Ayet incelemelerine devam...

22 4 0
                                    

Kuran’da sağmal hayvanların sütünden bahsedilirken, gıdaların toplandığı işkembeden ve sonra kandan süzülerek temiz süt verildiği bildiriliyor. Halbuki bilim, sütün memede oluştuğunu açıklıyor.
  Gıdalar ağız yolu ile alındıktan sonra mide, 12 parmak ve ince bağırsaklarda emilmeye hazır hâle getirilir. Vücut için lazım olan amino asitler, yağ asitleri, mineraller, vitaminler, glikoz kana geçer. Hamilelikte meme dokusundaki değişimlere paralel olarak kandan süt yapımı için gerekli maddeler alınmaya başlar. Alınan bu maddeler salgı hücrelerinde süt haline getirilir. Ayete bakalım: “Süt veren hayvanlarda da size ibretler vardır. İşkembedeki pislik ile (necis) kandan (iki pislik arasından) meydana gelen, (içinde faydalı maddeler bulunan) temiz bir süt içirmekteyiz” (Nahl 66)  Yani bilimle ayet arasında bir zıtlık yoktur.

  Bakara suresinde önce yerin yaratıldığı, Naziat suresinde ise göklerin önce yaratıldığı bildiriliyor. Bu çelişki değil mi?
“O, yerde ne varsa hepsini sizin için yarattı. Sonra semaya yöneldi, onu yedi kat olarak yaratıp düzenledi” (Bekara 29).”Sizi yaratmak mı daha güç, yoksa gökyüzünü yaratmak mı, ki onu Allah bina etti. Onu yükseltti, düzene koydu. Gecesini kararttı, gündüzünü ağarttı. Ondan sonra da yer küreyi döşedi. Yerden suyunu ve otlağını çıkardı. Dağları sağlam bir şekilde yerleştirdi” (Naziat 27-32) Bakara suresinde bildirildiği gibi, önce yer küre, sonra gökler yaratıldı. Naziat suresinde de bildirildiği gibi otların, suların, dağların düzenlenmesi, yani yerleşime müsait hale getirilmesi ise göklerden sonra oldu. Naziat suresinde yaratmadan bahsedilmez, yaratılanın döşenmesinden bahsedilir. Kısaca en ufak bir çelişki yoktur. Yer, göklerden önce yaratıldı. Fakat henüz yerleşime, oturmaya müsait değildi.

Allah beddua eder mi?

Kuran indiği halkın lisanı ile muhatabına hitap eder. Allah “yapılan kötü işlerden ötürü” , yapılan fiillerin kötülüğüne dikkat çekmek için o kötü fiilleri işleyenlere lanet etmiştir. Allah istese lanet ettiği kişileri direkt yok ederdi ama amaç indirilen halkın lisanı ile “Yapılan işin Allah tarafından razı olunmadığına” dikkat çekmek  için bu ifadeler ayetlerde geçer. “Allah inkârları yüzünden onlara (Yahudilere) lanet etmiştir.” (Nisa 48 ), “Allah’ın laneti zalimlerin üzerine olsun!” (Araf 44),  “Bozgunculara lanet olsun.” (Rad 25),  “Biz, kitapta açıkça belirttikten sonra, indirdiğimiz açık delilleri ve hidayeti gizleyenler var ya, işte onlara, hem Allah lanet eder, hem de bütün lanet ediciler lanet eder.” (Bakara 159)
Allah’ın lanetlediklerine dikkat edelim, “ Zalim, bozguncu, gerçeği bile bile gizleyenler” kısaca ilk ayette açıkça ifade edildiği gibi, yapılan kötülüklerinden ötürü o insanlar  lanetlenmektedirler. Lanetli oldukları için kötülük yapmıyorlar, kötülükleri yüzünden lanetleniyorlar! Kötü, zalim, gaddar olanların Allah tarafından lanetlenmesi ayrıca Allah’ın masum, mazlum, temiz kulları tarafında olduğunun da göstergesi olmaktadır.

 Âyet-el kürsi’de, (Allah’ın kürsüsü) olduğu bildiriliyor. Kürsü ne demektir?
 “Onun kürsüsü (saltanatı, kudreti) gökleri ve yeri kapladı. Gökleri ve yeri korumak, gözetmek, Ona hiç zorluk vermez. O, çok yüce ve çok büyüktür.” (Bakara 255) Âyetin devamı konuyu açıklıyor: “Gökleri, yeri koruyup gözetmek ona zorluk, ağırlık vermez” buyruluyor. Yani kürsi, bu işi koruyup gözetme kudretidir. Güç, kuvvet, saltanat demektir.

 Hac suresinin, “İnkâr edenler için ateşten bir elbise giydirilecek ve başlarına kaynar su dökülecektir” anlamındaki 19. âyeti ile, Haşr suresinin, “Allah rahman rahimdir (esirgeyen, bağışlayandır)” anlamındaki 22. âyeti çelişkilidir. Affedici olan Allah, inkârcıları hiç cezalandırır mı?”
  Affedici olmak, mazlumun hakkını zalimden almamak mıdır? Suçluları adaletle cezalandırmak, affedici olmaya aykırı olur mu?  Her şeyi yoktan yaratan Rabbimizin, emrini dinlemeyenlere ceza verme yetkisi yok mudur? Cezayı suçluların kendisi mi tayin eder? “Rabbin elbette hem çok bağışlayan, hem de çok acı azap verendir.” (Fussilet 43) Ayrıca sormak gerekiyor neden bazı insanlar Allah’ın rahmet sıfatını değil de cezalandırıcı sıfatını ön plana çıkarma gayreti içindeler. Eylemlerimize göre Allah’ın sıfatları tecelli eder, yoksa ateistler bilinç altlarında başlarına geleceklere isyan mı etmektedirler bu tür itirazları ile, kim bilir?

KUR'ANDA ÇELİŞKİ YOKTURHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin