BEBERAPA BULAN KEMUDIAN YIHAAA . aku peluk Taeyong Shah , ini pertama kali ke aku peluk dia dalam ff ni ? entahlah nak .
" pergi belajar dekat Jepun hati-hati . aku tahu kau pergi dengan mamat tiang tu , jangan buat maksiat pula . " nasihat ikhlas dari seorang abang . aku tepuk bahu dia .
" aku harap nanti aku balik sini , kau dah taken . " kataku . serentak itu , Taeyong Shah tunjuk jari tengah . mak datang lalu tarik jari tersebut . " mak kerat jari tu kang ! " kata mak .
" Yukhei , jaga Lisa ni elok-elok . kalau degil , tarik je rambut dia . " pesan mak , aku pandang Farhan Yukhei di sebelahku . dia tersengih jahat .
" bro , kau pukul skandal aku . aku tikam kau . " kata Aiman Jeno . gais , Jeno ni nampak je kuat gais . ko tahu tak , semalam dia call aku lepastu nangis 2 jam sebab tak sanggup berpisah dengan aku . dia nangis lagi teruk dari Jisoo . Jisoo pula nangis sebab lepasni tak ada siapa nak tidur dengan dia .
nampak tak yang aku ni sebenarnya penting .
flip hair .
" bye kawan-kawan . jaga diri dekat Jepun . " kata Fayyad Kun . Lutfi Xiaojun lap air mata , padahal tak ada pun . " jangan lupa bawa balik anime . "
sumpah aku rasa nak tampar mamat ni .
" Lisa , sebelum kau pergi meninggalkan daku di sini aku ada pickup line . " kata Hendery . " apa dia kawanku ? " tanyaku .
" apa beza kau dengan Yukhei ? " tanya Hendery . aku memandang dia untuk jawapan . mungkin aku cantik , Yukhei sem ?
" Yukhei aku sayang , kau tak . " katanya . aku sepak kaki dia . " sakit odo ! " jerit Hendery .
" sorry Dery . aku tak sayang kau . " kata Yukhei . macamnilah boypren i gais . good boy !
" padan muka . " ejek Syafuwu , Chenra dan Tenten .
tiba-tiba pengumuman untuk kami naik ke kapal terbang sudah berbunyi . adu , masa ni lah semua nak nangis .
terutamanya Aiman Jeno .
" BYE KORANGG !! " jerit Imran Yangyang dan Amirul Winwin .
" BALIK SINI , KAHWIN TAU ! " jerit Ryan Ten pula . aku dengan Yukhei cuma ketawa sambil jalan ke gate . " jom sayang ! " kata Farhan Yukhei teruja .
dia nampak comel bila dia tolong pegangkan beg tangan aku , hm .
aku ikut Yukhei masuk ke kapal terbang dan duduk di seat kami .
" wah first time pergi negara lain dengan girlfriend . " kata Yukhei sambil tersenyum . " takutlah . " kataku .
sis nervous , ini kali pertama tau !
" janganlah takut , saya kan ada dekat sini dengan Lisa . " pujuk Yukhei . sebab inilah aku makin suka dia gais . beritahu , siapa je tak cair ?
" nanti sampai sana , jangan suka perempuan lain pula. " pesanku . Yukhei memandangku , tepat ke dalam mata . adu , tiba-tiba panas pula pipi .
Yukhei makin mendekatkan wajahnya .
alamak !
TOLONGG !
" saya ada awak je dalam hati ni . " kata Yukhei kemudian menjauhkan dirinya semula . jantungku berdegup laju .
lari satu padang pun tak laju macamni .
" awak tu . jangan pandang lelaki lain pula. " katanya . kali ini , aku pula ada idea jahat .
aku dekatkan wajahku dengan wajahnya macam tadi . " saya sayang awak je , Farhan Yukhei . dari dulu sampai bila-bila . ingat tu . " kataku kemudian jauhkan wajah kami .
pipi Farhan Yukhei membahang .
cute !
bertahun-tahun sis usha dia , akhirnya dapat pun Yukhei ni . jadi pesan Lisa untuk korang semua , jangan give up ! teruskan miang anda seperti saya .
so gais ,
dengan nasihat khas ni .
kisah Lisa Sofhea dan Farhan Yukhei tamat .
@ lisasofhea
1000 likes , 11 comments
@ lisasofhea bye Malaysia <3 , ✈️ with @_frhnyukhei .@_syafuwu hati-hati bb !
@ fatennn goodluck study dekat sana :))
@ chenrakiyut gonna miss you <3
@ winwinkacak rindu saya je la @ chenrakiyut .
@ faykun kau balik sini nanti , aku belanja kau nasi goreng .
@ imranyangcomel kalau aku kahwin dengan syafuwu , aku jemput . hiks.
@ lutfi_dejun confirm lepasni kau rindu suara dj dejun !
@ asyrafhendery_ yay Lisa dah tak ada dekat sini !
@ ryantenten._ balik Malaysia , kahwin terus tau hehehhehehehe .
@ aimanjeno Lisaaa balik la Malaysia semulaaaa . sendu do aku .
@ _frhnyukhei hik malulah saya , sayang !THE END .
YOU ARE READING
✓ school | lucas + lisa
Fanficgais , nak tahu tak . crush kejam . sebab bila nampak dia , kita berdebar dan tak tentu arah . ha kejam kan ? belum lagi dia senyum . fuh diabetes singgah siap lambai lagi beb . macam itu lah apa yang lisa rasa bila si crush dia ada di depan mata...