Kısa kısa soru ve cevaplar...

24 9 5
                                    

Melekler Allah’a karşı gelebilir mi?

   ” Göklerde ve yerde bulunan canlılar ve melekler büyüklük taslamadan Allah’a boyun eğerler. Üzerlerinde hakim ve üstün olan rablerinden korkarlar ve emrolundukları şeyleri yaparlar.” (16:49-50) ” Hani meleklere, “adem için saygı ile eğilin” demiştik de iblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, iblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.” (2:34) Bu çelişki, iblis’in bir melek olup olmadığı çelişkisi ile de alakalıdır.

  İlk düğmeyi yanlış iliklersen devamı da böyle yanlış gelir. İblis melek değil, ateist pardon cin idi.

Cehennem’de insanlar ne yiyecektir?

  Acı ve kötü kokulu bir dikenli bitki mi (88:6), kanlı irin mi (69:36)? iki ayet de, söz konusu yiyeceklerin cehennem’deki tek yiyecek olduğunu iddia etmektedirler, birebir çelişmektedirler. Bunlarla bilahare çelişen 37:62-68, cehennemde insanların zakkum ağacının meyvelerini yiyeceğini ve kaynar sudan karışık bir içecek içeceğini iddia etmektedir. Üç yönlü bir çelişki söz konusudur.

   İnsan menüyü bu kadar mı merak eder, gidince göreceksin işte. Neyse cevaba geçelim: Cehennem 7 kattır (Hicr, 44). Her katın ayrı ceza şekli vardır. Hatta cehennemde soğuk ile de ceza ( Zemheri)  olduğuna dair rivayetler vardır.

 Not: Cennette 8  kattır (İbn Hacer,VII/28 ) Ama bu ateisti ilgilendiren bir haber değil tabii.

Bir Müslüman’ın kaç annesi vardır?

   58:2’ye göre bir ( “onların anaları ancak, kendilerini doğuran kadınlardır.”), 33:6’ya göre ise birden fazla (“onun [ Muhammed’in] eşleri de Müminlerin analarıdır.”)

   Şimdi bu cümleyi yazana cevap vermeye gerek var mı acaba? Hadi bir tane de biz ekleyelim, sütanneyi de ekledik etti üç! Biri öz, diğeri Müminlerin manevi anneleridir.

        Meryem’e İsa’nın doğacağı haberini bir melek mi (19:17-19) yoksa birden fazla melek mi (3:42, 3:45) vermiştir?

    3:42,3:45: Doğumdan önce meleklerin konuşması bahsedilir. 19:17-19: Cebrail’in babasız doğum olayının olma anından hemen önceki ziyareti. Sanki bir insanı sadece bir kere melek ziyaret edebilir diye bir kural var! Konu yukarıda “Kaç tane melek Meryem’le konuşuyordu?“ başlığı altında ele alınmıştı.

         Cennet’te bir bahçe mi (39:73, 41:30, 57:21, 79:41), birden fazla bahçe mi (18:31, 22:23, 35:33, 78:32) vardır?

         Tek cennet mi var ki bahçelerde tek olsun. İnsanların dünyada elde ettikleri makamlarına göre Allah (cc) ahirette farklı cennet tabakaları yaratmıştır. İbn Abbâs’dan (ra) gelen bir rivayette, Cennetin yedi tabakası olduğu haber verilmektedir.  (Beydâvî)

       İnsanın canını tek bir melek mi (32:11), birden fazla melek mi (47:27), yoksa Allah bizzat kendisi mi (39:42) alır?

  Her şey Allah’tandır. Ama vasıta kullanır. Hatta kullarına ceza vermek için bile. Tabiat kurallarını Mikail’in emrine verir, can alma görevini ise Azrail’e vs ama hepsi Allah’a bağlı, O’nun emri ile bu işleri yaparlar. Ama hepsi Allah’a bağlıdır. O’nun izni olmadan onlar hiç bir şey yapamazlar. Can alan Azrail’in ise yardımcıları vardır. ( Muhammed, 27)

 Allah, firavun’a bir peygamber mi (7:103,73:15), iki peygamber mi (10:75) göndermiştir?
Önce Musa (as)’ı tek başına firavun’a göndermiştir. Daha sonraları Musa kendine yardımcı isteyince Harun (as)’ı da Allah görevlendirip Musa ile beraber yeniden firavun’a gönderiyor. Yanı önce bir sonra iki!  Bu olay Kuran’da anlatılır ( Furkan35. Ayet: “Kardeşi Harun’u da ona yardımcı yaptık.“ ) ama ateist olur ya, biri okumaz da onu kandırırım mantığı ile hareket ettiği için bunu anlatan ayetleri görmemiş gibi davranıyor.

KUR'ANDA ÇELİŞKİ YOKTURHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin