SEJAK kem hari itu , aku dengan Farhan Yukhei dah mula rapat . jadi marilah bersama-sama mengucapkan terima kasih kepada Cikgu Bulan kerana telah mewujudkan kem tersebut .
sejak kem tu juga , aku tak tahulah kenapa abe kachucks selalu ajak aku , Jeno , Syafuwu , Chenra dan Faten melepak dengan diorang .
" aku syak di antara kita ni ada yang curi-curi bercinta . " kata Xiaojun sambil memandang kami semua . " aku tak eh . ngada-ngada pula kau ni . " kata Yukhei apabila Xiaojun memandangnya . " Jeno dengan Hendery ni . kompom ! " kata Ten . Jeno tarik rambut Ten . geram je dengan lelaki tu .
" bagus lu Jeno . dia memang patut kena tarik rambut pun ! " kata Faten menyokong tindakan Jeno . Ten menjeling musuh sejati dia itu .
tiba-tiba Winwin bersuara .
" ada orang bagi Yangyang surat do . "
perhatian diberi ke arah Yangyang . " dia tulis apa ? " tanya Fayyad Kun . nak report cikgu latew . macam sis tak tahu perangai setan dia ni .
" saya suka awak sejak tingkatan 1 . " Yangyang membaca isi surat tersebut . serentak itu aku , Chenra dan Faten memandang Syafuwu yang menunduk . woi ! setahu kitorang , Syafuwu ni je yang crushkan Yangyang sejak form 1 . entah-entah surat tu-
" aku nampak Syafuwu letak surat dalam beg Yangyang semalam " kata Lutfi Xiaojun . Syafuwu terkejut , kantoi ! " h-ha ? ma-mana ada . " katanya . kalau Syafuwu nangis sebab nervous , sumpah aku suruh abe kachucks pujuk dia .
Yangyang memandang Syafuwu .
" kalau Syafuwu , bahagia betul hidup si Yangyang ni . " kata Yukhei . " asal pula ? " tanya Chenra . " Yangyang suka Syafuwu dari form 2 ! " kata Yukhei .
serentak itu Faten tersembur tepat terkena muka Ryan Ten , musuh sehati sejiwa dia . " FATENNN !!! SETEN LU ! " jerit Ten sambil mengejar Faten . maka , dengarlah maki-makian yang keluar dari mulut mereka berdua . pray for TEN-TEN .
" korang memang tak reti jaga rahsia ke ? " tanya Yangyang dan Syafuwu serentak . ada bau nasi minyak ke ni gais ? " HA KANTOI ! " jerit Winwin .
" selamat pengantin baru gais . " kata Aiman Jeno terharu . member dah taken , dia bila lagi ? asyik sendu je .
" sudikah dikau- "
" miang betul Yangyang ni . " pintas Fayyad Kun sambil menggeleng .
" kita berbalik pada topik siapa yang bercinta senyap-senyap . " kata Lutfi Xiaojun . " tak mungkin Lisa , Lisa kan suka Yuk-- AUCHHH !! "
aku terus pijak kaki Asyraf Hendery . dia ni tak pandai jaga rahsia lah ! stress haku , kalau kantoi tadi macammana ? sob sob .
" kalau bukan Lisa , Syafuwu , Faten . siapa lagi yang tinggal ? " tanya Yukhei . semua memandang Chenra . " Chenra . " kataku
" baik mengaku siapa boypren lu . " kata Asyraf Hendery teruja . semua rahsia dibongkarkan satu persatu hari ini MUAHAAHAHAHA .
" em em . " Chenra ragu-ragu . dah sebulan tau dia rahsiakan benda ni , hm . tapi tak apalah .
" boypren aku-"
" aku boyfriend dia . " kata Winwin .
" WUSHUWUSHUWUSHU ! " Fayyad Kun mula berfanboy .
gais , kawan kawan sis dah bahagia .
tak ada siapa ke nak tolong aku ngoratkan Yukhei ?
YOU ARE READING
✓ school | lucas + lisa
Fanficgais , nak tahu tak . crush kejam . sebab bila nampak dia , kita berdebar dan tak tentu arah . ha kejam kan ? belum lagi dia senyum . fuh diabetes singgah siap lambai lagi beb . macam itu lah apa yang lisa rasa bila si crush dia ada di depan mata...