Budak Kelas Sebelah

45 2 0
                                    

🖊 Pujuk dan paksa itu berbeza.

☆*: .。. o((💔))o .。.:*☆

Itu bukan pengakhiran kisah kita... Selepas sahaja kita putus, akunak tetapkan hati supaya tidak terimakau lagi.

Tetapi kau selalu mesej aku seperti kita ini masih pasangan kekasih. Guna perkataan 'syg', cakap rindu, tanya khabar dan wish goodnight and good morning.

Aku cuba dan berusaha untuk move on, tapi disebabkan mesej dan budak kelas sebelah yang wajahnya sangat seiras dengan kau, hati aku mula rasa menyesal putus dengan kau.

Aku nak terus bersama ka, tapi ada lagi setengah hati aku cakap, aku tak nak terima lagi kesakitan yang kau akan bagi.

Walaupun kita dah putus, kita kekal berhubung. Kau tetap memanggil aku 'syg' tapi aku kadang-kadang panggil kau abng. Menunjukkan yang aku just angap kau sebagai abng angkat sahaja.

Aku mula berfikir untuk get back dengan kau, tapi kawan-kawan kau marah aku. Mereka cakap di sebabkan aku, kau murung sepanjang hari.

Mereka marah aku dan bagi amaran pada aku. Lagi sekali aku rasa sakit. Aku berfikir untuk move on daripada kau.

Aku tak suka di kongkong di arah. Aku tak suka! Kenape kawan, peminat dan adik-beradik kau masuk urusan hubungan kita.

Kenape kau tak marah mereka? Kau fikir apa yang mereka itu betul, jadi kau biarkan mereka? Biakan mereka sakitkan hati aku?

Aku memang cuba untuk move on dari kau, tapi di dalam hati aku juga masih ada nama kau. Aku tak kuat.

11/5/2019 Kita get back.

Aku sebenarnya tungu kau untuk pujuk aku dan ajak couple semula, tapi kau hanya diamkan dir dan hantar mesej seperti itu.

Akhirnya aku yang ajak get back. Kau cakap, aku tak suka memaksa. Ya, aku pun tak suka di paksa. Aku cuma nak kau pujuk aku.

Kau mungkin tak dapat bezakan antara pujuk dan paksa.


✒Pls vote 😊🥰

✏From: ☆S

My First LoveWhere stories live. Discover now