-- 22

317 49 3
                                    

" MACAMTU tau kalau nak ngorat Yukhei . " kata Xiaojun . " panggil nama dia , pandang mata dia lepastu confess . " kata Xiaojun lagi . Jeno menepuk dahinya .

" aku fikir ko betul-betul suka Lisa . " kata Jeno . " baru nak terharu sebab ada lelaki suka member titew "

" ha-ha thankyou Dejun . "

" tambah pickup line sikit . " kata Asyraf Hendery . " itu kau punya cara je , cara lama euw . " kutuk Ryan Ten .

" diamlah ko budak , aku sumbat anggur kang "

" sudahh , marilah kita berdoa untuk kejayaan Lisa Sofhea . bismillah . " arah Fayyad Kun , serentak itu semua menadah tangan untuk berdoa . bapak sweet sia diorang .

" pergi cepat . " kata Winwin .

ayo gais .

aku melangkah ke arah Yukhei . " hm , awak okay ke ? " tanyaku , Yukhei tersenyum . " okay je , mungkin saya salah pilih dia jadi kekasih saya kan ? " kata Yukhei .

aku mengangguk .

" mungkin jodoh saya belum datang . " katanya lagi . aku mula tersengih . " entah-entah saya jodoh awak ? " usikku . Yukhei ketawa halus .

" lahh kenapa awak ketawa ? " tanyaku . eh i serious tau !

" awak ni kelakar lah . awak memang suka cakap lepas macamni eh ? comel je . " kata Yukhei . aku tersengih menampakkan gigi aku yang rata auch ! dah lah crush kata aku kelakar astu dia kata aku comel pulak tu , ada petanda ke ni gais ?

" terima kasih . " ucapku .

" eh kenapa pulak ni ? "

" sebab kata saya comel ? hehe . "

Yukhei ketawa lagi .

" see ? ihh comel betul ! " kata Yukhei .

aku tersengih . ha mula lah aku main selit selit rambut dekat telinga . inilah caranya nak flirt .

" macammana awak boleh tahu Jisoo ada hubungan dengan Jaemin eh ? " tanyaku . Yukhei menunduk memandang tanah . dia mengeluh .

" sebenarnya saya dah rasa lama dah . sebab saya nampak diorang banyak kali jumpa dekat sekolah berdua . lepastu nampak diorang shopping . mula-mula saya fikir diorang ni kawan je . " jelas Yukhei . aku cuma mengangguk dan mendengar .

" tak sangka Fayyad Kun beritahu yang dia nampak Jisoo pegang tangan Jaemin masa tengok wayang . Kun duduk belakang diorang lepastu dengar Jaemin panggil Jisoo sayang . "

" woahh , saya pun baru je tahu masa saya jumpa diorang dekat shopping mall . "

" kenapa awak tak beritahu saya ? " tanya Yukhei .

" hm , saya taknak lah masuk campur hal korang . " balasku . Yukhei mengangguk faham . " apa-apa pun thankyou sebab teman saya dekat sini . " ucapnya membuatkan aku tersenyum riang .

" eh dengar cerita , Cikgu Bulan nak buat karaoke malamni . duduk dengan saya tau malamni . " kata Yukhei .

aku tergamam .

weh betul ke ni ?

aku tak mimpi kan ?

" Lisa ? boleh tak ? ke awak dah janji dengan Jeno ? " tanya Yukhei lagi . hm , Jeno tak ada cakap apa-apa pun . ok gais , siapa cepat dia dapat kan ?

" tak . saya tak ada janji apa apa dengan dia . " kataku sambil tersengih .

" so , kita jadi partner eh malamni ? "

aku mengangguk . nsjaisniahshahshuaha .

" hm , Yukhei ! " panggilku .

ingat apa Dejun ajar !

aku pandang mata dia .

dia menjongketkan kening .

" saya suka- "

" Farhan Yukhei ! ko jadi imam maghrib ni ! cepat siap siap ! " jerit Imran Yangyang .

" okay ! jap jap . "

dia pandang aku semula .

" apa dia Lisa ? awak suka apa ? "

aku memandangnya .

perlahan-lahan aku menggeleng .

" tak ada apa-apa . awak pergilah bersiap ." kataku . selepas saja Yukhei pergi , aku memaki diri sendiri .

" KENAPA KAU TAK JUJUR JE TADI , LISAAA ! " jeritku . " weh masuk khemah lah do ! nanti ponti culik baru tahu ! " kedengaran suara Aiman Jeno memekak .

aku pun berlari masuk ke khemah . nak bersiap untuk maghrib , crush i imam gais . auch !

.

.

.

dalam jam 9.30 malam , kami berkumpul untuk karaoke selepas selesai solat isyak . Yukhei memanggilku untuk duduk di sebelahnya .

" AYO KITA MULAKAN ! " jerit Cikgu Bulan dengan high note nya .

abe kachuks ke depan dan menyanyi lagu bertajuk King of Hearts . untunglah pandai cakap cina , aku ni ?

aku pandang Yukhei . Yukhei memandang aku lalu dia tersenyum . auch !!! korang perasan tak , semua benda ni berlaku secara tiba-tiba .

" sekian terima kasih . " kata Fayyad Kun . mereka kembali ke tempat duduk . " okay tak tadi ? " tanya Imran Yangyang . aku mengangguk sambil tersenyum manis .

" okay sangat sangat ! "

baru sahaja Jeno melangkah ke depan , hujan turun dengan lebat . " WOII HUJAN WOII ! " jerit Jeno . " semua masuk ke khemah masing-masing . " arah Cikgu Bulan .

Yukhei membuka sweater-nya lalu memayungi aku . " jom saya hantar . " katanya .

ya , dia lindung aku dari hujan dan dia basah sebab hujan .

sampai saja khemah aku dan Jisoo , Yukhei mula bersin . aku paksa dia balik khemah dia . manalah tahu demam nak datang kan ?

aku tersenyum sendirian .

mak , Lisa jatuh cinta !

✓ school | lucas + lisaWhere stories live. Discover now