BAB 27

7.2K 411 8
                                    

Setelah beberapa hari menjalani peperiksaan SPM sekrang tiberlah masa untuk menjawab kertas yang terakhir sebelum mereka masuk ke alam pembelajaran baru.

"Akhirnya ni paper yang terakhir. Alhamdulillah" ucap Aulia.

"Ingt ini permulaan hidup kau wei..bukn pengakhiran. Banyk lagi halangan yang kita kena hadapi" kata Ain. Aina mengangguk menyokong kata-kata Ain.

"Dh la. Jom masuk." kata Amani. Mereka melangkah masuk ke dalam dewan dengan membaca doa penenang hati.

Seperti hari-hari sebelumnya, mereka menjawab soalan-soalan tersebut dengan tenang.

Setelah 1 jam menjawab kertas yang terakhir,maka SPM pun berakhir.

"Yeayyyy!!! Dah habis.. Tak sabarnya nak balik.. Katil!! Wait for me!!!!" ujar Aulia teruja.

Mereka bertujuh tak termasuk Aulia hanya tersengih dan menggelengkan kepala.

"KFC jom petang ni?" cadang Aina.

"Hmm..memandangkan SPM dah habis jom ah enjoy" sokong Qalif pula.

"Aku okey je" kata Amani sambil tersenyum. Dia menadang Iman. Iman mengangguk mengiyakan.

"Kiteorang pun okay" jawab Aulia bagi pihak Amira.

"Fal?" tanya Qalif. Naufal mengangguk lalu mereka semua bersorak. Pelajar yang lalu lalang melihat mereka dengan tanda tanya.

"Pukul 3 dekat KFC ok? Cau" kata Iman. Mereka mengangguk faham lalu terus pulang ke rumah masing-masing.

------------------------------------------------

"Akhirnyaaa!!!! Katilm. I miss you so much!" kata Amani lalu terus merebahkan badan ke atas katil setelah sampai dirumah.

"Mandi la dulu kau ni. Sekarang dh pukul 12.30. Pukul 3 dah nak gerak." kata Iman sambil membuka kot yang dipakai. Begitu juga Amani yang membuka tudung sekolahnya lalu sambung merebahkan badannya.

Iman menggelengkan kepala sebelum turun ke bawah.

"Ha Iman. Amani mana?" tanya ummi.

"Dia baring kat atas ummi. Penat sangat kot. Semalam pukul berapa dia tidur" kata Iman lalu duduk di kaunter dapur.(ahhh pape lah)

"Iman nak apa-apa ke? Ummi ambilkan" tanya ummi.

"Tak pe lah ummi. Nnti Iman ambil sendiri. " kata Iman sambil tersenyum.

Ummi pun tersenyum mendengar jawapan dari mulut Iman. Untung dia mendapat menantu begitu.

"Baba tak balik lagi ke ummi? Bukan baba lunch dekat rumah?" tanya Iman.

"Baba tak balik. Dia kena jumpa client lepas lunch. So tak de lah makan masa yang lama nak ulang-alik." kata ummi sambil mengelap pinggan mangkuk.

"Ummi.. Pukul 3 ni Iman pinjam anak ummi kejap ehh. Nak pergi beli barang sikit." kata Iman sambil membasuh buah epal.

"Nak pinjam buat apa. Ambil terus pun tak pe. Ummi tak kesah" kata ummi sambil tersengih. Mereka bergelak tawa di dapur tanoa menghiraukan Amani yang sedang tidur di atas.

Setelah puas bersembang, Iman meminta diri ke ke bilik untuk membersihkan diri.

Sampai di bilik dilihat Amani masih tertidur dengan baju sekolah yang belum ditukar.

Iman menggeleng kepalanya perlahan lalu menuju ke katil untuk mengejutkan Amani yang sedang tidur.

"Amani.. Oooo Amani.. Bangunlah.. Tadi kata nak pergi KFC." kata Iman sambil mencuit bahu Amani. Amani menggeliat sedikit lalu menyambung tidurnya.

