KJ - 7

83 18 0
                                    

JANGAN KADA INGAT MAMICIK BINTANG NANG DI BAWAH SANAK LAH😚❤️❤️

JANGAN JADI PAMBACA NANG RANAI WARA SANAK AI😚❤️❤️

Ily, dadah👋🏻❤️

• • •

Author Bapandir

Hari ini hari kedua mos buhannya Meysa lawan kakawanannya. Pas di kantin tadi di lihat muha Meysa pina kada mood kaya itu.

"Huma ai Mey, jangan talalu sedih kaya itu pang" Ujar Ijah.

"Hm"

"Kada papa Mey ai, urat supan ikam kadada lagi kalo. Jadinya papa ai dah" Ujar Dini.

"Kada masalah supan kadanya. Si Kaka Bima tu nah mambari muar. Au ah bodo" Keluh Meysa.

Flashback~

"Oke yang kadada mambawa perlengkapan mos, maju ke depan!" Ujar Bima.

Meysa abut surangan ha. Gara2 tatinggal papah nama, lalu abut. Marasnya Ijah kana gunjahan Meysa.

"Jah..jah..jahh kaya apa nih, papan namaku tatinggal" Ujar Meysa kada santai.

"Salah ikam jua becapat-capat, pas tatinggalan perlengkapan mos" Jawab Ijah bodoamat.

"Aduhh..duhh kaya apa nihh. Nah am bubuhan kaka pembimbing nuju kasini. Duhh ai habis am aku tajangak!!!" Abut Meysa pulang.

Pas Meysa haratan abut tadi, datanglah bubuhan pembimbing regunya Meysa.

"Kanapa nih abut surangan?" Takun Fajar.

"Kanapa ding, ada nang tatinggal kah?" Ujar Anjani pulang.

"Eumm..hmm.." Kaku Meysa.

"Amunnya di takuni tuh di jawab, jangan hm hm wara. Bisu kah?!" Tagas Lina.

"Anu ka ai tatinggal papan nama" Ujar Meysa manunduk.

"Mandangar ai kalo tadi? Yang tatinggal perlengkapan mos maju ke depan" Ujar Bima.

"Mandangar ai" Ujar Meysa gimit. Tapi masih bisa di dangar Bima.

"Nah mun mandangar tuh maju ai lagi, jangan salang balalambat!!" Kancang Bima.

Meysa nih urangnya kada kawa di kancangi lakian, bisa manangis. Pas di kancangi Bima tadi ja babanyuan dah mata.

"Huma ai Ka, ikam tahu ai kalo sudah namaku. Jadi kada papa ai kalo" Ujar Meysa membela diri.

Sangka Meysa, Bima pacangan ma hiih akan. Ternyata Meysa salah.

"Kisahnya nginih. Mantang2 aku sudah tahu namamu, aku pacangan balamah lawan ikam, kaya itu kah?!! Heh sadar diri pang, menurutmu mun aku tahu namamu harus kah aku malawan akan ikam? Kada parlu aku. Dasar batingkah banar!!" Sarik Bima.

Meysa yg mandangar sarikan Bima, langsung titik banyu mata. Sakit dadanya mandangar pandiran Bima. Mangepal tangan Meysa.

"Iha sarah mu ai! Jadi napa nih hukumannya gasan aku? Bajugit tangah lapangan? Atau napa?" Ujar Meysa sambil titikan banyu mata, untung kada manggaraung manangis.

KADA JELAS! [Bima & Meysa]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang