1400 yaşında olmasına rağmen, bugünün ihtiyaçlarına da cevap verdiği ve bilim yanlısı olduğu iddia edilen Kuran’da şu sorularımın cevaplarını bulamadım.
Aşağıda verilen soruların bilimin ne ilgisi var acaba? Kuran bu detaylar üzerinde dursa hacmi ne olurdu ve o zaman da bu yazar ” Bu işe yaramaz bilgilerin kutsal olduğu iddia edilen kitapta ne işi var ” demez mi idi acaba? Büyük ihtimal derdi!
1) Adem ve Havva hangi tarihte yaratıldılar? Cennete hangi tarihte girdiler? Hangi Tarihte cennetten kovuldular?
Kuran tarih kitabı mı, pratikte ne faydası olacak günümüz insanına bu bilgilerin. Kuran bir tarih verse o tarihe itiraz etmeyecek misin? Nasılsa en az yüz binlerce sene öncesinden bahsediliyor, itiraz etsen de ne delil ne anti-delil bulunamaz, ateistler için itiraz edilebilecek fırsatı kaçmaz bir sürü daha konu olacaktı! Ümmet tarih hocasının sınavı gibi tarihlerden imtihan edilmeyecek, içindeki evrensel ilkelerden sorgulanacak, hacmi artırmanın kime ne faydası olabilirdi ki? Hadi tarihi istiyor verelim, MÖ 9434537645375375367. Yanlış mı diyorsun, buyur yanlışlığını ispat et2) Önce Adem mi yaratıldı, Havva mı? Aralarında ne kadar yaş farkı vardı?
Allah önce bir öz yaratılıyor ( Ey insanlar! Sizi tek bir özden (nefs-i vahide) yaratan, ondan da iki eş (zevc) yaratan, sonra ikisinden birçok erkekler ve kadınlar türetip çoğaltan Rabbinizin bilincinde olun. Adını dilinizden düşürmediğiniz Allah’ın öfkesini çekmekten sakının. Aile bağlarını gözetin. Allah hepinizi görüyor. Nisa, 1) ve bu özden önce Adem sonra Havva annemiz yaratılıyor. Aralarındaki yaş 1 gün olsa ne olur bir yıl olsa ne olur, ne edecekti bu ateist bu farkı, hem zaten inanmıyorsun; sana ne?3) Doğmadıklarına göre Havva ve Adem’in göbekleri var mıydı? ( hani, çamurdan mı, yoksa pıhtıdan mı yaratıldığı tartışma konusu olan ilk insan)
İlk insan çamurdan yaratılmıştır (O'dur ki her şeyin yaratılışını güzel yaptı ve insanı yaratmaya çamurdan başladı. Secde, 7) Çamurdan yaratılma safhası ilk insanın yaratılışı ile biter. Göbekleri büyük ihtimal yoktu çünkü ilk prototip idiler. Daha sonra doğum yolu ile çoğalma başlayınca göbek bağıda oluşmaya başlamıştır. Ama bu tahmin sadece!
4) Ya da hayali cennetten kovulmadan önce, cinsel organları var mıydı? Sana ne…?! İlahi kitapta aradığın mevzuya bak! Ama Zebur’un günümüz bozulmuş versiyonlarında senin gibileri tatmin edecek bölümler var.
5) Vardı ise ne için vardı? (madem ki cinsellik yasaktı?) Kim demiş yasaktı veya helaldi diye. Ama cennette yasaklanan tek yasak meyve olduğu biliniyor ki yasak meyvenin de içeriği belli değildir.
6) Ya da Havva’nın göğüsleri var mıydı? (çocuk emzirmeyeceğine göre)? yoksa bunlar cennetten kovulur kovulmaz mı oluştular? Ya kovulacakları biliniyor ise ve daha ilk yaratılmada bu şekilde yaratılmışsa. Bu da üçüncü şık ( Kader konusuna müracaat edilebilir)
7) Ya da Adem ve Havva’nın hormonları önceden var mıydı? Vardıysa, (testesteron, östrojen, prolaktin, oksitosin vs.) ne amaçla vardı? Alternatif şıklı cevaba devam: Sonraki hayatları – Dünya hayatları için – önceden hazır yaratıldılar!
