[2019.08.14. | 03:49]
Lupusz.
Egy olyan betegség, amikor a tested saját magát kezdi el megutálni, és ellentámadásba kezd a sejtjeiddel, ezzel megkeserítve az életed. Olyan változásokon mész keresztül, mint ahogy az időjárás szeret váltakozni minden órában. Akárcsak egy időzített bomba. Minél közelebb érsz az idő lejártához, a feszültség, a frusztráció egyre nagyobb a környezetedben, és ez elől nem tudsz elmenekülni, vagy leállítani, mert mindenhogyan megtörténik.Az biztos, hogy miután diagnosztizálják ezt a betegséget, az életed fenekestül felfordul. Mindent újra kell kezdened, vigyáznod kell mindennel, és hozzá kell szoknod a folyamatos fájdalomhoz, hangulatingadozáshoz, vagy ahhoz, hogy a tested ellened fordul a saját sejtjeivel és szerveivel.
Persze, ott vannak az időszakok, amikor úgy tűnik az egész tünetmentes, de ameddig benned lappang mindez, te nyugodtan éled az életed, míg a veszélyzónába nem kerülsz. Nem is szabadna mindig olyan nyugodtan élnünk az életünket, mert a legkisebb tünet is már visszavezet a lupuszhoz, és tisztában kell lenni azzal, hogy ismét egy olyan időszak megy át rajtad, amit már volt alkalmad megtapasztalni.
Huszonkét éves korom óta van az, hogy a kórházakat és a rehabilitációs intézményeket betudhatom a második otthonomnak. Folyamatos kontrollok, gyógyszerek változtatása, újabb terápiák kipróbálása teljesen tönkretette a testemet. De tudtam, hogy erre van szükségem, ha túl akarom élni a testemben rejlő fájdalmat, amik változatosak és mindig másképp törtek elő.
A lupusz egy olyan titokzatos autoimmun-betegség, amitől vagy meghalok, vagy örök fájdalomban élek.Két lehetősége van az embernek, nekem valahogy egyik sem kedvez, de kénytelen vagyok az egyiket választani. Ez lett a fájdalom, és ki kell bírnom, mert nincs más opció. A testem szó szerint allergiás saját magára, s megtámadja az egészséges részeimet, ezzel egy pusztítást indítva el bennem. Tönkretett és nem tudtam vele mit kezdeni.
Aztán egy harcossá váltam. Belevetettem magam a csatába, és harcoltam a saját túlélésemért, hogy legalább még egyszer tudjak friss levegőt szívni, túlélni a depressziót, vagy leküzdeni a memóriazavart.
Egyedül haladtam végig az úton, mert ott voltak azok a pillanatok, amiket nem akartam megosztani a barátaimmal vagy a szüleimmel. Még én sem bírtam belenézni a tükörbe és szembesülni azzal a katasztrófával, amivé a lupusz varázsolt, nem vártam el ezek után, hogy más is szemtanúja legyen a keserves állapotomnak.
De, mint mindenki életébe, az enyémbe is beköszöntött a szerencse, és elkezdtem felépülni, míg tünetmentessé nem váltam, és ezután visszatérhettem Sydney-be, a legjobb barátaim esküvőjére.Ahogy említettem, csak tünetmentes lehetek. A lupusz gyógyíthatatlan. Tudok mellette úgy élni, mint bármely más ember, de sosem fogok megszabadulni tőle. A gyógyszerek segíthetnek működőképessé tenni, de igazán sosem leszek jól.
De aztán én elfelejtettem néha bevenni a pirulákat. Azokat a csodaszereket, amik az életfunkcióimat stabilizálták a saját hatáskörükben megírva.
A fájdalom egyszer annyira elviselhetetlenné válik, amit egyszerűen nem tudsz irányítani, eltüntetni, egy mosoly mögé bújtatni, mert annyira kontrollálni tudja a testedet egy idő után, hogy a test lesz a fájdalom rabszolgája, és azt kell tenni, amit ez az érzés kíván.
Fájt először a karom, majd egy-egy lépésnél a lábaimban lévő ízületeket birtokolta. Aztán jött a mellkasom, mintha a szívemből tépne ki egy darabot, légszomjjal küszködtem, és szinte már a halálomat kívántam, csakhogy vége legyen ennek az egésznek.
Két napig nem mozdultam ki a házból, sőt a szobámat is képtelen voltam elhagyni, mert éreztem, ahogy a testem darabonként adja meg saját magát. Én meg ahelyett, hogy segítséget kértem volna, engedtem magamnak a pusztulást.
KAMU SEDANG MEMBACA
WHY WON'T YOU LOVE ME | AFI ✔
Fiksi PenggemarGrace és Ashton kapcsolata másfél évvel ezelőtt váratlanul véget ért. Crystal, Grace legjobb barátnője és Michael, Ashton egyik legjobb haverja már ezerrel az esküvőre készülnek, amiből nem akarnak kihagyni egy számukra fontos embert sem. A két fia...