PERLU KE AKU SENYUM ?tapi Jisoo kan bakal adik beradik tiri aku . so , maknanya aku kena sedih sekali lah kan ?
halemek kunpius lah sis .
srettttt .
Jisoo menghembus hingusnya . aku pandang dia kemudian pandang Farhan Yukhei yang sedang duduk bersama-sama abe kachucks .
" sa-saya dah buat keputusan . "
" keputusan apa ko ni ? " tanyaku . Jisoo tersenyum halus . dia menarik nafas dan mengeluh . " saya nak move-on dan teruskan hubungan saya dengan Jaemin Kamal . " katanya .
aku mengangguk setuju .
opcekos lah setuju gais , kerush haku dah single sekarang ( ͡° ͜ʖ ͡° ) . tepuk ontot !
" gais , keluar khemah korang cepat . Cikgu Bulan ajak makan ! " jerit Amirul Winwin . selesai sahaja makan petang yang dimasak oleh Fayyad Kun aka abe pengawas kesayangan korang , aku duduk melepak bersama abe kachuks . tak teringin nak join Cikgu Bulan berzumba .
Lutfi Xiaojun memetik gitarnya .
" Fly me to the moon ~ "
" sekarang petang la anjen , datang mananya bulan ? " tanya Asyraf Hendery . Imran Yangyang menepuk peha Hendery .
" tuuuu " kata Yangyang sambil tunjuk Cikgu Bulan yang sedang mengajar pelajar yang lain berzumba .
" tak baiklah , tak berkat nanti ilmu . " kata Fayyad Kun . " betul betul betul ! " Amirul Winwin cuba buat suara upin ipin .
aku pandang Yukhei .
maleh nak layan lawak Yangyang korang tu .
lahh patutlah diam , dia tengah main dengan kucing hm . kucing , jom tukar tempat .
" weh weh weh ! itu kan Jisoo , dia tengah date dengan Jaemin doo . " kata Jeno . abe kachuks mula bergosip . aku berdehem .
" korang ni , Yukhei kan baru putus dengan dia . senyap senyap lah sikit . " ujarku . Yukhei pandang aku . abe kachuks dan Jeno pun .
" WEHH BETUL KE KAU DAH PUTUS ?! " tanya Imran Yangyang sambil menolak bahu Yukhei .
" ya , aku dah putus dengan dia . aku malas nak beritahu korang . " kata Yukhei lalu dia beredar . adumak , habis spoil mood dia .
" pujukla dia Lisa . ko kan suka dia . macam kitorang tak tahu . " kata Amirul Winwin . " bro support sis . " kata Ryan Ten pula .
aku tersenyum manis . aku bangun untuk pujuk Yukhei namun Xiaojun panggil aku . so , sis pun berhenti .
" Lisa . "
" aku- "
" aku suka kau . "
Jeno terus berdiri . " WOAHHHH "
" kau kenapa ni ? " tanya Ryan Ten . " sumpah first time ada orang confess dekat Lisa HAHAHAHAHA . " kata Jeno , aku jeling dia , tak elok buat kawan laki ni .
" ha ? " aku masih pelik . aku salah dengar ke ? Xiaojun pandang tepat mata aku .
" aku . "
" suka . "
" kau . "
YOU ARE READING
✓ school | lucas + lisa
Fanfictiongais , nak tahu tak . crush kejam . sebab bila nampak dia , kita berdebar dan tak tentu arah . ha kejam kan ? belum lagi dia senyum . fuh diabetes singgah siap lambai lagi beb . macam itu lah apa yang lisa rasa bila si crush dia ada di depan mata...