Hoofdstuk 9

4.1K 153 22
                                    

*vrijdag

Het was weer een nieuwe schooldag en het idee dat ik weer les van Tomas heb maakte me al weer boos. Ik voelde woede vanbinnen, maar waarom eigenlijk?? We hebben toch niks gehad?? Waarom trok het me dan zo aan. Ik weet het niet.. Zou ik alles tegen Bram vertellen?? Hij geeft meestal wel goede tips en weet wel wat ik moet doen.. Nee, beter van niet. Ik zag op mijn wekker dat het al laat was.. Shit, dat word haasten.. Heel erg haasten.. Nou heel erg niet maar ik wilde graag te vroeg zijn om mijn goede gewoontes in stand te houden en niet meer in mijn oude gewoontes terug te vallen van vorig jaar, hoe moeilijk het ook word. Maar het gaat lukken, ik weet het zeker.. Ik hoop dat ik slaag dit jaar voor mijn examens, ik weet al precies wat ik wil doen. Ik wil econoom worden, het klinkt heel saai maar ik vind het leuk en daar gaat het tenslotte om. En als ik het niet haal, wat niet gaat gebeuren dan tja... Dan ga ik wel naar de havo, dan ben ik gewoon te dom. Nou of ik blijf hier op deze school. Ik weet het niet. Maar het maakt ook niet uit, want ik ga het wel halen. Ik ben er best wel zeker over, vorig jaar ging ik bijna niet over, maar dat kwam doordat ik er een beetje doorheen zat thuis. Maar nu kan ik er langzaam mee overweg. Het word gewoon, je went er aan. Hoe lastig het ook is, je went er aan. Er zijn altijd wel momenten waarop het moeilijk is, maar daar kom je wel doorheen. Uiteindelijk is bijna alles mogelijk. Ik kwam op school aan ik was te vroeg. Katy was er al, maar Fleur nog niet. Zal ze bij Tomas zijn?? Ik liep snel onopvallend naar boven. Katy zag me gelukkig niet. Ik liep naar links richting het lokaal. En ja hoor, daar stond Fleur met Tomas te zoenen. Ik keek toe.. wat moest ik doen?? ik had werkelijk geen idee. Ik stond er verbaasd bij.. Ik was niet verdrietig of boos, ik vond het eigenlijk wel schattig. Wow dat had ik nooit verwacht dat ik ze samen schattig zou vinden.. Zal ik een foto van ze maken?? Dan kan ik er altijd mee chanteren.. JA. Ik pakte mijn telefoon en maakte snel een foto.. Ik liep weer naar beneden en voelde me opgelucht ik was niet gesnapt. Opeens kwamen boze gevoelens naar boven. Hoe?? Hoe kan hij dit doen??Hij is een leraar en hij heeft een vrouw?? Ieeuwwl wat een pedofiel.. ik liep naar Katy toe, die er alleen bij zat. "Heey Sterre, daar ben je eindelijk ik zat al zo lang hier alleen.." "aahw nou ik ben er hoor!!!" "Fleur is er nog steeds niet, heb jij haar nog gesproken??" "Nee, het lijkt wel of we van leven gewisseld hebben, ik nu altijd te vroeg, en Fleur te laat." Ik lachte.. Maar ik wist al waar Fleur was lekker aan het zoenen met haar lover.. Ooit komt Tomas er achter dat Fleur hem gebruikt. En dan zijn vrouw ook dat hij met Fleur heeft gezoend en dan heeft hij niemand meer! Het idee maakte me al blij.. "Ja, maar Fleur heeft volgens mij wat met die Tomas!" zei Katy. "Ja, maar Fleur is helemaal niet op hem verliefd.' "Nee, ze is wel echt op hem verliefd, eerst wou ze hem gaan gebruiken, maar toen is ze echt op hem verliefd geworden." o dat verklaarde wat, het zag er net ook zo echt uit.. Alsof Fleur het meende.. Dan zijn ze wel schattig samen. Het idee dat ik ook hem leuk vond.. Dan zou ik nu echt een gebroken hart hebben.. Maar gelukkig is dat niet zo.. "Zag je dat??" zei fleur.. wat had ik moeten zien dan?? huh. "Wat??" "Bram, die knipoogde naar je.." wat huh?? Bram?? Die leraar?? nee joh ik zag hem niet eens lopen "Huh Katy, ik zag hem niet eens lopen, dat deed hij echt niet hoor!" katy lachte me uit "serieus?? zag je hem dan niet lopen??" "Nee.." waarom verzint Katy deze onzin??? De bel ging.. Katy en ik liepen naar de les toe en daar zag ik Bram lopen, zie je wel hij liep net helemaal niet langs.."hey" "goedemorgen Sterre" aahw hij zei goedemorgen.. Ik liep verder naar het lokaal. Daar zag ik Fleur alweer voor aan zitten alsof er net niks gebeurt was.. Ze keken elkaar flirterig aan.. Zo ze zijn echt over duidelijk verliefd op elkaar. Dat andere niks door hadden... 