Esmee
Ik kom thuis na boodschappen doen en ik vind een briefje op mijn deurmat dat mijn boeken zijn afgeleverd bij nummer 14. Bij Mees dus. Ik doe de voordeur open en zet mijn boodschappentassen even in de hal neer en stap weer naar buiten om naar Mees' huis te lopen. Ik bel aan. 'Hee Eef.' wordt er al gezegd voordat hij de deur open doet. Als hij de voordeur heeft open gedaan, betrekt zijn gezicht een beetje. 'Ooh, jij bent het. Je schoolboeken zijn hier afgeleverd. De mijne werden ook afgeleverd. Twee van die zware dozen, pfieuw zeg..' Ik moet lachen. 'Je dacht dat ik Eva was.' Mees knikt. 'Ik heb een verrassing voor haar.' Ik glimlach. 'Vertel..' Mees wordt een beetje rood. 'Gewoon een romantisch dineetje bij kaarslicht. Ik heb het restaurant helemaal zelf afgehuurd. Dus we worden op onze wenken bediend. Ik heb er echt zin in.' Ik geef hem een stoot tegen zijn schouder. 'Ieder meisje vind dat leuk. Eef gaat het echt leuk vinden. Echt super veel plezier!' Mees kijkt mij verlegen aan. 'Wil je wat voor mij doen?' Ik knik. 'Natuurlijk.' 'Als ik je 20 euro geef, wil jij dan een fles champagne, wat rozenblaadjes en wat lekkers halen voor mij voor vanavond? Eva komt zo al, en dan kan ik het niet meer doen.' Ik grinnik. 'Of course. Je hebt toch ook mijn boeken opgevangen. Ik kom dan wel net terug van de supermarkt, maar dan ga ik nog wel even terug voor je.' Mees glimlacht dankbaar. 'Dankjewel! Je bent een toppertje. Wacht even. Dan geef ik je even wat geld.' Hij draait zich om en loopt zijn huis binnen. Hij komt terug met 50 euro in zijn handen. 'Zozo, Eva boft maar.' Mees glimlacht. 'Hier is ook het briefje wat ik graag wil hebben.' Ik steek mijn duim op. 'Komt goed! Mag ik mijn boeken.' Ik neem de grote doos van hem over en zeg hem gedag. Ik loop terug naar mijn eigen huis en ga naar binnen. Ik laat de doos op de bank ploffen en haal mijn boodschappen naar binnen. Dit ruim ik zo wel op. Ik steek het boodschappenbriefje en de 50 euro in mijn zak en loop weer naar buiten. Ik stap op mijn fiets. Opweg naar de supermarkt.
Ik sta voor het schap met de chocolade. Met de caramelvulling moest hij hebben. Even kijken... Ik vind het echt leuk dat ik nu wat voor vrienden kan doen. Eva heeft echt geluk met Mees. Die gaan een superavond tegemoet. Met een glimlach loop ik door naar de drank voor een goede fles champagne. Ik kijk nog even op mijn briefje voor wat hij nog meer nodig heeft. Rozenblaadjes en kaarsen. Daarvoor moet ik naar de buurtwinkel om de hoek. Ik sta inmiddels voor de drank en kijk welke ik nodig heb.
Dylan
Ik loop de hoek om. Gelijk draai ik mij weer om. Daar loopt ze.. Esmee. Ze draagt een winkelmandje. Ik probeer stiekem te kijken wat er in zit. Chocolaatjes, en ze doet er nu een fles champagne in. Ik schrik. Ze heeft een vriendje. Wedden.. Dit koop je niet zomaar. Ik houd me schuil achter een schap en bekijk haar. Nog mooier dan de vorige keer dan ik haar zag. Haar haar lijkt nog wel meer gekruld te zijn dan normaal, wat haar nog mooier maakt. Ze heeft een legerachtige kleur jas aan en ze heeft grijze gympen aan. Esmee ziet er leuk uit. Ik volg haar stiekem als ze de supermarkt uitloopt. Ze gaat de buurtwinkel in. Hier volg ik haar ook. Ik zie dat ze kaarsen en rozenblaadjes koopt. Nee, dat meen je niet.. Ze heeft een vriendje.. Even voel ik een steek in mijn hart. Op zich verbaast dit mij niet. Ze is zo verschrikkelijk mooi, dan heb je wel een vriendje. Ik zie haar de winkel uitlopen. Daar gaat ze weer. Nu 10x meer onbereikbaar als wat. Ze is constant na onze eerste ontmoeting in mijn gedachten geweest. Ik betrapte er mezelf op dat ik over Esmee aan het dagdromen was en sterker nog, ik heb over haar gedroomd. Ik droomde over haar lippen, over haar lichaam... Ik word er gek van. Ik ben nog nooit echt verliefd geweest op een meisje maar ik kan nu wel zeggen dat ik het goed te pakken heb..
Esmee
'Daar ben ik weer. Hier is alles wat je nodig had.' Mees grijnst. 'Dankjewel. Ik ben je eeuwig dankbaar!' Eva komt aangelopen. 'Hee Esmee, wat leuk! Kom je even binnen?' Mees schudt zijn hoofd. 'Nee, dat komt zij niet, want wij gaan zo weg.' Eva kijkt hem vragend aan. 'Ooh, vertel.' Mees kijkt haar verliefd aan. 'Je moest toch die mooie jurk meenemen? Doe die maar even aan. Ik heb een verrassing voor je.' Eva's ogen beginnen te twinkelen. 'Wat ben jij van plan?' vraagt ze grijnsend. 'Dat zie je wel. Trek jij nou maar gewoon je jurk aan. Esmee zit ook in het complot.' Ik kom even een stukje naar voren en geef ze allebei een kus op hun wang. 'Ik wens jullie echt heel veel plezier vanavond.' Eva glimlacht. 'Dat gaat wel lukken denk ik.' Ik zeg ze gedag en loop weer terug naar mijn eigen huis om mijn eigen boodschappen en mijn boeken op te gaan ruimen. Boeken. oohja. Die moet ik nog gaan kaften morgen want het is morgen zondag en de dag daarna begint mijn nieuwe studie aan de universiteit van Amsterdam. Ik ben best een leergierig meisje, dus ik heb er hartstikke zin in.
-------
Sorry even een wat korter hoofdstuk, maar de volgende begint bij de studie. Dus vandaar!
JE LEEST
New in town
De TodoNew in Town gaat over: Esmee de Wit verhuist naar Amsterdam om haar studie Biologie te gaan volgen aan de plaatselijke universiteit. Ze heeft er heel veel zin in. Ze maakt al snel vrienden en ze ontmoet Dylan. Dylan is echt de knapste jongen die ze...