JANGAN KADA INGAT MAMICIK BINTANG NANG DI BAWAH SANAK LAH😚❤️❤️
JANGAN JADI PAMBACA NANG RANAI WARA SANAK AI😚❤️❤️
Ily, dadah👋🏻❤️
• • •
"HEYY BUHANMU!" Ujar urang nang mangajuti Meysa lawan Ijah tadi.
"ANJIRRR IKAMM!!" Ujar Meysa lawan Ijah baimbay manyambat.
"Yess ini akuhh, Winda" Ujar urang ngintuh nang bangaran Winda.
Yep dia adalah Winda. Kawan waktu SMPnya buhan Meysa.
"Anjirrr aku sakalas Winda" Ujar Meysa sanang.
"Kaya apa ja kah kita Mey lih. Waktu di SMP ja balain kalas otak pina hmm sudah. Apalagi ini sakalas cuyy" Sanang Winda jua.
"Eitss...ada anak di bawah umur Win, hati2" Ujar Meysa sambil malirik Mahfijah.
"Tahu am buhanmu tuh, kaya itu itu ai tarus" Muar Ijah.
"Hahahaha" Tawa Winda dan Meysa.
Beberapa menit kemudian, guru masuk ka dalam kalasnya Meysa.
"Assalamualaikum murid-murid" Ujar guru tersebut.
"Waalaikumsallam" Ujar sabarataan murid2 nang di dalam kalas.
"Ini sudah takumpulan barataan kah urangnya?" Takun guru tadi.
"Kayaknya 2 urang pang lagi Pa ai" Ujar binian yg duduknya tatai Winda.
Nah, jadi Meysa, Ijah, lawan Winda tuh duduk baparakan haja buhannya. Meysa lawan Ijah duduk di muka parak lawang, sedangkan Winda lawan nang binian tadi tuh duduk di balakangnya buhan Meysa.
"Ohh ayuja, ehh kada ingat perkenalan kita nah. Oke, perkenalkan nama Bapa Ujang Rudiansyah atau bisa di kiau bapa Ujang. Bapa nih jenis guru yang santuy santuy menghanyutkan, wesehh" Ujar guru tadi nang bangaran Bapa Ujang.
Murid-murid tatawaan mandangar bapa Ujang memperkenalkan dirinya.
"Oke lanzutt, Bapa nih disini guru PPKN. Misalnya ulangan boleh ja buka buku, amunnya batiruan ya 5 atau 10 menitan lah bapa bari'i. Asalkan amunnya sudah di izin akan kaya itu kada boleh ada yg remedi. Honn santuy ja kalo Bapa nih" Ujar bapa Ujang dengan muha nang asa iya dah, wkk. Murid-murid sanang banar mandangar pandiran Bapa Ujang tadi.
"Aii hiih sabuting lagi, Bapa nih wali kalas buhanmu" Tambah bapa Ujang.
"Ehh..ya Allah ya Allah talambat kah kami Pa?"
Tiba-tiba ada badua urang. Saikung lalaki saikungnya babini, di lihat-lihat tuh pina kambar pang.
Nang di dalam kalas tadi cangangan ka buhannya badua tuh.
"Kada pang nak ai, masuk ja. Palingan tadi talambat mandangar akan Bapa perkenalan banarai. Cari bangku nang kosong, habistuh duduk ai lagi" Ujar pa Ujang.
"Inggih Pa" Ujar buhannya badua tadi.
"Karena bapa sudah perkenalan tadi. Jadi, buhanmu pulang yg perkenalan" Ujar Pa Ujang duduk ka bangku sidin, sambil mambuku buku absen.
Jadi, Bapa Ujang manakuni satu persatu urang2 nang di dalam kalas. Nang balum di takuni si Meysa, Ijah, Winda, binian duduk tatai Winda, lawan si kambar.
"Tuh yg di parak lawang pamukaan, yang pina bakacamata ha urangnya. Silahkan perkenalkan siapakah ikam?" Takun Bapa Ujang.
"Yg mana pa? Ulun kah inya kah?" Ujar Meysa sambil manunjuk Ijah jua.
KAMU SEDANG MEMBACA
KADA JELAS! [Bima & Meysa]
RandomATTENTION-! • Mengandung kata" yg kd baik, kd sopan, dan agak kasar. • Amunnya sdh tahu ada kata" nang kd baik tuh dusah di baca gen, baugah sana ikam. • Kisahnya asal tulis haja sanak ae, napa nang kaluar di otak tulis barait ae. Jdi jgn baperan ke...