'Kan je vandaag afspreken??" vroeg ik aan Katy. "Nee, ik heb niet zo veel zin." Dat kwam best wel hard aan.. zou ze mij wel aardig vinden?? Ben ik zo stom dan?? ik hoorde twee meisjes dichtbij zeggen "Moet je kijken, kijk hoe Sterre er uit ziet is het niet net een varken???" Ik keek naar mijn buik.. Ik heb te veel vet ik lijk inderdaad net een varken... Ik heb te veel vet.. Zou ik gaan afvallen??? Ik weet het niet?? Zou ik het aan Tomas of aan een andere leraar vragen die zijn meestal wel eerlijk.. Maar waarom zou ik Tomas nog wat vragen?? Hij is toch alleen nog maar met Fleur bezig.. Ik keek naar voren naar Fleur en Tomas. Ik wou dat ik nu even een kots bak had om in te kotsen. Alleen het idee al dat zei samen zijn.. Eigenlijk passen ze wel bij elkaar, allebei arrogant, gemeen, narcistisch en ga zo maar door.. En ze waren allebei niet lelijk, eerlijk is eerlijk. Toen de bel eindelijk ging, wat volgens mijn gevoel echt uren duurde.. Had ik wiskunde.. Ja wiskunde, ik had er wel zin in, want we hebben het over interessante dingen die wel makkelijk zijn. Wiskunde daar kan ik wel makkelijk een 8 voor halen. Maar aardrijkskunde... vorig jaar had ik veel onvoldoendes gehaald.. Ik hoop dat het dit jaar beter gaat. Toen de wiskunde les voorbij was had ik nog een uur Engels. En nu is het eindelijk pauze. Ik keek op mijn telefoon of ik al gebeld was door de Aldi, maar nee ik had geen gemiste oproepen. Ik had geen apps zoals Facebook op mijn telefoon, want dan word ik echt nog erger gepest dan op school. Ik had even een account aangemaakt en ik had hem binnen een dag weer verwijderd. Ooit als ik gelukkig ben, maak ik er wel en aan. En als de pesters dan zien wat ze gedaan hebben, bieden ze hopelijk ooit hun excuses een keer aan. het zal wel nooit gebeuren.. Nooit.. Ik hoorde de bel weer, aardrijkskunde. Ik had er wel zin in.. Volgende week toets dus ik kon alvast beginnen met leren, want ik had het hoofdstuk al af. "Hallo Sterre" ik werd blij vanbinnen altijd als hij mijn naam zei of zegt dan word ik blij dat heb ik nu al 1 jaar.. "Heey Bram." "Sterre, ik vroeg me af of je bijles nodig had voor aardrijkskunde, want dat wil ik je wel geven 2 dagen in de week na school." wat? wil hij MIJ bijles geven?? Moet ik dit als een belediging opvatten of een compliment?? "Nee, ik wil je tijd niet verspillen en bovendien heeft mijn v-vader het geld er niet voor" ik kwam even niet meer uit mijn woorden.. "Sterre, gaat het wel??? Maar ik wil je het wel geven gratis en ik vind het juist leuk om jou bijles te geven!" vond hij dat echt?? waarom zou hij dat vinden, ik ben toch niks waard.. "Ja het gaat, ehm okë is goed!" Heb ik nou ja gezegd?? ik werd al zenuwachtig bij het idee al dat ik bijles kreeg van Bram alleen. De les verliep soepel ik heb geleerd en dat was het wel.. "Sterre, wanneer kan je??΅ o ja natuurlijk wel een datum afspreken! "Morgen..." "Het is dan weekend he, maar ik vind het best" wat wil hij zijn weekend aan bij besteden?? weird.. "Doe dan maar maandag!" "Vier uur??" "vier uur is goed??" zal ik aan Bram vragen of hij mij dik vind?? ja. Ik moest het weten. "Eeehm eh eh Bram.." "Ja, wat is er??" "Eehm eeh vind je mij eeh ehm dik??" Ik kon mijn zenuwen bijna niet meer in bedwang houden.. "Nee Sterre, je bent heel mooi, je bent perfect hoe je nu bent" ik bloosde. Bloosde ik nou?? "Ooh okee, b-bedankt" Ik liep snel het klaslokaal uit want ik voelde me behoorlijk awkward.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste lezers,

Heel erg bedankt voor het lezen van dit hoofdstuk!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Laat het please weten in de comments! en vergeet niet te liken. hihi.. Wat denken jullie dat er gaat gebeuren en hebben jullie nog ideeën?? xx

verliefd op mijn leraar?(voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu