Aku babulik gess, karena gabut kadada gawian jadinya manulis ai supaya kada gabut. Tapi asa koler pulang nulis, asa kada koler jua? Hmm..kanapaan yuu lah?
JANGAN KADA INGAT MAMICIK BINTANG NANG DI BAWAH SANAK LAH😚❤️❤️
JANGAN JADI PAMBACA NANG RANAI WARA SANAK AI😚❤️❤️
Ily, dadah👋🏻❤️
• • •
Bima Bapandir
'Kepada seluruh adik-adik mos, di harapkan segera ke lapangan untuk pembukaan hari pertama mos kalian. Misalnya lambat ka lapangan sa manit ja, kana hukum!'
Habis aku maumum akan tadi, langsung ae lagi aku ka lapangan.
Sabartaan ading-ading mos sudah bakumpul di lapangan. Baarti maasi haja lih tadi lawan aku.
"Bim.." Ujar Salma mangiau aku.
"Nangapang Sal?" Ujarku langsung baparak pas inya mangiau aku.
"Tuh jer Bapa Hasan kunci musholla mana? Tuhuk dah jer sidin mancari" Ujar Salma.
"Nahh..aku kada tahu am soal kunci-mangunci nih, takuni pang Fajar" Ujarku pulang.
"Ehh ayuha dah, kena aku nakuni Fajar. Ka lapangan gen lagi sana wkk" Ujar Salma sambil tatawa.
Habis tuh Salmanya baugah, pamit jer gara2 pr balum tagawi. Imbah tuh pulang aku ka lapangan ai lagi.
• • •
'cek..cekk..cekkk....'
Nahh babunyi sudah si Fajar. Aku manuntii Fajar yang lagi ma anu² mikrupun.
"Ikam maapa sanak?" Takunku.
"Ikam buta kah? Sudah tahu aku ma anu mik masih ja batakun" Ujar Fajar panyarikan.
"Maii panyarikannya, kaya acil2 ha lagi" Hulutku.
"Muyak nah bim, mulai gi nah acaranya. Aku lapar+lapah, handak ka warung Acil Imay aku nah" Ujar Fajar sambil maminum banyunya.
"Iha..ihaa" Ujarku jua.
Aku pun maambil alih mikrupunnya si Fajar.
"Gasan adek-adek mos, silahkan baris sesuai nama regunya masing-masing" Ujarku gasan ading2 mos.
Dilihat pina lambat banar ading kalas nih mancari kelompok, aku nih kada katuju mahadang nah (wess jarr).
Habistuh aku bapandir pulang di mikrupun.
"Jangan balalampat pang, waktu uyy waktu. Misalnya lambat dihukum bajamur di tihang bandira!".
Imbah mandangar tadi ading kalas langsung bacacapat mancari regunya masing-masing.
10 menit balalu, buhan ading kalas sudah rapi barisan sesuai regunya.
Aku lawan bubuhan pembimbing lainnya besisiap gasan ke regu masing-masing.
Betewe, aku jadi salah satu pembimbing regu. Anggotaku ada si Fajar, Anjani, lawan Rosalina.
Aku tuh paling koler dah sa regu lawan Lina nih, kanapa nah? Inya nih handak lawan aku, akunya kada handak lawan inya. Matan kalas 10 dah handak lawan aku, barapa kali sudah ku tolak, tatap ja handak.
Mek ap sudahnya nang kaya badut, jijik jadinya aku hah malihat muhanya. Dasar kagatalan, upss.
"Pagi, Bima" Ujar Lina dengan nada kisah imut.
Sumpahh aku jijik bangat hah, handak muntah tiya kadada kantungan palastik, sadboy.
"Napa nginih kijilnya, muyak nah!" Ujarku baugah dari Lina. Dan bungulnya pas aku handak baugah Lina manahan tanganku.
"Handak kamana Bim?" Takunnya bingung.
Aku maugah akan tangannya kasar, aku kada katuju di japai lah*ung nih (Astaghfirullah bahasanya).
"Jangan japai2 nah, bakulat kena. Ikam nih banyak takun, tasarah ku ai aku handak kamana kah!!" Ujarku sarik.
Taranai Lina mandangar aku bamamai, habistuh ku tinggal akan ai lagi inya.
• • •
Meysa Bapandir
Aku sa regu lawan Ijah dan Ayya gess. Regu kami namanya 'Indosiar'. Pinanya tema tahun ini tuh tentang acara tipi kayaknya.
Kirana, Fati, lawan Sarah satu regu buhannya, nama regunya 'Sctv'.
Buhan si Dini lawan Imah regu 'Antv'. Macam-macam nya lih ngarannya wkk.
"Gila hah, sa regu pulang lawan ikam" Ujar Ijah.
"Napa ikam? Kada katuju kah ha??" Ujarku sambil manciling.
"Nginih ciling-ciling mata, kalo pacul rumah sakit jauh sanak aii" Ujar Ayya datang2.
Kami pun tatawan gara2 bagayaan. Padahal kada jelas jua nang di bahas tatawan. Kaya ini pang dah kami, matan kalas 8 ai sudah kada waras kaya ini.
Pas haratan raramiannya tatawaan, datang kaka-kaka pembimbing. Habis datang tadi ada saikung kaka pembimbing nya manyanyarik ka kami gara2 bagayaan tadi pang kalo lih.
• • •
Hapukk situ sariki kaka pembimbing si Meysa lawan kakawanannya. Ngalih ai hen matan kalas 8 ai sudah buhannya tuh kada bisa baranai😂😂😂
KAMU SEDANG MEMBACA
KADA JELAS! [Bima & Meysa]
RandomATTENTION-! • Mengandung kata" yg kd baik, kd sopan, dan agak kasar. • Amunnya sdh tahu ada kata" nang kd baik tuh dusah di baca gen, baugah sana ikam. • Kisahnya asal tulis haja sanak ae, napa nang kaluar di otak tulis barait ae. Jdi jgn baperan ke...