"Baiklah. Pada sabtu ni..kite akn pergi satu perkhemahan di perak. Hanya 2 buah kelas sahaja yang cikgu pilih. Kelas 5 Elit dan 5 Sains. Semua wajib pergi. Bayaran RM30. Kem perkhemahan ini diadakan bagi memupuk semngt kamu semua sebelum SPM nanti. Sambil tu kamu boleh tenangkn fikiran. Buang kekusutan di kepala kamu. Baiklah. Jadi,ade apa ii soalan?" terang Cikgu Irwan dan diakhiri dengan soalan.
"Berapa hari kite dekat sana,cikgu?" tanya salah seorang pelajar tingkatan 5
"3 hari 2 malam je.. Jgn risau.. Kamu semua takkan boring punya. Cikgu jamin." kata Cikgu Irwan bersemangat.
"Kalau tak de apa ii kita bersurai. Berkumpul pada pukul 8 pagi yee.." kata Cikgu Irwan lagi..
"Baikkk..." sahut pelajar.
Iman,Amani dan rakan ii mereka masuk ke dalam kelas lalu mengambil tempat duduk masing ii. Amani mengeluarkn buku teks sebelu menongkat kepalanya menggunakan kedua tangan tanpa menghiraukan Iman disebelah.
Iman hanya memandang Amani dengan ekor matanya.'apahal budak ni.. Badmood tetiba.. Bendera merah ke apa?'desis hati Iman. Dia memeluk tubuh sambil memandang Amani.
"Kau pahal diam?" tanya Iman dingin.
Diam
"Aku malas tau nk ulang apa yang aku cakap." kata Iman lagi. Riak Amani tetap sama. Masih dengan muka masamnya.
Iman yg melihat sudah hilang sabar. Dia menarik tangan Amani keluar dari kelas dan dibawa ke tempat yang terlindung dari org ramai. Amira,Aulia,Ain,Aina,Naufal dan Qalif memandang mereka dengan penuh tanda tanya.
"Ishh lepas lah!!" bentak Amani. Iman melepaskn tangannya dengan kasar. Amani mengosok pergelangan tangannya yang kesakitan.
"Kau apahal ahh!!" tanya Iman dengan suara yang agak meninggi.
"X de ape" jawab Amani tanpa memandang Iman.sakit hati!!
"Aku tak suka org cakap dengan aku tanpa pandang muka aku. Apa masalah kau,hah?! Apa salah aku sampai kau palau aku?!" tanya Iman dengan nada keras.
"Hahah.. Awak tanya apa salah awak?? Awak memang mcm ni kan.. Tak pernah nak tahu salah sendiri." kata Amani. Air mata yang hampir keluar ditahan agar tidak mengalir.
"Ingt sikit dengan sapa kau ckp Amani" kata Iman.
"Perlu ke aku ingat kalau kau sendiri pun tak pernh nk fikirkan perasaan aku? Huh?" tanya Amani. Panggilan saya-awak sudah bertukar menjadi aku-kau.
"Kau cakap sekarang apa salah aku?" tanya Iman.
"Hari tu.. Kau,berpelukan dengan si tina mcm drama hindustan kenapa?? Wauu...hero kite teramat sangatlah romatik" kata Amani dalam nada ejekan.
Iman memandang Amani dengan penuh tanda tanya.apa maksud kau??berpelukan??hell no
Flashback
2 hari yang lalu...
"Kau relax je geng. Aku akan pastikn Iman tangkap aku.. Diorang akan masuk perangkap aku..hahaha." kata tina dengan penuh dendam..
We will see..
Iman berjalan menuju ke tangga untuk ke kasar ilmu. Tina jalan bersebelahan untuk ke tingkat ats. Dengan sengaja Tina mengelecetkn kakinya supaya terjatuh ke atas Iman dan akhirnya apa yang di plan akhirnya berjaya.
YOU ARE READING
First Love Si Pengawas
ספרות נוערNurul Amani Aqiela Seorang gadis berumur 17 tahun. Bersekolah di Silver Highschool. Merupakan penolong ketua pengawas yg. Cantik,bermata hazel,pendiam dan manja dgn keluarga. Muhammad Iman Hafiz Seorang remaja lelaki berumur 17 bersekolh di Galaxy H...