hoofstuk 10

3.6K 152 57
                                    

*weekend

Wat schaam ik me.. Ik had gewoon aan een leraar gevraagd of ik dik ben... Dit is echt geen normale vraag. Hij zei van niet, maar hoe kan ik dat geloven als iedreen zegt dat ik een varken ben? Zal hij de waarheid spreken? Of al die andere mensen. Ik denk die andere. Ik moet naar de 50 kilo streven. Ik weeg nu 55. *tring tring* mijn telefoon gaat. "Hallo, met Sterre!" "Hallo, u spreekt met van dalen van de Aldi." "Hallo" "Ik moet u helaas mededelen dat u niet aangenomen bent." "O oke.." ik voelde me tranen komen, nu zal ik nooit hier wegkomen bij mijn vader... "Het spijt me, maar we hadden het idee dat je er nog niet helemaal klaar voor was." Wat denken ze wel niet dat ik een klein kind ben ofzo? Ik hoef daar ook eigenlijk helemaal niet te werken  "Okè, dag." Zei ik op een licht geiriteerde toon. Ik zucht, zal ik ooit een baan vinden? Ik ga maar nu ergens anders solliciteren. Als ik wat kan vinden dan. De moed zakte al gauw me schoenen in. Ik kan niks, ik ben een nietsnut, een dik varken en ben niks waard.. Niemand heeft mij nodig, ik kan net zo goed weg zijn.. Weg van hier, op een rustige plek. Dood. Niemand die me mist. Misschien Katy, maar die groeit er ook wel weer over heen. En mijn vriendin uit de andere kant van het land, Merel. Maar die zie ik toch nauwelijk, dus zij zou mij ook niet missen. Ik moet iets leuks in mijn leven vinden. Geluk, liefde of vriendschap. Het zal wel nooit lukken..

*maandag

Ik was weer eens te vroeg op school. Ik liep het economie lokaal binnen en keek verward om me heen, Fleur was er nog niet. "Kan ik even met je praten na school Sterre?" Hoorde ik Tomas zeggen.. Wat hou ik van Bram! Door zijn bijles hoef ik nu niet met Tomas te praten."Nee, sorry.. Heb bijles." Thank you god for saving my life. "O oke.." zo dat klonk teleurgesteld... Moet ik me nu schuldig gaan voelen? Ik zag Tomad weer naar zijn bureau lopen. Ik zag Katy komen binnen lopen, zonder Fleur. Waar was ze toch? "Heee Katy, weet jij waar Fleur is?" "Haai, ja ze is ziek" ooh ze is ziek.. Dat had ik niet verwacht, wat raar. Maar ziek natuurlijk dat is vet logisch! "Allemaal boeken open op hoofstuk 1 paragraaf 7. " Ik had echt geen zin in economie, ik wist dat er volgende week ook een toets aan zat te komen.. Stress ik ben zo bang om te falen.. Om mijn examen niet te halen, of me toetsen zo slecht te maken dat ik ook niet over ga.

Pov Tomas
Let op hier word geschreven vanuit Tomas gedachtes

Ik zat hier wel mooi een toets op te geven maar was er met mijn hoofd niet bij. Sterre, ze houd me bezig. Ik kijk haar aan, ze zit geconcentreerd te werken. Wat is zo toch mooi. Ik wil haar wel eens lekker verwennen. Net zoals ik met mijn vrouw vaak doe en nu ik met Fleur heb, ben ik heel gelukkig ze is heel lief en ik kom aan me dagelijkse trekjes toe ze zoent me enzo. Waarom negeert Sterre mij eigenlijk? Ze wil niet eens met mij praten na school. Ik weet ook heus wel dat ze geen bijles heeft. Mijn vrouw kwam laatst helemaal enthousiast binnen over Sterre, dat het een leuke leerling was. Ze moest eens weten, dat ik haar op haar achter hoofd gezoend heb.. En dat ik ook een relatie met Fleur heb.

*Pauze

Pov Sterre

Pauze, daar was ik zo aan toe. Ik heb mijn pauzes echt nodig.. Ik ben na twee lesuren al kapot. Ik ben uitgeput of ik heb geen concentratie meer. Geweldig. Ik wil uit zijn. Ik heb vandaag bijles, ben best zenuwachtig ik bedoel ik zit alleen met Bram! Wie droomt daar nou niet van? Iedereen zal jaloers zijn. Maar niemand weet het. Fleur zei even dat ze naar de wc moest, maar ik durf te wedden dat ze bij Tomas is. Katy zit nu bij iemand anders, en ik zit gezellig in me eentje aan een tafel te eten. Nouja gezellig. Vanbinnen doet het pijn. "Sterre, vergeet je de bijles vanmiddag niet??" Hoorde ik Bram naast me met een big smile zeggen, het zag er zo schattig uit. Hij is schattig. Hij keek mij aan met zijn mooie groene ogen. Dit noem je perfectie.. "tot zo na de pauze, Sterre" zei hij en lachte naar me en liep weg.

Pov Bram

Wauw, wat was ze toch mooi. Ik zag iets in haar wat ik bij de andere leerlingen niet zag, een volwassene uitstraling. Maar ook heeft ze een leuk innerlijk ze is leuker dan de meeste vrouwen van mijn leefijd. Maar iets zie ik in haar ogen als ik naar haar kijk.. Verdriet... Het deed me pijn om haar zo te zien. Maar ik kan er niks aan doen. Want ik ben een leraar en mag geen verkeerde signalen uitzenden. Ik heb zo Sterre's klas weer. Ik zal zo min mogelijk naar Sterre moeten kijken. Ze mag nooit doorkrijgen dat ik diep van binnen iets voor haar voel. Daar kwam de klas binnen. Sterre kwam ook, ik had gehoopt dat ze niet vooraan ging zitten, maar helaas. "Haaai Bram!" Klonk haar stem vrolijk. Was ze blij om mij te zien? "Hallo Sterre" zei ik zo netjes en normaal mogelijk. De les ging gelukkig goed, heb haar niet vaak angekeken.

_________________________________________

Heeyy lieve lezers
Hier is weer een nieuw hoofstuk! Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Vergeet niet te liken!

Wat denken jullie?

Sterre en Bram? Of Sterre en Tomas?
Of Sterre forever alone? Of Sterre met een jongen van haar eigen leeftijd?

Ben benieuwd xx onzekermeisje

verliefd op mijn leraar?(voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu