Deel 12

9 1 0
                                    

Dylan

De chocolademousse is ook op. Tijdens het eten was het gezellig, maar er waren ook stiltes vol spanning. Een fijne spanning, maar ik kan hem niet zo goed beschrijven. Esmee komt mij helpen met afruimen en helpt afdrogen. Ik leg even mijn hand op haar schouder. 'Je moet even wat warmers aantrekken. We gaan zo even naar buiten.' Esmee knikt en loopt naar de boven om haar om te kleden. Zelf pak ik mijn dikste vest en trek die aan. Bij het sluiten van de rits merk ik dat mijn handen trillen. Ik ben nogal zenuwachtig, want vanavond wil ik vertellen wat ik van Esmee vind. Esmee komt naar beneden in een te grote sweater die haar heel schattig stond. Ik ga achter haar staan en sla mijn handen voor haar ogen. 'Hee!' zegt ze verontwaardigd. Ik glimlach. 'Het is een verrassing he. Ik leid je wel even.' Zachtjes duw ik haar vooruit naar de voordeur en doe die open. Voordat ik mijn handen van haar ogen weghaal, kijk ik nog tevreden rond. Ik heb het dak van het tuinhuis opengezet. Het is een heldere avond, dus er waren genoeg sterren te zien. Mijn blik gaat naar het dal voor ons, dat het perfecte uitzicht gaf met al die bloemen en het licht van de maan erboven. Voor de rest heb ik overal waar je kan denken kaarsen geplaatst en op de ligbank heb ik allemaal kussens gelegd. Voorzichtig haal ik mijn handen voor Esmee haar ogen weg. Ik zie dat haar mond een beetje openvalt. 'Wauw..' Verlegen kijk ik haar aan. 'Leuk?' Esmee knikt. 'Wat een mooi uitzicht.' Ik word er blij van dat ze het mooi vind. Ik ga op de bank zitten en laat mezelf in de kussens zakken. Ik klop met mijn hand naast me. Een beetje voorzichtig komt ze naast me zitten, maar na een paar minuten lijkt ze zich te ontspannen. Ze kijkt naar de sterrenhemel. Op een gegeven moment merk ik dat ze rilt. 'Heb je het koud?' vraag ik. Esmee knikt. Een beetje twijfelend houd ik mijn armen open en doe mijn benen wat wijder zodat ze er eventueel in kan gaan zitten. Verbaast kijk ik hoe Esmee naar mij toekruipt en inderdaad tussen mijn benen gaat zitten. Voorzichtig sla ik mijn armen om haar heen. 'Beter?' vraag ik. 'Veel beter.' zegt Esmee en ik zie dat er een glimlach op haar gezicht zit geplakt. Na een tijdje zo aan elkaar geplakt te zitten, ga ik het er toch op wagen. 'Esmee, ik wil je wat vertellen.' Ze draait zich om en kijkt mij aan. Ik zucht even diep en begin aan mijn verhaal. 'Ik.. eh.. okee. Ik ga het nu gewoon zeggen.' Ik verman mezelf en kijk haar aan. 'Ik ben vanaf het eerste moment dat ik je zag verliefd op je, smoorverliefd zelfs. Ik vond je echt het mooiste meisje dat ik ooit gezien had. Ik heb de kans gehad om je beter te leren kennen en ben er achtergekomen dat je niet alleen super mooi bent, maar ook super lief, grappig en slim. Je zit echt elke seconde in mijn hoofd en ik ben steeds meer van jou gaan houden. Ik wil de rest van mijn leven bij je blijven en voor je zorgen en de liefde geven die je een paar jaar geleden nooit gevoeld hebt. Ik wil er voor je zijn, voor de rest van je leven en dan het liefst als je vriendje natuurlijk, want geloof me.. als jij mijn vriendinnetje zou zijn, zou ik elke dag met een beretrots gevoel naast je lopen. Ik houd echt zoveel van je, dat is echt niet normaal meer.' eindig ik mijn liefdesbetuiging. In eerste instantie blijft Esmee mij alleen maar aankijken en ik krijg inene het gevoel dat ik helemaal naast zat met het idee dat ze net zoveel voor mij voelt. Dan rolt er een traan over haar wang, en nog één, en nog één. 'Zoiets liefs heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd.' zegt Esmee zachtjes. Zo zachtjes dat ik het bijna niet hoorde. Ik wrijf met mijn duim de tranen voorzichtig weg. 'Ik ben ook zo verliefd op jou...' zegt ze weer zachtjes. Ik geloof mijn oren niet. Ze is ook verliefd op mij. Er verschijnt op allebei onze gezichten een grote glimlach en bij Esmee door haar tranen heen. Voorzichtig pak ik haar hoofd tussen mijn handen en druk mijn lippen op de hare. Mijn hart maakt een sprongetje van geluk. Dit was dus waarover ik al die tijd gedroomd had. Haar zachte en warme lippen op de mijne. En nu is het gewoon werkelijkheid! Ik voel dat ze haar handen tegen mijn borst heeft gedrukt. Opeens voel ik haar tong tegen mijn lippen en met alle plezier laat ik haar tong toe in mijn mond. We verkendden elkaars mond met alle plezier. Na een paar minuten die veel te kort duurden voor mijn gevoel laat ze mijn lippen los. Onze voorhoofden blijven nog even in contact en we kijken elkaar aan met nog steeds een grote glimlach om onze lippen. 'Wil je mijn vriendinnetje zijn?' vraag ik voorzichtig. Esmee sluit haar ogen. 'Natuurlijk. Ik wil niets liever.' Ik buig mijn hoofd weer naar voren om haar weer uitgebreid te zoenen en ze zoent mij gelijk terug. Deze zoen sluiten we gezamelijk af  en Esmee gaat weer in mijn armen liggen. 'Ik ben zo blij.' zegt ze. Ik geef haar een kus op haar slaap. 'Ik ook. Ik houd zoveel van jou.' Ik voel dat ze glimlacht. 'Dit word de beste vakantie ooit.' zegt ze met een zucht. Ik zucht ook even. Ze heeft gelijk. Heel erg gelijk. 

Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al twaalf uur. Ik kijk ook op mijn borst en ik zie dat Esmee haar ogen dicht heeft. Het is bedtijd. We hebben eigenlijk de hele avond niks gezegd. We hebben genoten van de mooie avond en van de aanwezigheid van elkaar. Ik hoor aan Esmee's ademhaling dat ze in slaap is gevallen. Ik moet lachen. Mafkees, een beetje in slaapvallen. Voorzichtig leg ik haar neer op de bank en sta zelf op. Ik leg een arm in haar knieholtes en ik sla een arm om haar rug en til haar op. Voorzichtig doe ik de voordeur open en loop naar boven. Onderweg bekijk ik haar nog even met een glimlach. Ze is schattig als ze slaapt. Heel schattig. Voorzichtig leg ik haar op ons bed neer. Nadat ik mijn armen heb weggehaald, opent ze haar ogen. 'Ooh, heb ik je wakker gemaakt.' vraag ik. Esmee rekt zich even uit en kijkt mij met een glimlach aan. 'Nee hoor. Ik was zeker in slaap gevallen?' Ik knik. 'Ik kon er niks aan doen. Ik lag wel lekker.' Ze geeft me een knipoog wat mij weer doet lachen. Ik plof naast haar neer op bed en zoen haar even uitgebreid. Na de kus kijk ik haar met een grijns aan. 'Sorry, dat moest even. Het was alweer een half uur geleden dat ik jouw lippen voor het laatst gevoeld had.' Esmee geeft mij een duw tegen mijn schouders en staat daarna op. 'Ik ga me omkleden.' Ik wil al aanstalten maken om naar buiten te lopen maar ze gebaart dat ik mag blijven liggen. 'Daar mag je best bij zijn hoor.' zegt Esmee met een knipoog. Ze loopt naar haar tas en pakt er een t-shirt en een kort broekje uit. Ze loopt ermee naar het bed en gaat met haar rug naar me toe zitten. Ze doet haar broek uit en staat even op om hem uit te krijgen. Ze doet haar pyjamabroekje aan en gaat door met haar t-shirt. Ze doet haar sweater over haar hoofd en trekt haar bh uit. Met een kleine grijns kijkt ze even over haar schouder naar mij en trekt dan haar t-shirt over haar hoofd die best groot valt. Dit heb ik met open mond bekeken. Esmee stond zich gewoon uit te kleden voor mijn neus. Ze draait zich om en ziet mij kijken. 'Je staart!' zegt ze grinnikend. Het duurt even voordat ik mijn tong weer terug heb gevonden. 'Dat komt omdat je zo mooi bent.' Er verschijnt een glimlach op haar gezicht en gaat onder de dekens naast me liggen. Even vergeet ik dat ik nog gewoon in mijn kleren lig en besluit ook maar eens mijn pyjama aan te trekken dat net als Esmee uit een groot shirt en een kort broekje bestond. Als Esmee de badkamer uit komt lopen, ga ik ook maar eens mijn tanden poetsen. Ik ga naast haar liggen als ik klaar ben. Esmee komt gelijk tegen mij aanliggen en ik voel haar lichaamswarmte. Ik sla mijn armen om haar heen en Esmee legt haar hoofd op mijn borst. Ze tilt nog even haar hoofd op en drukt haar lippen nog even op de mijne. Ze legt haar hoofd weer neer. Even later hoor ik een zucht. 'Ik ben gelukkig.' zegt ze. Ik druk een kus in haar haar. 'Welterusten.' Ze antwoord al niet meer. Die zal al wel in dromeland zijn, waar ik nu ook al te graag wil zijn om lekker over Esmee te kunnen dromen. Ze is nu eindelik officieel mijn vriendin!

New in townWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu