JANGAN KADA INGAT MAMICIK BINTANG NANG DI BAWAH SANAK LAH😚❤️❤️
JANGAN JADI PAMBACA NANG RANAI WARA SANAK AI😚❤️❤️
Ily, dadah👋🏻❤️
• • •
Bima Bapandir
Jam 16:25
Pas aku handak tulak ka rumah Meysa, Abahku marawa aku.
"Uyy urangnya, pina handak kamana rapi kaya itu?"
"Ehh ada Abah, handak bajalanan lawan Meysa Bah ai. Boleh lah?"
"Ohh handak bajalanan kah anak muda nih, ih ayuja sana huss kada usah lagi bulik lah"
"Astaghfirullah Abahku"
"Bagaya Bim bagaya. Sudah gi gen sana, Meysanya mahadangi dah"
"Inggih Abahku, ulun tulak Assalamualaikum"
Sahabis aku salim lawan Abahku, aku gaspol ai lagi ka rumahnya Meysa.
• • •
Akhirnya sampai jua di rumahnya Meysa. Ku lihat ada Paman Budi lawan Acil Hilda pang dudukan di ambin rumah, sambil minum2 cipika-cipiki, dll.
Sahabis mamarkir kendaraanku, aku handak maminta izin lawan kuitannya Meysa.
Handak mambawai anak urang bajalanan, harus izin dong lawan pawangnya.
"Eh ada menantu!" Heboh Acil Hilda.
"Ayupang nah jangan pina kijil, ingat tuha dah situ" balas Paman Bima.
"Mauknya nginih, kaya situ kada tuha ha jua. Napa ikam ha? Mau malam nih kusuruh guring di kandang ayam, handak kah ikam ha!" Sarik Acil Hilda.
"Kada yang, ampunn..."
"Handak maapa ikam Bim kasini?" Takun Paman Budi.
"Hm anu man, ulun handak minta izin mambawai Meysa bajalanan. Boleh kah?"
"Kad-"
"Boleh Bim boleh dengan senang hati, oemjii akhirnya anakku ada yg mambawai bajalanan. Asyique"
Balum sampat lagi Paman Budi bapandir, sudah kana potong Acil Hilda.
"Yanggg!" Protes Paman Budi.
"Napanya garang, ayuha sayangai insyaallah Bima tuh baik haja"
"Iha iha. Bim jagai anakku lah awas ja sampai lecet saikit, ku timpas ikam!" Ujar Paman Budi.
"Siap man!"
• • •
Meysa Bapandir
Aku di kamarku lagi asik ba dandan-dandan. Untung kada pacah caraminku malihat muha bungasku nih.
"Oke, sentuhan terakhir yaitu liptint" Sambil maudak-udak laciku, bahahar mancari liptint.
Oh iya, nang kaya buhanmu tahu aku nih katuju banar mangoleksi liptint. Kada tahu jua kanapaan, sampai2 Ijah manyanyarik tarus amunnya aku nih nukar liptint.
KAMU SEDANG MEMBACA
KADA JELAS! [Bima & Meysa]
RandomATTENTION-! • Mengandung kata" yg kd baik, kd sopan, dan agak kasar. • Amunnya sdh tahu ada kata" nang kd baik tuh dusah di baca gen, baugah sana ikam. • Kisahnya asal tulis haja sanak ae, napa nang kaluar di otak tulis barait ae. Jdi jgn baperan ke...