Chapter 15 : Don't Do That Again

159 9 0
                                    

Mereka sangat teruja untuk pulang ke rumah dan berjumpa dengan keluarga mereka. Telefon bimbit mereka juga telah dipulangkan oleh cikgu dari kemnya, dengan segera mereka mengecas telefon bimbit mereka dengan menggunakan power bank mereka untuk menghubungi keluarga mereka.

"Wow..." luah Jisoo.

"Jem lah handphone aku ini." bebel Jennie apabila tidak berhenti notification dari telefon bimbitnya.

"Wah, aku makin famous lah sekarang. Oh my god!" luah Rose dengan gembira.

"Ya tuhanku, korang tengok ini! Abang jin aku call sampai 250 kali beb! Mesej yang dia bagi pun sampai 100 kali, babe!"

"Macam kau tak kenal dengan abang kesayangan kau itu!" kata Rose.

"Kau dengar ini apa yang dia mesej kat aku. Call abang! Call abang bila dah sampai. Kenapa tak call abang balik? Sihat, ke? Lisa dah makan? Lisa tengah buat apa? Rindu abang tak? Wah, banyak betul soalan abang aku ini. Pening aku nak jawab..."

Jisoo, Rose dan Jennie hanya tergelak dengan mendengar luahan dari Lisa.

"Sweetlah abang kau itu, tapi ayat dia dah macam orang yang tengah couple. Aku pun dapat banyak mesej dari Taehyung." kata Jennie sambil tersenyum melihat mesej yang diberi oleh Taehyung.

"Sama, aku pula dari jimin. Jimin spam gambar dia dengan love finger. Eii, comellah jimin ini." kata Rose sambil tersenyum sendiri.

"Kau pula, Jisoo?" soal Lisa.

Jisoo hanya tersenyum dengan melihat telefon bimbitnya.

"Abang jin kata, dia rindu pada aku and then dia spam love. Banyak gila, sampai 160 lebih! Comel betullah."

"Hurm, tapi kan Lisa. Aku takutlah dengan cerita kau semalam. Aku rasa macam tak percaya saja dengan apa yang kau ceritakan pada kita orang, Lisa." luah Rose.

Jennie, Jisoo dan Rose mula memandang kearah wajah Lisa dengan serious.

"Menakutkanlah! Nasib baik semalam hari last kita di kem itu." kata Jennie.

"Boleh pula puntianak itu kacau kau. Eii, takutnya!" kata Jisoo.

"Hurm, itulah masalahnya. Dari sebelum hari itu lagi aku dah tak sedap hati, tapi aku cuma buat tak tahu saja."

"Ouh, iya. Kau ada bagi tahu aku yang kau rasa tak sedap hati, kan?" kata Jisoo.

"Haih, kau tengoklah kepala aku ini..." bebel Lisa sambil memandang kearah dahinya yang telah diplaster.

"Aku tak tahulah apa reaction abang aku nanti..." bebel Lisa.

"Harap abang kau faham, Lisa." kata Rose.

"Hope abang Jungkook pun adalah di rumah, kalau abang Jungkook itu ada, bolehlah dia kawal sikit perangai abang kau itu." luah Jennie.

"Hurm, betul." sokong Rose.

"Sudahlah, benda pun dah lepas, right? Takkanlah abang Jin itu akan ke kem itu pula untuk marah cikgu itu pula, betul tak? Think positive sajalah..."

"Abang aku itu susah dijangka, Jisoo.

- Skip -

"Banyak juga kau masak..." kata Jimin sambil memandang kearah atas meja makan yang dipenuhi makanan.

"Paling aku terliur sup kimchi yang kau buat itu."

Taehyung cuba untuk menyentuh senduk yang ada di dalam mangkuk yang berisi sup kimchi itu untuk dihirup, namun tangan Taehyung sempat dipukul dengan lembut oleh Jin.

Taehyung cuba untuk menyentuh senduk yang ada di dalam mangkuk yang berisi sup kimchi itu untuk dihirup, namun tangan Taehyung sempat dipukul dengan lembut oleh Jin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] My Lovely Brother Where stories live. Discover now