KJ - 13

72 18 0
                                    

JANGAN KADA INGAT MAMICIK BINTANG NANG DI BAWAH SANAK LAH😚❤️❤️

JANGAN JADI PAMBACA NANG RANAI WARA SANAK AI😚❤️❤️

Ily, dadah👋🏻❤️

• • •

Author Bapandir

"MA, ULUN TULAK. ASSALAMUALAIKUM!" Kuciak binian tuh.

"Waalaikumsallam, hati2 jangan balalaju Mey"

"Lambat banar dah Ma ai"

Iyep, binian tadi tuh si Meysa Dwi Kartika atau biasa di kiau Meysa.

Meysa maninjak sapidanya laju banar, sampai2 di muka 'HalusMarket' handak tarumpak Acil Basnah ha pulang.

Acil Basnah lagi basasapu halaman, Meysa databg2 matan ujung bakuciak sing nyaringan.

"ACIL BASNAH BAKAPINGGGIR PIAN, ULUN HANDAK LALU. CAPATI CIL LAMBAT KANA RANJAH PIAN!!!"

Acil Basnah takipik langsung taluncat taka pinggir, takipai-kipai ha sasapu sidin. Marasanya :').

"Humaa Mey lajunya basapida tihati taranjah lubak"

Meysa kada mandangar akan pandiran Acil Basnah lagi. Pokoknya inya gaspol aja lawan sapidanya nih.

Meysa talambat bangun guring gara2 kaasikan nonton drakor malam tadi. Inya biasanya bangun jam 06:00 pagi tarus, nah pas hari ini tadi talayur guring. Pas am bangun jam 07:00.

Maka hari ini hari Senin, upacara bendera gaiz. Mulai upacaranya jam 07:15, Meysanya bangun jam 07:00 ha pulang. Dahlah Mey, nyerah aja.

Sakalinya sadikit lagi sampai di sakulahan, pacul rantai. Ya Allah banyaknya cobaan.

"Bungulnya pang lah pacul rantai. Jakanya kaina haja pacul rantai, aku mempertaruhkan nyawa nah upacara hari ini ngul ai" Kasal Meysa lawan sapidanya.

Tapaksa ai mambaiki surang rantainya, bahirang-hirang ha tangan. Sampai ada hirang di muha jua.

Rantai sapidanya sudah baik, mamariksa jam tangan si Meysa. Ehh sakalinya sudah jam 07:10.

Hm, beiklan dulu nah

Mana sempat keburu telat, heem mana sempat.

"Honn iyakalo sapida bungul nih 5 menit lagi waktuku, aduhh ai asa lamah urat aku maninjak sapida jadinya!"

Hancap ai lagi Meysa maninjak sapida, tinjak barait kada baampihan. Dan sampai taka sakulahan.

• • •

Meysa Bapandir

Aduhh ai sudah lapah maninjak sapida, hasilnya iya tadiri jua aku.

Banyak ai jua nang talambat, jadinya tadirian jua buhannya, uhuyy.

Badirinya sasuai kalas, ada kalas 10, 11, dan 12.

Btw, aku tadiri kada surangan. Ada buhan Ijah lawan Winda tadiri jua, jadinya ada aja kawan tadiri. Asyique.

"Napaan kita nih makin naik kalas makin mambala kalakuan" Ujar Ijah.

KADA JELAS! [Bima & Meysa]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang