Firavun boğuldu mu boğulmadı mı?

29 7 6
                                    

İsra 103. ayet: “ Derken Firavun, Musa’yı ve İsrailoğullarını Mısır’dan sürmek istedi. Biz de onu ve beraberindekilerin hepsini suda boğduk.”, Zuhruf 55. ayet: “Nihayet bizi gazaplandırdıkları zaman onlardan intikam aldık. Hepsini suda boğduk.” Ayetler Firavunun boğulduğunu ifade ederken, Yunus 92. ayet: ” Biz de bugün senin bedenini arkandan gelenlere bir ibret olsun diye kurtaracağız. Bununla beraber, insanların birçoğu âyetlerimizden yine
de gafildirler.” Diyerek boğulmadığını belirtir, bu çelişki değil midir?  Firavun boğulduktan sonra bedeni ibret olması için sahile atılmış, denizde çürütülmemiştir. Çelişki yoktur.

 Nuh’un tüm Oğulları gemiye bindi mi?

   Enbiya 76. ayet: “ Nuh da daha önceleri bize yalvarmıştı; biz de onun duasını kabul ettik, kendisini ve ailesini büyük sıkıntıdan kurtardık.” Hud 43. ayet: “ O, dedi ki; “Ben, beni sudan koruyacak bir dağa çıkacağım”. Nuh da “Bu gün Allah’ın merhamet ettiğinden başkasını, Allah’ın bu emrinden koruyacak kimse yoktur.” dedi. Derken dalga aralarına giriverdi. O da boğulanlardan oldu.” İlk ayet ailesi kurtuldu derken, ikinci ayette oğlunun boğulduğu açıkça ifade edilir.

   Hud  suresinin 46. ayeti bize gerçeği ifade eder: “Allah: “Ey Nuh! O kesinlikle senin ehlin (âilen)‘den değildir. Çünkü o salih olmayan bir amelin sahibidir. Hakkında bilgin olmayan bir şeyi benden isteme! Ben, seni, cahillerden olmaktan sakındırırım.”

    Gördüğümüz gibi Allah-ı Teala Nuh’un o oğlunu Enbiya 76. ayette geçen ailesinden bir fert kategorisine koymamıştır.

Allah’ın oğlu olabilir mi olamaz mı?

   Zümer 4. ayet:”Eğer Allah bir çocuk edinmek isteseydi, elbette yaratacağından, dileyeceğini seçecekti. Ama o bundan münezzehtir. O, tek ve kahredici olan Allah’tır.” ,  En’am 101. ayet: “ Gökleri ve yeri yoktan var eden O’dur. Eşi de olmadığı halde, nasıl olur da çocuğu olur? Her şeyi yaratan O’dur. Ve O, her şeyi bilendir.”

   Verilen iki ayette de Allah’ın oğlunun olabileceği sonucunu çıkarmak için en hafif deyimi ile mantık yoksunu olmak gerekir.

Her şey çift mi yaratılmıştır?

    ( Zariat 49, Yasin 36) Bütün hayvanlar çift yaratılmıştır deniliyor fakat bakteri ve virüslerin dişisi ve erkeği yoktur. Bölünerek ürerler.

   Ayetlerde geçen çift kelimesi Kuran’da “ Zevc “ kelimesi ile geçmektedir. Türkçede bile karı- koca için zevce yani ‘Eş’ kelimesi kullanılır. Yani bir şeyin zıttı ile beraber bir olması, çift olmasıdır burada kastedilen. Her şey çifttir. Siyah beyaz, artı eksi, gecegündüz, kadın erkek, beden ruh, dünya ahiret… Müfessirler de  “her şeyden çift çift yaratma”nın anlamını açıklarken daha çok “gece-gündüz, erkek-dişi, yer-gök, insan-cin, iman-küfür, ay-güneş” gibi karşıtlık örnekleri üzerinde durmuşlardır.(Taberi, XXVII/8-9, Elmalılı Tefsiri, VI/4543-4544 ) Ayrıca canlı-cansız her şey, elektron, nötron ve protonlardan meydana gelir. Bu üç unsurun da eşleri vardır ki bunlar anti elektron, anti nötron, anti protondur. Buna göre her şey çifttir, ikili sisteme sahiptir.

    Birkaç yıl öncesine kadar atomu tanımlarken “ Bölünemeyen en küçük yapı birimi.” Tanımı kullanılırken artık atomunda artı ve eksi yüklü olduğunu bilmekteyiz. Paul Dirac adlı bilim adamının atom parçacıklarının da çift yaratıldığını, yani elektron karşısında pozitronun bulunduğunu tespit edip “parite kanunu”nu keşfetmiş ve bu sayede Nobel Ödülü kazanmıştır. Sormak gerekir bu bilim adamının buluşundan bir yıl önce atomlar çift yaratılmadı diye iddiada bulunan adamın bir yıl sonraki hali nice olurdu acaba? Aynı durum, “ Bilimin her şeyi çözdü- açıkladı, karanlık- bilinmez hiç bir şey kalmadı mı ki “ insanlar rahatlıkla ‘ Şunun çifti yok, o halde…’ diye cümleye başlayabilmektedirler!

   Eşeyli üremede ise, aynı türe ait iki bakteri yan yana gelerek aralarında geçici sitoplazmik köprü oluşturur. Bu köprü aracılığıyla DNA molekülü, tamamen veya kısmen bir bakteriden diğer bakteriye aktarılır. Bu gen aktarımı olayına “konjugasyon” denir. Konjugasyon olayı ile yeni özelliklere sahip ve ortam şartlarına uyum yapmış dayanıklı bakteriler oluşur. Eşeyli üremede gen aktarımında bulunan bakteri erkek, geni alan ise dişi olarak kabul edilir. Olay tamamlandığı zaman bakteriler arasında kurulmuş olan sitoplazmik köprü erir. Salyangozun üremesi için de çift olması gerekir. “Salyangozlar hermafrodit (Çift eşeyli) canlılardır. Yani hem dişi ve hemde erkeklik organı aynı hayvanda bulunur. Fakat yine de çiftleşmeleri gerekmektedir. Kıştan çıkan salyangozlar ilkbaharda gece gündüz sürekli körpe filizleri yerler. Çok çabuk gelişirler. İki salyangoz yüz yüze gelerek uzuvları sayesinde birbirlerini döller. Her yıl çiftleşmeyebilirler ve mayıs ayında çiftleşirler. Bir defa çiftleşme ile birkaç yıl yumurtlamaya devam ederler. Çiftleşme mayıs ve ağustos aylarında iki defadır. Yumurtlama ise bir defadır. Burgonya cinsi salyangoz çiftleşmeden 12-15 gün sonra, bir başka tür ise 5-8 gün sonra yumurtlar.”

Fizikçi Paul Dirac: “Her bir elektronun aynı kütle değeri fakat karşıt yükte bir ikizinin olduğu anlaşılmıştır.”  (Metin Aydın, Ateizm Yanılgısı, s. 289) 

KUR'ANDA ÇELİŞKİ YOKTURHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin