BAB 19

7.1K 395 11
                                    

"Sebenarnya...."

"ADIK!! ALONG!! ANGAH!! CEPAT TURUN!! YANG MELEPAK DEKAT SITU TU DH KENAPA??" pekik umi.

"Sabar umi!" laung Aryan pula.

"Dah.. Sambung ii" kata Ariq.

"Sebenarnya.. Tak de ape ii pun. Kbye" kata Amani sebelum pecut menuju ke biliknya.

Aryan dan Ariq hanya memerhati tingkah adik kesayangan mereka itu.

"Dia tipu." kata Ariq.

"Dia tak pandai menipu" kata Aryan pula.

Mereka turun ke ruang mkn untuk menunggu Amani.

-----------------------

"Alhamdulillah"

Selesai makan tengah hari, mereka bersama ii berbual di ruang tamu untuk meluangkan masa bersama keluarga.

"Yan.. Aku rasa adik ada masalah dengan Iman. Kalau tak, mesti dia datang dengan Iman. Ni tak. Dia datang dengan Mira." kata Ariq.

"Itu lah. Aku pun rasa macam tu. Mesti ada sesuatu yang membuatkn diorang bergaduh." kata Aryan pulak.

"Dah la. Tak yah la ambik hal pasal diorang. Yang kau ni. Single memanjang. Bila nk kahwin?" tanya Ariq kepada Aryan yang sedang main telefon pintarnya.

"Eh.. Kata kat diri sendiri ke tu?" perli Aryan.

"Biar single. Boleh cop ramai crush." kata Ariq dgn muka bangganya.

"Ceh. Kau je nk kat diorang. Diorang bukan nk dekat kau pun. Muka pun tak siap." kata Aryan.

"Eleh kau. Muka kau dgn muka aku sama je. So kalau muka aku pecah,muka kau pun pecah jugak." kata Ariq tidak mengalah. Remote tv diambil lalu ditukar siaran.

"Aku rawat dengan air wudhuk. Kau rawat dengan air jamban. Sebabtu muka kau lagi teruk dari muka aku." kata Aryan. Dia ketawa melihat wajah adiknya yang merah menahan marah.

"Huiii" panggil Amani lalu menolak paha kedua abangnya sebelum melabuhkan punggung di tengah ii.

"Apa" marah Ariq.

"Aikk.. Panggil pun marah." kata Amani lalu menggigit coklat cadbury ditangan.

Ariq menjeling adiknya sambil memandang siaran didi&friends.

"Adik" panggil Aryan.

"Hmm"

"Iman mana?? Kenapa tak datang sekali?" tanya Aryan. Muka Amani terus berubah monyok tetapi cepat ii membuat reaksi biasa.

"Dia ade urusan dngn pengetua" kata Amani.Kenapa dia tak datang sini cari aku.' desis hati Amani. Dia menyambung mengunyah coklatnya.

------------

"Asal dia merajuk dengan kau?" tanya Naufal sambil mengunyah kuaci.

Mereka sekarang berada di rumah sewa Naufal dan Qalif.

"Dia nampak aku tangkap Tina waktu dia jatuh dekat tangga tu." kata Iman sambil merosakkan rambutnya seperti tidak terurus itu.

First Love Si PengawasWhere stories live. Discover now