Amani terbangun agak lewat pada pagi itu, dia mengejutkan Iman yang sedang tidur nyenyak.
"Abang.. Bangun.. Subuh dh nak habis nii.." kata Amani sambil menggerakkan tubuh Iman.
Iman menggeliat kecil sebelum perlahan-lahan dia bangun sambil menggosok mata.
Apabila penglihatannya jelas, dia melihat wajah Amani dengan perasaan yang gembira.
"Thanks for lastnight sayang." kata Iman dengan suara serak basahnya.
Amani tersenyum malu.perlahan-lahan dia mengangguk."Dah la. Sayang nak mandi." kata Amani perlahan-lahan bangun dari katil itu.
"Mandi sama-sama nak??" kata Iman lalu terus mencempung tubuh Amani dibawa ke dalam tandas. Pintu ditutup rapat dan dikunci.
"Abang!!!!!!"
-----------------------------------------------------------Amani dan Iman turun ke bawah untuk bersarapan bersama keluarga.
"Aikk.. Lambat bangun Iman, Amani.. Selalunya awal bangun." kata Puan Leeya. Iman dan Amani tersengih lalu duduk di kerusi.
"Mana tak lambatnya maa.. Buat projek semalam." kata Asyraf selamba.
"Woii.. Kau ni.. Tak bertapis betul laa." kata Iman.
"Uisshh..mama harap cepat-cepat lah dapat cucu ye bang." kata Puan Leeya sambil tersenyum. Amani dan Iman turut tersenyum. Jujur mereka juga tidak sabar ingin menimang cahaya mata.
"Insyaallah ma. Ade rezeki ade lah. Kalau tak de insyaallah boleh cuba lagi" kata Iman sambil tersenyum manis.
"Ye lah." kata Puan Leeya sambil tersenyum.
"Abang bawak ke bakal kakak ipar aku tengah hari ni?" tanya Iman.
"Gila kau tak bawak. Jap gi nak ambik lah. Nak relax jap." kata Asyraf sambil menyumbat roti yang bersalut jem ke dalam mulutnya.
"Apa pekerjaan dia abang asyraf?" tanya Amani pula.
"Dia kerja cikgu dekat sekolah rendah." kata Asyraf. Mereka semua mengangguk faham.
"Lelaki ke perempuan?" tanya Dato Malik.
"Ya Allah papa ni.. Takkan lah abang nak kahwin dengan gay pulak. Agak-agak la papa ni." kata Asyraf.
"Eh abang ni. Apa tanya soalan mcm tu." kata Puan Leeya.
"Ye la... Dah.. Papa nk gerak pergi kerja ni..." kata Dato Malik sebelum menghulurkan tangan kanannya kepada isteri,anak dan menantunya..
"Hati-hati. Assalamualaikum" kata Puan Leeya.
"Waalaikumsalam" kata Dato Malik lalu beliau memandu keretanya ke pejabatnya.
"Dah la. Mama nak masak. Jom Amani teman mama masak." kata Puan Leeya.
"Ai ai captain. Amani bukan teman tapi Amani tolong ye mama" kata Amani lalu memeluk tangan Puan Leeya. Mereka bersama- sama menuju ke dapur.
"Dah. Skrg tinggal kita.. Eh kau nk gi mana?" tanya Asyraf apabila melihat Iman sedang berjalan meninggalkannya seorang diri.
"Aku nak tido. Kau ingat tak penat ke buat semalam." kata Iman.
"Berapa round?" tanya Asyraf sedikit menjerit.
"2!!" jerit Iman sebelum dia masuk ke dalam biliknya lalu menyambung tidurnya.
"Nasib 2 kalau lebih aku anggap kau tamak." kata Asyraf seorang diri.
"Asyraf.. Kenapa cakap sorang- sorang tu. Gila ke?" tanya Puan Leeya apabila melihat anaknya bercakap sorang-sorang.
YOU ARE READING
First Love Si Pengawas
Teen FictionNurul Amani Aqiela Seorang gadis berumur 17 tahun. Bersekolah di Silver Highschool. Merupakan penolong ketua pengawas yg. Cantik,bermata hazel,pendiam dan manja dgn keluarga. Muhammad Iman Hafiz Seorang remaja lelaki berumur 17 bersekolh di Galaxy H...