8 ) Havva, adet görüyor muydu? Üçüncü şık ihtimalli cevaplara devam edelim: Büyük ihtimal cennette hayır. Ama farklı ortam – Dünya ortamı – bu özelliği başlatmış olabilir. Ne yani muhteşem evrenin darwinist mantıkla tesadüfen oluşabileceğine inanıyor da ateistler, zaman faktörünü yaratan rabbimizin vakti gelince bu özelliği Havva annemize kazandırabileceğini mi inkar edecek. Tüm evrenin tesadüfen oluşması ihtimalini kabul edenler için bu zaten olağan bir durum olur değil mi?
9) Adem ile Havva’nın kıyafetleri nasıldı? Havva, başörtülü müydü, çarşaflı mı? İlk insan aynı zamanda Allah’ın eğitiminden geçmiş olan ve peygamber olan bir kişi idi. Yani mağara devri görüntü hayali sadece masalcı bir yaklaşım tarzı olur. Eğiticisi belli olan Adem ( as)’ın hayat standartları da belli bir seviyeden başlamıştır mutlaka. Ayrıca mutlaka belli seviyede örtüleri vardı. Ama başörtüsü emri ilk ne zaman inzal olunmuştur bu bilinmez, büyük ihtimal dünya hayatı ile başlamış bir kuraldır.
10) Eğer bunlar yok idiyse, nasıl oldu da birbirlerine cinsel arzu duydular? Var idiyse, bu arzudan dolayı neden cezalandırıldılar?
Cezanın kaynağının cinsellik olduğu görüşü sadece bir iddiadır ve hiç kimse ilahi kaynak bulamaz bu konuda. Farazi-ihtimalî yaklaşımlar oluşturup sonra da bununla İslam’ı itham altında bırakma gayreti çok temelsiz bir isnat olmaktadır. İslamî kaynakların ( Kuran ve sünnet ) bize bildirdiği: Cennetin hiçbir negatif- olumsuzluğun olmadığı, bir insan neslinin en mükemmel yaşam sürebileceği ortamın adı olmasıdır; dünya hayatı ise günümüz şartlarının aynen devam ettiği bir imtihan alanıdır, bunun dışındaki iddialar evrim hayalciliğinin devamı kabul edilebilecek ateist hayalperestliğinin kuru laf ebeliğidir, havanda su dövmek, gündelik hayatta hiç işe yaramayacak konular bütününü oluşturmaktadır. Ateistin özellikle cinselliğe takması da bir kenara not edilmedir.
11) Cennette yasak olduğu söylenen meyvenin adı neydi? Bu yasak meyve bugün dünyada yasak mı, değil mi? niye?
Kuran adı üzerinde durmaz. Allah’ın açıklamadığını bizimde bilmemiz imkânsızdır. Önemli olan olayın neden sonuç ilişkisidir.
12) Ensest ilişki, günah mıdır, değil midir? (Adem ve Havva’nın çocukları ensest ilişki ile çoğalmış olmalı. Yoksa, dünya belli bir nüfusa ulaşıncaya kadar ana ve babalar Allah’ın verdiği bir özel formülle seks yapmadan çocuklarını çamurdan mı yapmaya devam ettiler. Ensesti yasaklayan bizzat Allah’tır bu bir. İki: İlk insanları istese Allah en az iki üçer Adem Havva yaratarak çoğaltabilirdi ama o zaman günümüzde dünya savaşlarına, katliamlara neden olan ırkçılığın ne noktalara gelebileceği tahmin edilebilmekte midir acaba? Tüm ilahi kitaplar tek atadan gelmeden bahseder ama faşizmin dünyaya verdiği zarar da ortada iken daha başlangıçta yer ve gökleri yoktan var edenin ‘tek’ anne babadan insanlığı var etmesinin ne büyük bir fırsat olduğunu anlayamamak ve bunu sapıklık olarak nitelendirmek en hafif deyimi ile önyargı ile açıklanabilir.
13) Adem ile Havva ne kadar yaşadılar? Kaç yılında öldüler? Yine tarih mevzusu. Allah’tan ateist mantığı ile bir ilahı kitap gelmemiş. Tarih, elbise deseni, özel fantezi ile dolu bir hayli hacimli ama içi bos, güncel- aktüalitesi olmayan bir kitap yani tam da Kitab-ı mukaddes’e benzer bir kitap olurdu, ne ilginç değil mi ateistin merak ettikleri ile Tevrat-İncil- Zebur’un bozulmuş halleri iç içe ve benzerlikler – paralellikler dolu. Dikkat edelim lütfen sorulan soruların çoğu cevaplansa bile günümüzde pratik hayatı etkileyecek bilgiler değildir. O zamanda muhtemelen ” Yahu bu bilgilere ne gerek var, ilahı kitap dediğin sömürüye engel oluyor mu, adaletsizliği engelliyor mu, insan haklarına nasıl bakıyor, önemli olan bunlar, bana ne ilk insanın özel yaşamından.” derlerdi ki elhamdülillah kutsal kitabımız Kuran’da asıl bunları içinde barındırıyor zaten.
Şimdide ben ateistlere bir soru sormak istiyorum: Nasıl olurda şans eseri bir atom kendi kendine oluşabilir. O atomlardan şans eseri başkaları da oluşur ve sansa bakın bir araya gelip elementleri, aynı şekilde oluşan elementler yine şans eseri tabii her seferinde her bir en küçük parça şans eseri oluşup şans eseri diğeri ile birleşip şans eseri ortaya devam eden ve birbirini tamamlayan bir bütünün parçalarını oluşturmaktadır. Şu şansa bakın ki ortam da – Öyle ya oksijen; su, besin vs zinciri de şans eseri hep tam kıvamında hazır oluşup ayrıca orada beklemektedirler! Evet bu elementler şans eseri başka oluşan elementlerle birleşmekte, şartlar buna müsait olmakta ve moleküller oluşmaktadır. Şansa bakınız ki bu moleküller öyle böyle oluşan başka moleküllerle birleşip aminoasitleri oluşturmaktadır. Bu şekilde şans eseri oluşan başka aminoasitlerle birlesen bu zincir peptit, onlar şans eseri ayrıca oluşan başkaları ile birleşip polipeptit, onlar da şans eseri başka oluşanlarla birleşip proteini sonra böyle devam edip hem kendilerini şans eseri oluşturup hem tesadüfen oluşan başka benzerleri ile uygun ortamda birleşip devam eden önce hücre sonra doku, sonra organ sonra sistem ve sonuçta tümü de organizma- canlıyı oluşturmaktadır. Ayrıca her bir en küçük atom şans eseri oluşup her bir parça şans eseri birleşirken ahenk- bütün oluşturmakta, birbirini yok etmeden bir uyum içinde birleşirken her parça aynı zamanda cevre şartları da bunu engelleyecek bir konumda olmayacak özelliklere sahip olmaktadır! Devam ediyoruz bu organizma şans eseri hayatını devam ettirecek çevresel şartların tam ortasında ki tüm bu şartlarda ayrı bir şans eseri zincirinin sonucudur, bulunmakta ve kendi gibi şans eseri oluşan başka bir organizma ile uyum içinde üreme özellilerine sahip olup havadan suya, oradan toprak, ışık, yeme, barınma… tum şartların şans eseri tam olması gerektiği şekilde oluştuğu bir âlemde devamlı şansları yaver gidip çoğalıp zamanla da farklı türlere geçebilmiştir. Buna ancak masal denebilecekken bilimsellik adına bu zincirin tesadüfen oluşabileceğini savunanlar sonra bize gelip bilimsellik adına bize ahkâm kesmeleri ne kadar mantıklı olabilir ki?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUR'ANDA ÇELİŞKİ YOKTUR
SpiritualAteistlere cevaben hazırlanmıştır. Hepinizi bekliyorum canlar.