2 tahun 5 bulan kemudian..
"Abang!! Cepat bangun!! Dah pukul 6.30 nanti orang datang nk beraya lahh" kata Amani yang sedang memakaikan Asyiran dan Airiel baju raya yang berwarna kelabu pilihan Iman.
"Yeye abang bangun.." jawab Iman lalu perlahan bangun dsri pembaringanya.
".. Pa..pa "panggil Asyiran lalu dia duduk di atas riba Iman.
" ye sayang.. Kenapa?"tanya Iman lembut.
"Dii..andii" kata Asyiran pelat.
"Yeye..papa mandi ye.. Asy duduk sini kejap.. Jangan pegi mana-mana.. Faham?" kata Iman.
"Aham" jawab Asyiran. Iman tersenyum lalu mengusap rambut anaknya itu.
"Bini suruh jenuh nak bangun ank suruh senang je" katq Amani perlahan namun dapat didengari jelas ditelinga Iman.
Iman tersenyum lalu berjalan menghampiri Amani yang sedang memakaikan Airiel seluar.
Tangannya memeluk pinggang Amani manakala wajahnya disorokkan dileher Amani.. Hmm..wangi.
"Abang dengar lah sayang.. Nak cakap pun tunggu lah abang pekak dulu.. Ni abang boleh dengar lagi sayang oiii" kata Iman sambil menyerabaikan rambut Amani yang setengah badan itu.
"Abang!!" marah Amani kerana diperlakukan begitu. Iman ketawa sebelum masuk je dalam bilik air untuk membersihkan diri.
Amani menyambung menyiapkan anaknya yang tergendala akibat diganggu oleh monster.
Selesai menguruskan anak-anaknya.. Dia mendukung Asyiran dan Airiel lalu menuju ke bilik abangnya.
Asyiran dan Airiel diletakkan ke bawah lalu dia mengetuk pintu bilik abangnya.
Tok tok tok!!!!!!
"Along ohh along"panggil Amani. Aryan membuka pintu bilik apabila namanya dipanggil.
"Haa adik.. Kenapa?" tanya Aryan yang sedang mengikat sampin.
"Tolong tengokkan Asyiran dengan Airiel kejap boleh? Adik tak siap lagi ni. Kejap lagi tetamu nak datang.. Budak ii lagi." kata Amani.
"Okey..boleh je.. Meh Asy,Ai dekat Pak Long Yan. Jom kita turun bawah makan" kata Aryan lalu mendukung Asyiran dan Airiel menuju ke lif.
"Jangan bagi tumpah makanan dekat baju tau along..hehe" pesan Amani.
"Ana tahu lahh" jawab Aryan lalu turun ke bawah.
Amani masuk semula ke dalam biliknya. Dilihat Iman sudah selesai mandi dan sedang memakai baju melayu.
"Sayang.. Please butangkan.." kata Iman.
"Ngada la abang ni.. " kata Amani lalu memukul dada bidang suaminya itu. Tetapi tetap diturutkan apa yang dimahukan oleh suami.
"Thanks sayang..muahh" kata Iman lalu menggomol pipi Amani.
"Dh la abang.. Sayang nk mandi. Tu papa,along dengan angah dh ada dekat bawah dh." kata Amani lalu meloloskan diri ke dalam bilik air. Tidak betah duduk dengan Iman yabg semakin miang dan mengada.
Iman teraengih lalu dipakainya sampin sebelum melihat penampilan dirinya di hadapan cermin. Puas dengan penampilannya, dia turun ke bawah dengan senyuman di bibir.
"Selamat hari raya ummi.. Baba"kata Iman lalu duduk disebelah Aryan yang menyuapkn Asyiran makan.
"Selamat hari raya.. Amani mana?"tanya ummi.
"Dekat atas.. Tengah bersiap"kata Iman. Ummi dan baba mengangguk faham.
"Airiel mana?" tanya Iman kepada Aryan.
YOU ARE READING
First Love Si Pengawas
Novela JuvenilNurul Amani Aqiela Seorang gadis berumur 17 tahun. Bersekolah di Silver Highschool. Merupakan penolong ketua pengawas yg. Cantik,bermata hazel,pendiam dan manja dgn keluarga. Muhammad Iman Hafiz Seorang remaja lelaki berumur 17 bersekolh di Galaxy H...