Kuran’da tezat, çelişki var mıdır?
Oryantalist ve onların yerli borazanı ateistler Kuran’da bazı ayetlerin birbiri ile çeliştiğini iddia ederler. Allah (cc) Kuran’da ” Kur’an’ı düşünmüyorlar mı? Eğer o Allah’tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı, onda birbirini tutmayan çok şeyler bulunurdu.” ( Nisa 82. ayet ) buyurmaktadır. Aslında okuyuculara tezat- çelişki gibi gözüken ama temelinde tefsir ilminin bilinmemesinden kaynaklanan bu konunun dört ana sebebi vardır:
1- Bildirilen meselenin safhalarının bulunması: Mesela insanın yaratılış safhaları : Toprak ( Âli imran :59 ), balçık ( Hicr :26 ), nutfe ( nahl :4 ) gibi yaratılışın çeşitli safhalarından bahsedilmesi .
2-Konu farklılıklarının bulunması: Mesela “Kadınlar arasında adaleti gerçekleştirmede endişe ederseniz, bir kadınla evlenin.” ( Nisa 3. ayet ) ayeti ile ” Ne kadar isteseniz de kadınlarınız arasında adalet yapamazsınız.” ( Nisa 129. ayet ) ayeti arasında bir fark yoktur. Birinci ayet hukuki bir meseleyi anlatırken ikinci ayet kalpte duyulan bir temayüle işaret etmektedir ve aslında her iki ayette sonuçta tek eşliliği tavsiye eder.
3- İşin iki farklı yönünün olması: “Attığın zaman sen atmadın, lakin Allah attı.”( Enfal 17. ayet )Yani ey Muhammed kumu sen attın ama isabet ettiren Allah’tı! Hedefi tam on ikiden vuran ve vurdurtan , o olayı – mucizeyi asıl sana yaptırtan, hatırlatan Allah’tır , O’nu unutma ve O’nu an !
4- Kelimenin hakiki veya mecazi anlamda kullanılması: Mesela :” Kıyamet günü insanları sarhoş görürsün, halbuki onlar sarhoş değillerdir.” ( Hac 2. ayet ) Sarhoş ” kelimesi birinci de mecazi ( sarhoş gibi; Korkudan yalpalar, titrer, akıl dışı fiiller yapar), ikincide gerçek manada ( Yani onlar sarhoş değil, ama ürkek, korkaklar o nedenle öyle görünüyorlar ) kullanılmıştır!
Birbiri ile çelişkili olduğu iddia edilen ayetler ve açıklamalarına geçelim.
Kaç tane melek Meryem’le konuşuyordu?
“ Sonra onlardan yana (kendini gizleyen) bir perde çekmişti. Böylece ona ruhumuz (Cibril’i) göndermiştik, o da, düzgün bir beşer kılığında görünmüştü. Demişti ki: “Gerçekten ben, senden Rahman (olan Allah)a sığınırım. Eğer takva sahibiysen (bana yaklaşma).”Demişti ki: “Ben, yalnızca Rabbinden (gelen) bir elçiyim; sana tertemiz bir erkek çocuk armağan etmek için (buradayım).” ( Meryem Suresi, 19),
“ (Zekeriya) “Rabbim, bana bir alamet (ayet) ver.” dedi. “Sana alamet, işaretleşme dışında, insanlarla üç gün konuşmamandır. Rabbini çokça zikret ve akşam sabah O’nu tesbih et.” dedi. Hani melekler: “Meryem, şüphesiz Allah seni seçti, seni arındırdı ve alemlerin kadınlarına üstün kıldı” demişti. “Meryem, Rabbine gönülden itaatte bulun, secde et ve rüku edenlerle birlikte rüku et.” ( Ali İmran 43)
Hz Meryem’in hayatı boyunca kendisine müjdenin verilmesinin haricinde herhangi bir Melek görmedi diye olaya bakarsak tabii ki ortada bir çelişki var gibi gözükebilir. Fakat Kuran bize bunun zıddını bildirmekte ve meleklerin birden fazla defa görüldüğünü açıkça ifade etmektedir: Ali İmran 37. ayet: “ Bunun üzerine Rabbi, onu hoşnutlukla kabul buyurdu, onu güzel bir biçimde yetiştirdi ve Zekeriyya’nın himayesine verdi. Zekeriyya, onun yanına mihraba her girdikçe yeni bir yiyecek bulur ve: “Ey meryem, bu sana nereden?” derdi. O da: “Allah tarafından” derdi. Şüphe yok ki, Allah dilediğine sayısız rızık verir. “ Bu ayet bize meleklerin devamlı Meryem annemizle irtibatlı olduğunu açıkça bildirir.
Yukarıdaki ilk iki ayet bize iki farklı zaman ve mekândan bahsetmektedir. Meryem suresindeki ayetlerde Meryem’in Cebrail ile karşılaşmasında söz edilir. Ali İmran suresindeki ayetlerde ise anlatılan farklı bir olaydır.Bu başka bir yerde, başka bir zamanda Meryem ile meleklerin konuşmasından söz edilmektedir. Dolayısıyla bir yerde çoğul meleklerden söz edilmesi diğer yerde ise tek ruhtan (Cebrail) söz edilmesi arasında bir çelişki yoktur. Zaten iki Cebrail olduğuna dair hiçbir rivayetlerde İslami eserlerde geçmez.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUR'ANDA ÇELİŞKİ YOKTUR
SpiritualAteistlere cevaben hazırlanmıştır. Hepinizi bekliyorum canlar.