"KAU nampak tak betapa pucat muka dia masa kita hayun bet baseball tu tepat kat leher dia?" Tomi ketawa besar.
"Sewel la kau. Kalau budak tu mati tadi... mampos kau nak jawab dengan polis." Helena geleng kepala. Perbuatan mereka tadi memang gila. Bergaduh dengan budak-budak gengster Lorong Si Kitul.
"Budak-budak tu kurang ajar sangat. Mereka ingat mereka tu sapa?" Tomi tendang pagar kawat yang pisahkan gelanggang bola jaring dengan landasan kereta api laju. Geram sebab terpaksa lepaskan budak-budak kacang hantu tu pergi macam tu saja.
"Rilek arr... satu hari nanti pasti kita dapat peluang berasas kenakan mereka." Helena tepuk bahu Tomi.
"Harap-harap masa tu tak lama. Aku dah tak sabar ni!" Dia mengepal penumbuk. Baru nak sambung cakap, Edd muncul dengan motosikal kuasa besar. "Tu... buah hati kau dah datang. Jumpa esok." Tomi letakkan skateboard atas gelanggang dan meluncur laju. Sempat dia hi-fi dengan Edd dulu.
Helena senyum lebar pandang muka Edd. "Jom keluar dari sini. Aku nak udara segar." Dia sambut topi keledar full face dan panjat naik ke atas motor.
Edd pulas throttle dan mereka berderum laju tinggalkan gelanggang bola jaring tempat rasmi mereka berkumpul setiap hari.
"Macam mana hari ni? Tomi beri kau apa-apa masalah lagi?" Edd toleh ke belakang seketika sebelum pandang semula ke depan, tumpukan perhatian pada jalan raya.
"Emmm... biasa-biasa jer." Helena berlagak tenang. Dia tak kan beritahu Edd pasal hal Tomi bergaduh tadi. Kalau Edd tahu, tentu Tomi dikenakan ceramah. "Kita nak ke mana ni?" Cepat-cepat Helena ubah topik perbualan untuk elakkan Edd terus menyoal siasat.
"Tengok movie la. Ada filem baru..." Belum sempat Edd nak bercerita panjang, bluetooth kat telinganya aktif.
"Edd, budak-budak Harry buat kacau." Suara Ah John kedengaran di telinganya.
"Apa? Masak!" Edd hentikan motor di tepi jalan. Dia diam seketika sebelum menyumpah seranah.
"You've got to be kidding me!" Wajah Edd bertukar pucat sekejap. "Arahkan semua budak-budak kita berkumpul. Tapi jangan buat apa-apa. Tunggu sampai aku datang!"
"Kenapa?" Helena pandang muka Edd.
"Kau tak akan percaya apa yang sedang berlaku kat gudang sekarang."
"Yelah... kenapa?" Helena turut rasa cuak. Tentu ada perkara tak elok dah berlaku.
"Budak-budak Harry buat kacau kat gudang. Dah la barang Ramsul banyak. Kalau rosak, teruk nak ganti." Edd lepaskan keluhan berat. "Kau turun sini."
"Aku nak ikut!"
"Tak perlu. Bahaya. Kau tunggu aku kat rumah." Edd seluk poket dan kunci berpindah tangan.
Helena mendengus tak puas hati. Dia turun dari motor dan tanggalkan helmet. Edd suruh dia bawa helmet tu sekali. Lepas tu Edd terus berderum pergi tinggalkan Helena terpinga-pinga kat tepi jalan.
Hari semakin rembang. Alamak! Baru Helena perasan. Tapi dek gembira sangat dapat jumpa Edd, dia terlupa pantang larang yang dia kena ikut. Kelibat-kelibat hitam mula melintas depan dan belakang.
"Masak!" Helena buka langkah seribu menuju ke arah Family Mart seberang jalan. Kalau ada ramai orang, tak lah kelibat tu buat musibat.
YOU ARE READING
HEVIN & HELL [Published]
RomansaKisah dua budak, sorang nama Hell, sorang nama Hevin. Dorang jumpa secara tak sengaja masa Hevin pegi bantai Harry yang tgh nak r@pe si Hell. Lepas bantai Harry, konon2 Hevin nak blah. Tp dia kesian tgk Hell. Jd dia pun bawa Hell balik kat umah dia...