39. Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva.. viackrát!

40 8 5
                                    

Stretli sme sa všetci štyria pri ohnisku, pod stromom. Štyri prestrofarebné hrnčeky s pariacou sa kávou, štyria tak odlišní ľudia a štyri páry očí. Tom, unavený po práci. Thea, s veľkou dávkou make-upu na tvári. Ben, horiaci nedočkavosťou nám niečo oznámiť a ja, zmätená z vlastných pocitov a situácii, ktorá sa dramaticky menila dňom i nocou. Tlupa, na sebe závislých ľudí. Aspoň v tomto momente.

"Vyšetrovanie dosť pokročilo. Ako u nás, tak aj za hranicami. Obe autonehody boli zavinené vysokými dávkami liekov. A nikto už neverí, že obaja vodiči si tie lieky naordinovali sami. Ivana pravdepodobne vraždila. Aj ako dieťa a aj ako dospelá. A nielen to," rozhovoril sa ale vzápätí si doprial čas na dramatickú pauzu a nám na vstrebanie informácií.

Aj keď sme vlastne všetci predpokladali, že to nejako tak bude, mierne nás jeho slová vykoľajili. Thea si priložila ruku k pootvoreným ústam, Tom vypliešťal oči od údivu a mne sa na zlomok sekundy zastavilo srdce.

"Dôkazy ešte nie sú jednoznačné a chvíľu potrvá kým sa všetko potvrdí, ale predbežne sa všetci vyšetrovatelia zhodujú v jednom. Niekomu sakra záležalo, aby ani vtedy a ani teraz nikto nič poriadne nevyšetroval. Lenže teraz sa to už zastaviť nedá. Obe oddelenia, aj to naše a aj to za hranicami, spolupracujú a nad nimi sú dve inšpekcie, ktoré na priebeh vyšetrovania dozerajú. Dali mi nahliadnuť do spisov, ktoré konečne kompletne odpečatili. Ona bola psychicky narušená a sledovaná psychiatrom od šiestich rokov."

Jeho hlas som vnímala ako cez vodu. Hučalo mi v ušiach vďaka stúpajúcemu tlaku krvi, ktorá sa mi búrila v žilách ako dravá, rozvodnená rieka. Znechutenie a nervozita boli v tom momente jediné pocity, ktoré som mala. Vlastne nie, strach, ten som cítila veľmi intenzívne.

"Navyše policajti majú indície, že Ivana figurovala v nejakej kauze. Ale nechceli mi to upresniť. Stále sú trošku skúpi na slovo. Ale aspoň na tom robia."

Tváril sa nadmieru spokojne a pyšne, akoby to vyšetroval on sám. Neviem presne opísať čo všetko som cítila, každopádne vír pocitov, ktorý pohlcoval moje vnútro bol šialený. A podľa výrazu tváre aj Thea mala podobný stav mysle ako ja. Vyzerala byť riadne vykoľajená a zmätená. Naopak Tom teraz pôsobil pokojne a takmer chladne, akoby sa ho tie správy príliš nedotkli. Prvotné prekvapenie bolo z jeho tváre preč.

"Čo budeme robiť my?" spýtala sa Thea.

"Nič. Len čakať. Nechcú aby sme sa im plietli pod nohy. Toto mi zopakoval vyšetrovateľ a aj ten z inšpekcie. Doslova a do písmena ma požiadali, aby sme už nič nerobili a po ničom nepátrali. Berú vážne čo sa stalo Ren a aj tú nočnú návštevu ranča. Teraz už to berú fakt vážne," odvetil Ben.

"Čiže sa môžem vrátiť domov aj do práce?"

"Tak to ešte nie, Thea. Daj si ešte pár dní voľna a uži si ho pri koňoch. V bezpečí ešte nie je nikto z nás," namietol pevným hlasom, nepripúšťajúcim žiaden odpor.

Thea naňho pozrela s absolútnym pochopením, vedela presne na čo myslí. Ešte stále nie sme v bezpečí. Nikto z nás. Hrozba je stále živá a aktuálna a ktokoľvek z nás je terčom. Nemá význam pokúšať šťastie.
Ben voľnú ruku položil na moje koleno a mňa zaplavilo príjemné teplo. Cítila som sa oveľa bezpečnejšie, keď bol pri mne. A bola som mu vďačná za všetko čo pre mňa, pre nás robí.

"Takže naďalej zostávame všetci tu a pod dozorom.." povedal zamyslene Tom.

"A nie je nám tu spolu dobre?" zasmial sa Ben.

Všetci sme sa pokúsili o úsmev. Nie každému to ale vyšlo. Ale ako tvárové cvičenie proti vráskam to bolo uspokojivé. Napadlo mi, či dnešný večer bude vhodný na vážny rozhovor s Benom. Mala som naňho milión otázok, na ktoré som chcela počuť odpoveď z jeho úst. Dúfala som, že si každý z nás spraví večerný program pre seba a žiadny útočník nevytvorí podmienky ako včera. Podchvíľou sa mi zazdalo, že aj Ben chce byť čím skôr so mnou v súkromí. Aspoň pohľady, akými sa na mňa díval, o tom nepopierateľne svedčili. Prezeral si ma ako kocúr čo loví myš. Prišlo mi to vtipné a vzrušujúce zároveň. Tušila som čo má v úmysle, ale prerátal sa. Pred mňa bolo dôležité vyjasniť si zopár dôležitých vecí a nie nejaké milískovanie, aj keď ani tomu by som sa aktuálne nebránila. Ale pekne všetko poporiadku. Najskôr práca, potom pláca.

ZrkadláHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin