- 12

423 55 9
                                    

SUDAH dua minggu Jisoo tinggal serumah dengan aku . aku dengar dia confess pada Yukhei dua minggu lepas tapi aku tak dengar apa-apa pula pasal diorang setakat ni .

setakat ni la .

so , aku pasti Yukhei masih single !

masih ada peluang ni mueheehhee . gais , sis nak tips ngorat crush . share lah sikit .

" keluar dari kereta ni , anak-anak . " arah Taeyong apabila kereta berhenti di hadapan pagar sekolah . Jisoo tersenyum manis lalu di melangkah masuk ke dalam sekolah . katanya , dia kena jemput jadi tetamu khas DJ Dejun . aku pula masih berdiri depan sekolah , Syafuwu suruh aku tunggu dia dekat sini . dia demam apa entah nak datang awal harini . hm .

" sayangkuuuu " sapa seseorang lalu dia memeluk aku . aku buat muka jijik . " kau dah kenapa ? " tanyaku , Chenra tersengih . apa sengih-sengih ? sepak bontot dia kang !

" WEH ANJIR WEH ANJIRRR " aku memandang seorang gadis berambut panjang yang sedang menghampiri kami sambil mencarut . Chenra pandang dia atas bawah .

" buku karangan aku tertinggal wehhh , bapak aku dah gerak baru aku ingat buku tertinggal dekat dalam tandas. " rungut Faten . Chenra membulatkan matanya .

" macammana boleh tertinggal dekat dalan tandas ? " tanya Chenra . " aku lupa nak siapkan homework Cikgu Bulan , lepastu pagi tadi aku berak sambil buat homework . astu aku tertinggal buku dalam tandas . " Faten buat muka sedih .

" ehhhhhh , betullah cakap orang . kalau berdua mesti ada yang ketiga ! " pintas suara lelaki . kami bertiga menoleh .

aduh , lemah eden nampak abe kachucks dekat depan mata .

" orang ketiga ? " tanya Chenra . " kalau berdua , ada yang ketiga . so genk , ketiga tu apa ? " tanya Ryan Ten sambil pandang geng abe kachuck dia .

" haaaaaaaaa " Hendery tak dapat jawapan z dia garu kepala dia . " yang ketiga tu setan lah ! " teka Yangyang .

" so maknanya Faten ni setan . " kata Ten sambil menunding jari ke arah Faten . Faten melangkah mendekati Ten . diorang ni tak habis-habis gaduh sejak tadika , pelik aque .

" ehem ! Winwin , ikut aku jap . " kata Farhan Yukhei mmueh mmueh aku . Winwin ikut Yukhei , entah kemana entah . ok , kita kembali pada topik FatenTen .

" kau la setan . " kata Faten sambil memandang tajam mata Ten . " eh kenapa pula aku setan ? " tanya Ten .

" Ten . itu sebab kau ni seten perangainya . " kata Faten lalu menarik tangan aku dan Chenra untuk beredar dari situ . Syafuwu yang baru sampai berlari menghampiri kami . " kenapa ni gais ? " tanya Syafuwu . " gaduh . " kata Faten .

aku dan Syafuwu melangkah masuk ke dalam kelas selepas ber-bye bye mmueh mmueh dengan Chenra dah Faten . sementara tunggu Cikgu Bulan masuk , Syafuwu duduk di tempat Jisoo .

aku buka beg aku , buku karangan dimasukkan dalam laci meja . eh kenapa tak boleh masuk ni ?

aku tunduk memandang laci meja itu .

" ADOI ! " jerit aku dan Syafuwu serentak . " tak payahlah tunduk juga kucenk . aku je tunduk . " kataku sambil menggosok kepala yang sakit sebab terhantuk . ni kalau sabar aku hilang ni , dah lama aku ketuk kepala Syafuwu guna kerusi .

" eh siapa bagi kau teddy bear ni ? " tanya Syafuwu sambil membelek teddy bear bersaiz sederhana itu .

" dah ada peminat dah kawan aku ni . " kata Syafuwu lagi . siapa je nak minat aku ? aku jenguk lagi dalam laci meja .

eh ada surat laaaaa .

" takutla nak baca . manalah tahu ayat ni jampi ke apa ke . " kataku sambil pandang Syafuwu . Syafuwu mengeluh . " ko taknak baca , biar aku yang baca . dah lama tak baca surat , kalau bacapun surat dari sekolah je la aku baca . meh nak baca meh . " kata Syafuwu cuba merampas surat dari tangan aku .

" aip ! no no no " kataku . aku buka lipatan surat tersebut . hehehhehehehehe . tak sangka itew ada peminat .

genk-

sumpah , aku terkejowt .

ok jom terkejowt sama sama .

I love you !

- Farhan Yukhei -

BAIK KO TERKEJOWT SEKARANG , KALAU TAK-

TAKNAK HAPDET !

✓ school | lucas + lisaWhere stories live. Discover now