Hraničářka stála u brány pevnosti a v rukou svýrala dvě mačety. Hrnuli se nepřátelé a ona věděla, že pokud jí někdo nepomůže, zemře. Přesto pevně stála a čekala.
Už viděla sedm mužů a za nimi hrnoucí se další, když vedle sebe uslyšela jemný dopad. A druhý. Na zem seskočili Gilan s Horácem. Ulevilo se jí.
I kdyby jich přišlo patnáct oni by je zrušili. Jenže víc jak osm jich přijít nemohlo, nevešli by se na stezku.
Lišky se šplhali po svahu až vylezli na placek před bránu. První přišel o hlavu hned, jak přišel blíže. Další tři skončili bez více než jedné končetiny.
Zbylí tři počkali na skupinu a pak se společně vydali proti třem bojovníkům a bráně. Lišek bylo osm blízko u sebe a další tři čekali vzadu.
Ketrin sic nerada upustila své milované mačety na zem a vytáhla trak. To byla naprosto smrtelná zbraň. Ketrin znala lidskou anatomii a věděla kam šťouchnout.
Křupali kosti a Lišky řvali bolestí. Ketrin se otáčela.
Přiblížil se k ní jeden silnější muž. Udělala proti němu výpad, ale on uhnul. Začal útočit on na ní. Trak byl skvělý a skvěle vykrýval všechny seky. Pak ale muž vytáhl ještě jednu zbraň, dýku, a tou sekl po Ketrin a rozeskl ji ošklivě ruku.
Instinktivně se chtěla chytit, ale výcvik jí zakázal to udělat a ona jen využila překvapení a okamžitě zaútočila na hrudní koš. Porazila muži trakem hrudní kost a muž na místě zemřel.
Upustila trak a chytila se za ránu, aby více nekrvácela. Lišky se chvilku uklidňovali a oni měli čas zhojit si rány. Tím bylo myšleno zavázat je kusy něčeho a posbírat zbraně.
Další co po těchto věcech následovalo bylo to, že Gilan přišel ke Ketrin. Začali se líbat. Ketrin mu projížděla rukama ve vlasech a on jí chytil za zadek a záda. Přitiskl si jí k sobě.
,,Nerad vás ruším, ale už jdou."řekl vysmátý Horác. Ti dva se od sebe neradi odtrhli a začali se soustředit na hrozbu.
Ketrin popadla mačety. Do levé ruky jí vystřelovala bolest a ona věděla, že jí teď budou k ničemu. Zandala mačety do pochvy a stoupla si za dva mladé muže.
Vyndala prak a olověné kuličky, nabila, roztočila prak kolem sebe a uštědřila Liškám pár dalších ran. Gilan zahlédl způsob, jak prakem točila.
Dívka kombinovala dva způsoby, které znal. Roztáčela prak nad hlavou jako Kassandra a postupně ho snižovala níž. Pak změnila točení a přes rameno vystřelila jako Maddie.
Byl to účinný způsob. Točení nad hlavou zaručovalo trefu a švih přes rameno dodal střele ohromnou sílu. I on slyšel praskání kostí mužů po každé ráně.
Řev Lišek se hnal po kopci dolů, že ho slyšeli i spojenci dole pod pevností. Začala se měnit převaha. Zkušení vojáci z hradu Caraway drtili Lišky.
,,Akita inuna!" řval jeden z vojáků. Sonderlandština. Jsou to sonderlandští vojáci! Ketrin to docvaklo.
,,Gilane? Kdo to vlastně je? Ty Lišky?",,Jsou to Araluenci, kteří zpochybňují nástupnictví Kassandry a Maddie. Proč?",,To nejsou Araluenci. Sleduj styl boje a poslouchej co řvou. Jsou to sonderlandští žoldáci!"
Horácovi a Gilanovi spadla dolní čelist. Nespadla jim nad znalostmi dívky, ani nad tím, že umí plynně nejmíň šesti jazyky a poznala Sonderlanďany jen podle stylu boje. Spadla jim nad tím, že jim to docvaklo. Je sem vylákali, aby mohly dobýt Kassandru. Naštěstí měla Dimona.***
Maddie viděla, že na hrad už za útočili. Zvoralas to! Okřikla se. Pak se zadíval na nebe a pokusila odhadnout čas.
