Season 2-Episode 3

78 1 4
                                    

Laat je woede los...
Kom tot jezelf...
Laat je woede los...
Zoek de vrede die in je zit...
Laat je woede los...

Anakin probeerde het uit alle macht.
Maar het geluid dat uit Leia's kamer kwam weerhield hem ervan.

Hij was boos op zichzelf omdat hij niet had gehoord dat Han Solo toch naar Leia's kamer was geslopen, nadat hij het verboden had.
Hij wist ook zeker dat Han alleen zoveel geluid maakte om hem lastig te vallen.

Toen al het geluid Anakin teveel werd stormde hij zijn kamer uit.
Voor Leia's deur bleef hij stilstaan.
De deur was op slot, maar met behulp van de Force had hij hem zo open.
Hij wist alleen niet of hij dat wel wilde.
Hij voelde niet de behoefte om zijn dochter bezig te zien met die smerig uitziende eikel.

Dus in plaats van binnen te stromen, schopte hij tegen de muur en liep door naar de woonkamer.

Uitgeput liep Padmé naar haar appartement.
Het was midden in de nacht en alles wat ze wilde was slapen.
Zo zacht mogelijk opende ze de deur om niemand wakker te maken.
Even zacht sloot ze hem weer toen ze binnen was.

Ze sloop naar de woonkamer waar ze zich doodschrok toen ze iemand zag staan.
'Anakin!' riep ze van de schrik.

'Wat doe je hier nog?' vroeg ze.
'Nou, ik-' begon hij maar Padmé viel hem jn de reden.

'Stil, anders worden Luke en Leia wakker,' fluisterde ze.

'Ik ben er vrij zeker van dat ze nog wakker zijn. Leia in ieder geval.'

Padmé zette haar spullen op de grond.
'Hoezo?' vroeg ze.

Anakin zette zijn handen in zijn zij.
'Wist jij dat Leia een vriendje heeft?'

Padmé keek naar de grond en knikte.
'Ja...'
Anakin keek haar boos aan. 'Waarom ik niet?!'

'Omdat ze bang was voor je reactie,' zei Padmé nog steeds op fluistertoon.
'Ik wilde het je wel vertellen, maar ik was het vergeten met die hele vergadering.'

Padmé zette zich vermoeid in een stoel omdat ze wist dat de voorlopig niet naar bed zou kunnen gaan.

'Nou, hij is hier. In haar bed,' zei Anakin boos.
Padmé trok haar wenkbrauwen op.
'Serieus?' vroeg ze.
'Ik had niet verwacht dat je hem zou laten blijven.'

'Geloof me, ik wil hem enorm graag weg hebben. Maar Leia werd helemaal kwaad,' zei Anakin.

Hij zette zich naast Padmé en zuchtte.
'Wat vind je van hem?' vroeg se hem.

'Ik haat hem,' zei hij zonder aarzeling.
'O nee, Ani...' mompelde Padmé.

'Wat? Het is niet mijn schuld!' riep Anakin.
'Hij is zo arrogant en hij zet me de hele tijd voor gek en hij maakt de Force belachelijk!'

'Hij is Leia's vriend,' zei Padmé schouderophalend.
'Als ze hem leuk vind moeten we haar steunen.'

'Er is niks leuks te vinden aan die gast. Hij gebruikt haar vast.'
Padmé grinnikte om haar mans paranoia.

'Ze wordt ook ouder, Ani. Je zal niet de enige man in haar leven blijven,' zei Padmé.
'Dacht je dat ze haar hele leven hier zou blijven wonen?'

'Dat hoopte ik wel, ja.'

Padmé stond op en liep naar Anakin toe.
Ze pakte zijn hand vast en zei: 'Je zult haar ooit moeten laten gaan.'

Anakin zuchtte. 'Weet ik.'

Padmé veegde wat haren uit zijn gezicht en kuste hem.
'Kunnen we nu naar bed?' vroeg ze hem even later. 'Ik ben uitgeput.'

'Oké...' begon Luke.
'Misschien heb je dit al gemerkt, maar mn vader is een beetje eng.'

'Een beetje?' herhaalde Han.

Han, Leia en Luke zaten de volgende ochtend op Leia's kamer om te bespreken hoe ze de zaak tussen Han en Anakin konden oplossen.

'Het probleem is dat jullie allebei kleuters zijn en nooit gaan toegeven dat de ander gelijk heeft,' draaide Leia met haar ogen.

'Oeh! Misschien moet je een reis plannen!' riep Luke.

'Een reis?' herhaalde Han weer.
Ongeïnteresseerd leunde hij tegen de muur vanaf Leia's bed.

'Ja! Dat is perfect. Jullie hebben wat tijd samen, hij kan zien dat je een goede piloot bent en pap houdt van vakanties!'

'Het is eigenlijk geen slecht idee...' mompelde Leia.

'Waar moeten we heen dan? Een reis kost nogal wat,' zei Han.

'Ach, jij hebt meer geld dan goed voor je is,' grinnikte Leia, die op de hoogte was van Hans geheime smokkelpartijen die veel geld opleverde. 

'Je verzint wel wat,' zei Luke enthousiast.
'Als je bij de Skywalkers wilt horen, is dit je juiste manier.'

'Wie zegt dat ik bij de Skywalkers wil horen?' Grinnikte Han.

'Dat wil je wel,' zei Leia. 'Voor mij.' Leia knipperde overdreven met haar ogen en Han onderdrukte een lach.

Toen Anakin en Padmé nog lagen te slapen, sloop Han Solo hun huis uit om een reis te plannen voor de familie Skywalker.

'Weet je zeker dat dit goed gaat komen?' vroeg Leia haar broer terwijl ze Han uitzwaaide.
Luke lachte. 'Oh nee, dit gaat zeker niet goed komen,' zei hij met een sluwe lach.
'Waarom denk je dat ik dit zou graag wil?'

'Ik haat je,' lachte Leia en sloeg Luke op zijn achterhoofd waarna ze naar binnen rende.

Anakin stapte de kamer uit in zijn zwarte, stoerste Jedi uniform met zijn lightsaber in zijn hand.
'Hij is al weg, pap,' zei Leia toen. 'Je hoeft niet meer op te scheppen.'

Anakin haalde opgelucht adem en gooide zijn lightsaber terug de kamer is.
'Wel jammer dat hij al weg is,' loog hij.
'Ik zal hem missen.'

Luke en Leia glimlachte geniepig naar elkaar en Anakin zag hem. Meteen wist hij dat er iets mis was.

'Wat is er aan de hand?' vroeg Anakin terwijl hij probeerde af te lezen wat se van plan waren.
Maar Luke blokkeerde hem. Anakin wist niet dat Luke al zover was met zijn training en onder de indruk stopte hij.

'Obi-wan traint je goed,' zei hij.
'Maar dat talent heb je natuurlijk van mij.'
Padmé kwam binnenlopen en draaide met haar ogen.

Ze begroette haar kinderen en liep naar de keuken waar jet gezin ging ontbijten.

Keeping up with the SkywalkersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu