IV

362 18 6
                                    

Ketrin seděla na kameni a brousila tyčku. V průměru měla asi 4 - 5 stop. Byla že dřeva. Uprostřed byla omotaná zřejmě výrazným obvazem. Byl velmi špinavý. Will si k ní sedl. ,,Co to je?" kouknul na tyčku. ,,Trak." nezaujatě pokračovala dál v činnosti. ,,Kde ses ho naučila vyrábět?" kladl Will stále otázky. ,,Berberské kmeny mě to naučili." stále nezaujatě pokračovala. ,,Vyrobíš mi ho taky?",,Ne. Vyrobím ti trakeš." řekla odhodlaně. ,,Co to je?" stále se ptal Will. ,,Malý trak." řekla stále hledíc na svůj trak. ,,A proč malej?",,Protože s tím neumíš.",,Aha. A až s tím budu umět tak mi vyrobíš trak?",,Ne." konečně se na něj otočila. ,,Proč?" viděl její zrzavé konečky a věděl co se děje. ,,Protože si ho vyrobíš sám." klidně mu odpověděla a pak se zase soustředila na práci. Will odešel.

Čtvrtý den měla Ketrin hotové dva své traky a jeden trakeš pro Willa. Pak mu šla ukázat jak se s tím bojuje. ,,Hledám dobrovolníka na ozkoušení traku!!" stoupla si na stůl a zařvala. Z hlasů se jí najednou vytratila všechna jemnost. Žádný ze Skandijců neměl ani šajna o tom co je to trak. Tak se přihlásili. Ketrin si vybrala Tehla. Postavili ho doprostřed rovné plochy a ostatní Skandijci a hraničáři a dokonce i Horác a princezna stáli okolo. ,,Je to klasický boj! Vyzvat mě může každý." oznámila Ketrin. Tehl nebyl moc dobrý bojovník a všichni to věděli. Kassandra mávla rukou a dala na znamení, že hra započla. Ketrin čekala až Tehl zaútočí... Teď! Rozběhl se proti ní. Lehce ustoupila opsala oblouk a trakem ho udeřila do zad. Pak kolem něj rychle začala chodit a prudce hýbala s trakem a opisovala útoky. Za chvíli se Skandijec vzdal. Svengal zařval. ,,Katarine, vyzívam tě na souboj." Skandijci kolem zařvali a povzbudili ho tak. Vytáhl svůj meč. Ketrin čekala. Útok ale nepřišel. Prudce na něj zaútočila. Uhnul. Pokusil se udělat to samé co předtím Ketrin. Plácla sebou na zem a trakem ho švihla přes kotníky. Pak udělala kotoul a dostala se dál od Svengala. Nyní ho udeřila přes prsa. Pak trefila záda. Na Svengala dopadaly rány ze všech stran. Ketrin byla neuvěřitelně rychlá. Tancovala tam takhle a bylo slyšet jen sténání při dopadu každé rány. Svengal se vzdal. Ketrin s úšklebekem v obličeji mu pomohla na nohy. ,,Vyzívam tě na souboj!" ozvalo se. Ketrin bodlo u srdce. Halt. Halt ji vyzval. Nemá šanci. Adragočí styl boje bude na Halta slabý. ,,Přijímám." vzdychla. Stoupl si 50 kroků od ní. Čekal. Princezna mávla rukou. Ketrin udělala něco co Halt nečekal. Prudce se proti němu rozběhla. Halt popadl luk a šíp a vystřelil. Ketrin stihla uběhnout 15 kroků. Pak uhla doleva. Šíp letěl opět na ni. Vpravo, vlevo, vlevo, vpravo. Uhýbala střelám. Doběhla k Haltovy na dva kroky. Pochopil, že luk je špatná zbraň. Měli jen 10 minut na poražení druhého. Zbývalo jim 6. Ketrin opsala oblouk a trakem mířila na Haltova záda. Vykryl úder. Kolem hlavy jí prosvištěl vrhací nůž. Uhla mu jen o palec. Halt dostal trakem do podkolenních jamek a padl na kolena. Ketrin na něj skočila a přitiskla ho k zemi. Halt ji odhodil. Byla tak lehká, že to nebyl problém. Nyní skočil on po ní. Jeho saxonský nůž byl nyní u jejího krku. Přímo přitisklý na něm. Polkla. Otevřela pusu a naznačila, že bude mluvit. Pak se převalila přes bok a švihla Halta po zádech trakem. Zasténal, ale zvedl se. Švihl saxonským nožem. Minul ji o palec nad hlavou. Nyní hrotem traku bodla do Halta a on upadl. Kopl do ní a ona taky ztratila rovnováhu. V tu chvíli princezna tleskla. Konec - pomysleli si oba. Zbytek dne už se jen chystali na odjezd do Skandie.

Halt opět vyšel z chaty. Jako tu noc pred čtyřmi dny. Videl Ketrin měnící se v draka a i to jak loví ryby jak se mění zpět. Dnes ale stál tak ze si ho nemohla všimnout. Ani se nepohnul. Přesto měl pocit jako kdyby se pod ním propadla zem. Tížilo ho to, že ve Skandii ztratil manželku. Jennifer O'Carricková byla skvělá žena. A to i když se původně jmenovala Turnerová. Druhá věc byla, že nebyl schopný Ketrin, Cynthii a Jamesovi říct to co měl. Jeho tajemství. Ne. Ketrin na to rozhodně není připravena. Ta jizva, spáleniny a samota to ztěžovala. Cynthy a Jamesovi to řekne jen co se vrátí. Ale Ketrin? Ne, to ještě ne. Je to moc nebezpečné. Uvědomil si, že Ketrin už odešla. Rozešel se k moři. Začal se vzdouvat vítr. Byl naštvaný. Ne. Byl zuřivý a naštvaný a smutný. Vítr kolem něj se vzdouval. Stále víc a víc. Fučel, ale Halt to nevnímal. Bylo mu to jedno. Vybíjel si vztek na moři. Štvalo ho, že to Ketrin nemůže říct. Chtěl to mít z krku. Ale nemohl. Tolik vzteku zadrženého v něm bylo a on ho teď že sebe hromadně dostával ven. Už byl plný. Ba plný, přeplněný vztekem a smutkem. Vítr byl silný a Haltův vztek se vybíjel ním. Ale co smutek? U Halta přeci není místo pro slzy! Ani smutku ani štěstí. Jenže, jenže on, on taky má city. A to i když je to Halt. Halt O'Carrick!!! Ukápla mu slza. Pak další. Za chvíli dvě, ale jen takové malé. Halte! Ty srabe! Vždyť brečíš! - pomyslel si. Pak se ale opravdu rozbrečel. Slzy, které držel nyní vyšli na povrch. Byly za Jennifer, za Willa, za Ketrin, za Cynthii, za Jamese, za Paulinu. Byl smutný. Poprvé možná podruhé za dospělost byl smutný... On! Halt! Halt O'Carrick! Chlap jako hora co má podle legend 8 stop a sílu jako medvěd. Legendární Halt, učitel Willa Dohody!! Tenhle Halt! Ten se rozbulel jako malé děcko!! Ano, Halt O'Carrick. No není to nemožné?! Ne není. - pomyslel si Halt. Zašel do chaty. Zítra odjíždí do Skandie - pomyslel si. Musí se jít vyspat a připravit. Zítra totiž pojedou to znamená, že za dva dny budou ve Skandii. Zítra odjedou a pozítří dopoledne dorazí. Pohlédl na oblohu. Odhadl čas. Byly zhruba 2:00 tak šel do chaty. Došel ke své posteli a lehl si. Dlouho ještě přemýšlel jak to bude dál.

Tak včera mě chytil psací amok😂 takže je tu další kapitola. Příště už bude Skandie!! Jinak 1035 slov. Budu ráda za votes, reads. Tak pac a pusu čau!!!

Hraničářův učeň - Tajemství Dračích KřídelKde žijí příběhy. Začni objevovat