Místo slunce však zahlédla orla. Pomalu se přibližoval k ní. Teď rozpoznala na zádech kožený erb - zkřížená mačeta s nožem. Byl to Ketrinin orel. Všimla si i malého váčku na zprávy. Možná to ještě dokážu zachránit.
Doufala, že orel má u sebe papír. Viděla i malé brčko. Papír vyndala a brko s ním. A čím to chceš napsat, když nemáš inkoust?
Pokrčila rameny a bodla se do prstu. Rychle napsala zprávu a zandala ji do váčku. Pak vzala orla a řekla, ať letí za Ketrin.
Orel se mohutně vznesl a obrovskou rychlostí se rozletěl pryč. Pak vlezla do tunelu a doufala, že její matka s ní uteče, i když o tom lehce pochybovala.***
Bitva skončila, vyhráli vojáci s Caraway, ovšem lízali si rány.
Ketrin objala Gilana. Horác se starostlivě koukal na jih směrem k Araluenu. Po třech hodinách se vydali tím směrem.
Gilan kontroloval čas a Ketrin si na starém stromě všimla svého orla. Přeskočil ji na ruku. Vyndala zprávu a přečetla si jí.
,,Kluci? Tohle byste měli vědět.",,Co je?",,Ketrin, Dimon je Rudá liška, velitel klanu, je to náš vzdálený příbuzný a snaží se dobýt hrad Araluenu a trůn. Prosím zachraň tátu s velitelem Gilanem a přijeď osvobodit Araluen, s matkou uprchnu z hradu, ale Dimon bude ovládat celý stát Araluen, protože všem řekne že nestihl zabránit vpádu Rudým Liškám a že zabili mě, mámu i dědečka. Musíš přijet, dědu už asi zachránit nezvládnu. Maddie hraničářka.",,Pane bože..."vyhrkl Horác. ,,Já jsem takovej vůl!!"naštvaně se Gilan praštil do hlavy. ,,Ještě to můžeme napravit.",,Jo a jak? Araluen je nedobytný!"začal Horác panikařit. ,,Myslím, že to dokážu. Nebo, nevím. Mohla bych se dostat dovnitř a buď ho zabít, nebo svést a donutit ho sehnat všechny lordy a tam byste ukázali Kassandru.",,Líbí se mi víc to bez svádění."oznámil jí Gilan dotčeně.
Věnovala mu sarkastický úsměv. ,,No takže co?",,Pošli Maddie zprávu ať jede naproti s Kassandrou. Pojedeme pohromadě."řekl Gilan. ,,Máte hraničářské koně, jeďte napřed vymyslete plán a omrkněte to a najděte mi je. Já povedu armádu."řekl Horác. ,,Dobře, ale jeď k Redmontu, mi tam seženeme pomoc k dobytí Araluenu. Samozřejmě až potom co je najdeme. "oznámila mu Ketrin.
Pak jen naklusali a rozjeli se dál po louce.
Horác je dlouho sledoval, dokud mu nezmizeli z očí. Byli jeho naděje. Doufal, že dokážou Kassandrou S Maddie dostat pryč.***
Maddie táhla matku k vězení. ,,Kam to jdeme?" špitla Kassandra. Maddie se na ni prudce otočila a udělala gesto naznačují slova mlč. Její matka zmlkla a šla za dcerou. Maddie otevřela tajný vchod do tunelu a Kassandra div neřekla něco v tom smyslu: Ó můj bože...
Další kapitola, snažím se, snad se líbí❤️ Děkuji moc za podporu, návrhy na zlepšení pište do kom. Omlouvám se za pravopis a chyby😂
ČTEŠ
Hraničářův učeň - Tajemství Dračích Křídel
FantasyJsou tiší jako Smrt. Pohybují se neviditelně jako stíny. Spojováni s alchymií a čarodějnictvím, opleteni legendami a pověstmi. Legendární schopnosti s lukem a noži, u některých i trochu více. Ti co podle lidí měří více jak 8 stop a mají neuvěřitelno...