“Ve sizler de üç sınıf olduğunuz zaman, Sağdakiler, ne mutlu o sağdakilere! Soldakiler, ne bahtsızdırlar onlar! (Hayırda) önde olanlar, (ecirde de) öndedirler. İşte bunlar, (Allah’a) en yakın olanlardır, Naîm cennetlerinde .” ( Vakıa Suresi 7-12)
“Ayetlerimizi inkâr edenler ise işte onlar soldakilerdir. Cezaları, kapıları üzerlerine sımsıkı kapatılmış bir ateştir. “( Beled Suresi18-20)
Allah, ilk surede insanların kıyamet günü, kitabı sağından verilenler ve kitabı solundan verilenler olmak üzere iki gruba ayrıldığını söylemektedir. 3. grup ise önde olanlardır. Fakat burada dikkat edilmesi gereken “önde gidenler” aynı zamanda kitabı sağdan verilenlerdendir. Hayır- iyilik ehli iki gruptan oluşur. Sağdan kitabını alanlar ve bir de sağdan kitabını aldığı halde en önde olanlar. Her ikisi de cennet ehlidirler, fakat diğer cennet ehlinden farklı olarak diğer iman edenlere önderlik yapmışlardır. Fazilette, amel, iyilikte o kadar öndedirler ki sağdakilerden farklı olarak kendilerini taltif etmek için ayet onları ayrı bir grup olarak nitelendirir. Beled suresinde ise zaten kaybedenler grubu olan soldakilerden bahsedilmektedir.
Tarık Suresinde bahsedilen meni mi ? İnsan mı?Tarık 5-8. ayetler.” İnsan bir baksın, hangi şeyden yaratıldı? O insan dökülüp atılan bir sudan yaratıldı. Yine o (insan), bel kemiği ile kaburgalar arasından çıkar. Şüphesiz (Allah), yine o insanı yeniden-döndürüp yaratmaya güç yetirendir. “
5. ayette Allah insanın neden yaratıldığını sorar. 6. ayette ise onun dökülüp atılan sudan yaratıldığını söyler. 7. ayette ise onun belkemiği ile kaburga arasından çıktığı ifade edilir. 7. ayette çıkan şeyin meni olduğunu söyleyenler varsa da burada söylenen insanın çıkışıdır. Yani belkemiği ile kaburga arasında tarif edilen yer anne rahmidir. İnsan anne rahminden çıkar. Bir sonraki ayette “o” zamiri insana gittiği açıktır. Eğer 8. ayete dikkatli bakılırsa “Onu tekrar döndürmeye güç yetirendir” ifadesiyle, insanın tekrar öldükten sonra yaratılacağından söz edildiği görülür. Yani buradaki “o” ifadesi insandır. 7. ayette de “çıkan” olarak söylenenin insan olduğu açıklamış olur.
Ayrıca, surenin 7. ayetinde geçen “Bel ile kaburgalar arasından çıkar.”: يَخْرُجُ , “çıkar” fiilinin Arapçası “yahrucu”dur, bu fiilin aynısı, Mumin Suresi’nin 67. ayetinde de geçer: “Sonra sizi bebek olarak çıkardı”: يُخْرِجْ Görüldüğü gibi her iki ayette de ‘çıkmak ‘ ( Arapcası ‘Hrc’ kökünden türemiştir ) fiili, “insanın doğumu” için kullanılmıştır. Dolayısı ile ayetin öncesi ve sonrası ve özellikle 7. ayet, hep insanın doğumundan bahsetmektedir, ortada bilimsel bir sorun yoktur.Bu ayette geçen ‘o’ zamirinden kastın insan değil de meni olduğunu kabul eden bir diğer görüş vardır ki, bu da bilimsel olarak doğru olan bir yorumdur:
Bu ayet, ‘erkek’ anatomisinden bahseder. Ayette “sulb ve teraib” kelimeleri geçer. Sulb ( Omurga) bölgesinden kasıt nedir? ‘Ductus deferens’ spermlerin taşındığı kanaldır. Testiste üretilen sperm bu kanalla vücudun içerisine girer, idrar kesesinin arkasını dolanır, prostat bezinin içerisine girer ve oradan idrar kanalına atılır. Teraib: Kaburga bölgesidir. Damar, sinir sistemi, teraib (Kaburga) bölgesinden itibaren başlar. Damar ve sinirler teraib bölgesinden beslenir! Yani sulb ve teraib bölgesinin tamamı, spermin/meninin atılmasını sağlayan, koordine eden mekanizmadır. Yani, ‘atılan su’, sadece testislerden ibaret değildir, bunun damarları, kanalları, sinirleri, dolaşım sistemi vardır ve bu sistem, ayetin belirttiği bölgedir.O zamirinin insana gitmediğini kabul eden II. yorum da şöyledir: Tarık, 5. ayet: ” İnsan nereden yaratıldığına bir baksın.” Bakılacak yeri de Kuran bildiriyor. “İnsan akan bir sıvıdan yaratıldı. O sıvı kaburga ile belkemiği arasından çıkar.” Ayette üzerinde durulan, akan sıvı nedir? İnsan. sperm ve yumurtanın birleşiminden oluşur. Embriyoloji alanında çalışanların açıklaması şöyledir: Ceninin vücut organları oluşurken, erkeklerin ve kadınların üriner sistem hücrelerinin ilk yaratıldığı yer, kaburga ile bel kemikleri arasındadır. Sonra yavaş yavaş kadının yumurtalıkları aşağı doğru akar ve erkeğin de spermleri de testislere doğru gelir. Ceninin yaratılışında üriner sistem hücrelerinin ilk var ediliş yeri Tarık suresinde bildirilen yerlerdir.
Biz, ‘O’ zamirinin insana raci’ olduğunu ve bunun da ayetin siyak sibakı ile uyumlu olduğunu iddia ediyoruz fakat, zamirin insana işaret etmediğini ileri süren diğer iki görüşte, tıbbî ve ilmi açıdan bilim ile uyumlu görüşlerdir, her halükarda ayetin bilime aykırı bir yönü yoktur!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUR'ANDA ÇELİŞKİ YOKTUR
SpiritualAteistlere cevaben hazırlanmıştır. Hepinizi bekliyorum canlar.