Special Part 5❤

6.4K 333 16
                                    

5 bulan kemudian...

Kini kandungan Amani sudah berusia 9 bulan. Dan tidak lama lagi dia bakal melahirkan anak pertama mereka.

Jantina?

Biarlah rahsia kerana mereka ingin mendapat kejutan dihari yang bakal Amani melahirkan.

Kini Amani tinggal dirumah keluarganya. Memandangkan Iman juga sudah sibuk menguruskan syarikat milik papanya jadi dia mengambil keputusan untuk menghantar Amani dirumah mertuanya.

"Sayang jaga diri baik-baik ye. Kalau ade apa ii call je abang. Okey?" pesan Iman.

"Okey bang. Hati ii pergi kerja" kata Amani sambil mencium tangan milik suaminya. Iman tersenyum bahagia.

"Ummi.. Maaf susahkn ummi. Iman risau apa ii jadi dekat Amani memandangkan dia dh sarat mengandung. Lagipun bahaya lah dia duduk sorang ii" kata Amani sambil mengucup tangan ibu mertuanya.

"Tak pe Iman.. Ummi okey je. Kang jadi apa ii dekat sana lagi susah" kata Ummi. Iman mengangguk setuju.

"Iman pergi dulu ye. Assalamualaikum" kata Iman lalu meloloskan diri ke dalam perut kereta miliknya. Kereta itu perlahan-lahan bergerak meninggalkan perkarangan rumah Dato Syukri.

"Jom adik masuk." kata ummi. Amani mengangguk lalu menggenggam tangan ummi lalu masuk ke dalam rumah.

Sedang dia menonton television, tiba-tiba perutnya seakan memulas dan sakit yang teramat.

"Arhh.. Sakitnya Ya Allah.. Ummi!" rintih Amani sambil memegang perutnya.

"Ya Allah adik.. Adik dh nak bersalin ni." kata ummi apabila melihat air ketumban Amani mula pecah.

"Along!! Angah!! Cepat tolong ummi!!" jerit ummi dari bawah. Aryan dan Ariq turun lalu menuju ke arah umminya.

"Cepat bawak adik ke hospital. Angah ambik barang baby dekat atas. Along bawa adik masuk kereta.. Cepat!!" kata ummi cemas. Aryan dan Ariq melakukan apa yang disuruh oleh ummi.

Aryan perlahan-lahan mengangkat Amani masuk ke dalam kereta.

"Along.. Sakit.." rinrih Amani sambil mengalirkan air mata. Aryan yang mekihat jatuh kasihan. Ubun ubun adiknya dicium lembut.

"Adik tahan ye.. Demi baby.. Demi Iman.. Demia keluarga adik." kata Aryan lalu masuk je dalam tempat memandu.

"Dah long.. Gerak ii" kata Ariq cemas. Mereka bergerak menuju ke hospital dengan secepat mungkin.

Ariq menghubungi Iman beberapa kali tetapi tidak dijawab. Dia terus menelefon tanpa henti.
-----------------------------------------------------------
Di bilik meeting..

Iman yang sedang menerangkan tentang projek baru mereka terhenti apabila deringan telefonnya berbunyi. Dia mengabaikan lalu menyambung semula penerangannya.

Namun terhenti lagi apabila deringan kali kedua. Dia memandang staff ii disitu. Mereka mengangguk membenarkan.

Tanpa membuang masa, Iman terus menjawab panggilan tersebut.

"Hello angah kenapa call?" tanya Iman.

"Iman.. Datang hospital sekarang. Amani dah nak bersalin nii!! Cepat wei!!" kata Ariq sebelun dia menamatkan panggilan.

Iman yang mendengar apa yang dikatakan Ariq terus terkedu. Amani? Bersalin?

Tanpa membuang masa dua menyimpan telefon ke dalan poket lalu bergegas ingin keluar.

First Love Si PengawasWhere stories live. Discover now