"Baik lah semua. Hari ini merupakan hari last untuk kite dekat sini sebelum bergerak pulang ke rumah masing ii. Jadi saya nk minga maaf jika awak semua terkilan dgn cara saya melayani awak semua. Begitu juga dgn guru ii. Saya x nk bercakap panjang lah sbb semua nampak macam x sabar nk balik. So semua dh packing baju??!!"kata Cikgu Kasim.
" Dahhhh!!!" jawab pelajar.
"Baiklah..kite bersurai disini. Semua boleh naik ke dalam bas masing ii. Terima kasih." kata Cikgu Kasim. Semua pelajar masuk ke dalam bas lalu duduk di tempat masing ii.
Amani duduk di tepi tingkat sebelah Amira. Amani memandang bas sebelahnya lalu matanya terpandang seseorang yang membuatkan dia marah. Mata mereka bertemu seketika sebelum Amani meleraikan pandangan itu.
"Astaghfirullah halazim.." ucap Amani apabila tersedar yang dia melakukan kesilapan. Dia memasang earphone ditelinga lalu membuka lagu kegemarannya sambil menutup mata bagi menghilangkan apa yang telah terjadi.
Beberapa jam kemudian..
Pelajar Silver Highschool akhirnya selamat sampai disekolah. Mereka mengambil beg masing ii sebelum bergerak pulang. Begitu juga dgn Amani dan gengnya.
Sampai dirumah Amani dan gengnya,mereka naik ke bilik masing ii untuk membersihkan diri sebelum melelapkan mata akibat terlaku penat.
*****************
You've been runnin' round
runnin' round runnin' round
throwing that dirt all on my nameCause you knew that ~~~~( handphone Amani berdering)
Amani melihat nama panggilan sebelum diangkat.
'Assalamualaikum umi. Apa khabar?' - Amani
'Waalaikumsalam.. Umi sihat je. Adik sihat?' - umi
'Alhamdulillah adik sihat. Ade umi call adik ni?' - Amani
'Nnti lunch kat rumh ehh.. Ade benda nk umi dgn baba nk bincang. Kawan baba ngn umi pun datang jugak.' - umi
'Ye lah. Nnti adik datang. Adik nk buat sarapan dulu. Pukul 9 adik datang.' - Amani
YOU ARE READING
First Love Si Pengawas
JugendliteraturNurul Amani Aqiela Seorang gadis berumur 17 tahun. Bersekolah di Silver Highschool. Merupakan penolong ketua pengawas yg. Cantik,bermata hazel,pendiam dan manja dgn keluarga. Muhammad Iman Hafiz Seorang remaja lelaki berumur 17 bersekolh di Galaxy H...