008

6 1 0
                                    

yoonhee bangun pada awal pagi untuk menyiapkan diri ke sekolah, pantas dia mengambil beg sandang dan anak kunci motor. jam tangan di pergelangan kiri, dia kerling dan bulatkan mata.

dah lambat ni, ugh!

dia menuruni anak tangga dengan hati-hati, berlari anak menuju ke ruang dapur. sesekali melihat maid villa mereka sibuk dengan tugasan, dia ambil sekeping sandwich dan mengatur ke pintu utama.

broom, broom!

dia memulas kuat handle motor dan keluar dari perkarangan villanya.

setelah dua minit berada di jalan raya, dia memasuki kawasan sekolah untuk memarkirkan motorbikenya.

dengan kalut, dia letakkan helmet dan betulkan rambut dan pakaiannya selepas menaiki motor.

yoonhee berlari anak menuju ke kelasnya. dia menghentikan larian sejurus tiba di belakang kelasnya, dia mengintai sejenak ruang kelas itu.

dia melepaskan keluhan kasar dan mengusap perlahan dadanya, pintu belakang dia masuk selamba.

nasib baik sempat masuk sebelum saem tiba, kalau tak, jatuh maruah aku sebagai monitor nanti.

byul menarik kerusinya lalu menyapa yoonhee yang sibukkan diri mengeluarkan beberapa buah buku sebelum waktu pertama bermula.

" aik, kau datang dengan pikachu, erk? " byul menanyakan soalan, namun yoonhee balas dengan anggukan.

byul diamkan diri setelah mendapat jawapan.

kelibat jungkook yang mejanya berada di sebelah kirnya, dia paling. dia tak datang ke?

" psst, jimin, adik kau tak datang sekolah ke? " jimin yang berasakan dirinya disoal yoonhee, lantas memandang ke arah bawahnya.

" eh, ada la, nak tengok? " dahi yoonhe ditepuk perlahan, byul dah ketawa terbahak-bahak, dengan menekup mulutnya.

" bukan adik kau tu, jungkook la, bahalol. " geram yoonhee membalasnya, fikir dia hamak sangat ke benda tu.

" entahla-- "

jungkook masuk ke dalam kelas selamba, kedua tangan dia masukkan ke dalam blazer sekolah. lantas, labuhkan punggung dan letakkan beg pada hujung bahu kerusi itu.

yoonhee terus menegakkan badan, dan berpura-pura bercakap dengan byul yang termenung jauh.

🐾

beberapa buah buku aku dakapkan ke dada dan berjalan menuju ke pondok taman. mata aku memandang sekeliling, semua berpasangan, aku? keseorangan dengan menemani buku-buku.

tak sampai seminit, otak aku terus membayangkan benda yang bukan-bukan, sesekali itu aku mememicit perlahan pelipis dahi.

sekotak air minuman horlicks diletak oleh seseorang, di tepi lengan kanan aku. aku mendongak ke atas untuk melihat siapakah gerangan yang bagi air tadi.

ya, jeon jungkook yang hulurkan.

" minum dan habiskan air ni, kalau kau rasa lapar, jumpa aku di rooftop nanti. " katanya lalu berlalu meninggalkan aku di sini keseorangan.

aku capai straw dan sedut minuman tadi, terasa segar badan pabila horlicks ni sejuk dan menenangkan.

buku tadi aku kemas balik, dan berlalu pergi dari taman tadi. byul yang baru keluar dari tandas, berjalan seiringan bersama aku.

" yoon, kau nak pergi mana? "

" temankan aku ke, rooftop. "

🐾

[H+OG] Sayonara || JK×YHWhere stories live. Discover now