Iman ketawa kecil dengan telatah Amani yang comel. Dia duduk dibirai katil lalu dengan perlahan-lahan dia menundukkan wajahnya ke wajah Amani.

Dalam kiraan 1..2...3

CUP!

Iman mencium pipi Amani yang putih mulus tanpa sebiji jerawat.

Amani yang terasa sesuatu benda lembut di pipi kanannya terus membuka mata.

Dilihay Iman sedang merenungnya tanpa rasa bersalah.

"Apa?" tanya Iman tanpa riak. Tanpa membuang masa,Amani terus memukul bahu Iman menggunakan bantal.

"Auchh..aduduhh sakit la sayng.. Apa ni pukul-pukul ni!! Aaaahhh!!" jeritan Iman semakin kuat apabila perutnya sakit dicubit Amani.

"Ouhhh.. Dah berani ehh cium orang.. Tak malu betul. Hishhh" rajuk Amani. Tangannya dilipat kedada.

"Alah sayang..abang gurau je.." bisik Iman dengan suara yang menggoda. Tangannya perlahan-lahan memeluk pinggang Amani dari belakang sambil dagunya direhatkan di bahu Amani.

"Lebih dari tu pun abang boleh buat tauu" bisik Iman lagi. Amani yang meremang bulu roma terus menyelubung tubuhnya ke dalam selimut.

"A-awakk pe-pegi man-di..awwak d-ah kkena ra--rasuk ke?"jerit Amani.

" Sayang.. Keluar lah..jomm"panggil Iman lembut.

"Jom??" hairan Amani. Jom nak ke mana??

"Jom buat anak" goda Iman.

"TAKNAKKK!!!" jerit Amani sekali gus menolak Iman lalu berlari keluar dari bilik.

"UMMI!!! ADA HANTUU MIANGG!!!!" jerit Amani memanggil umminya. Iman di dalam bilik ketawa terbahak-bahak dengan telatah Amani.

Baru gurau sikit dah takut. Ni kalau aku terkam demam terus.' bisik hati Iman.

Kain tuala dicapai lalu dia terus membawa diri ke dalam bilik air.

-------------------------------------------------------
Iman dan Amani paling lambat tiba di KFC. Mereka berjalan berjauhan kerama Amani masih merajuk dengannya.

Dilihat kesemua kawan-kawannya serta Abang Afif dan Abang Aiman turut serta bersama mereka.

"Well,well dah berapa round korang buat" sindir Qalif. Semua yang berada dimeja itu ketawakan Iman dan Amani.

Amani menjeling manakala Iman hanya smirk.

"Satu round pun tak dapat. Gedik menjerit panggil ummi. Mengada." ejek Iman. Amani mencubit peha Iman yang duduk disebelahnya.

Satu meja ketawakan mereka berdua. Amani hanya menunduk malu manakala Iman pula hanya berlagak biasa.

"Dh asal korang lambat?" tanya Amira.

"Ni ha minah ni. Terlajak tidur" kata Iman selamba. Amani sudah ternganga mulut apabila dikatakan bergitu.

'What?! Minah dia panggil aku?'bisik Amani di dalam hati.

"Dia mandi lambat. Cakap orang pulak" kata Amani masih membela dirinya.

"Dah, dah.. Jangan nak bergaduh dekat sini. Kiteorang dah orderkan makanan untuk korang. Kalau nk order apa-apa pergilah."kata Abang Aiman yang meleraikan pergaduhan mereka.

"Thanks" ucap Iman. Lalu mereka berbual dan membeli belah sehingga lewat petang.

-----------------------------------------------------
Hai Assalamualaikum. So mcm mn bab kali nimm aku tahu dia nmpk hambar. Bukan nampk tapi memang hambar. Apa ii pun tolong tolong tolong sangat ii vote cite ni ok?? Tak minta banyak pun.. Ok..saranghaeyo

First Love Si PengawasWhere stories live. Discover now