهو يفكر كيف له أن يخبر عدي بخبر الزواج هذا..
وف نفس الوقت تذهب چنا ف ثبات عميق وهي تتخيل أيامها المقبله مع زينها..
هكذا الحياه.. دائما تبهرنا بأقدارها العجيبه ولكن هذا القدر سيكون ف صالحنا.. أم هو نكبه لنا..
لتنتهي ليلتهم بالخير ويأتي لهم الصباح حامل ما فيه من أقدار الذي ستُسعد أشخاص وتحزن آخرين..سنرا
Ñada Abd elrahman 💙

مهمه عشقك (قدرنا المحتوم )2💙حيث تعيش القصص. اكتشف الآن