-- 17

405 54 2
                                    

" KAU TAK NAK MOVE ON KE LALISA ? " tanya Aiman Jeno semasa kami berdua dalam perjalanan masuk ke dalam kelas . baru sampai schoolah genk .

" dia dengan Jisoo tu couple je kan . belum tunang , hm . manalah tahu aku dengan Yukhei tu sebenarnya jodoh ke apa kan ? ha kita tak tahu . " balasku . Jeno membuat muka .

" ewah ko , kunpiden bukan main tinggi lagi . ha ni , kau pergi tak kem minggu depan ? " tanya Jeno . aku berhenti dan pandang dia . " sebenarnya aku tak nak tapi mak aku suruh pergi sebab Jisoo tergedik-gedik nak pergi . so , aku dipaksa untuk jaga princess tu . "

" eh korang ni dah macam adik-beradik pula nak jaga-jaga . Jisoo tu kan dah besar . " balas Jeno sambil berpeluk tubuh . " memang adik beradik pun . bakal adik beradik tiri . " kataku . Jeno tercekik air liur sendiri .

" WEHHH BETUL KE ?! " tanya Jeno terkejut . aku mengangguk . " mak aku nak kahwin dengan bapak dia bulan depan do . " kataku .

" dahtu kalau Jisoo kahwin dengan Yukhei , kau kena hadap muka lelaki tu sampai bila bila la ni ? " tanya Jeno . aku ketuk kepala dia .

" kau memang nak diorang kahwin ke ? "

" aku kata ' kalau ' . ko ni emo pulek , piyed ke ? " , serentak itu aku tendang kaki dia . geram je aku dengan lelaki ni tau !

" hi Lisa . " sapa seorang lelaki . aku memandangnya . oh ulat dejun . " hi . " , balasku kekok . Lutfi Xiaojun tersenyum .

" kau datang ke kem ? "

" ya , aku datanggg . " kataku .

Xiaojun senyum lagi . " okay , aku masuk kelas dulu . " katanya lalu beredar . " weh kau tak rasa ke macam malas je nak sekolah harini ? " tanyaku .

Jeno tersenyum jahat .

" ayo . "

" ayo . "

serentak itu , kami berlari ke pagar belakang sekolah . belum sempat panjat , Jeno dah beri idea . " jom pergi taman . " ajak Jeno . " tapi kalau orang nampak kita macammana ? mesti kantoi kita ponteng . " kataku .

Jeno buka begnya lalu baling hoodie hijau ke arahku . " ambil ni , tukar baju dekat tandas . aku tunggu sini . " katanya .

" okay . dah tu kau pakai baju apa ? "

dia keluarkan hoodie biru pula .

" tadaaa . aku tukar kat sini je . dah cepat pergi . " arahnya . " kau memang bawa hoodie je ke datang sekolah ? " tanyaku . Jeno tersenyum manis . " hokhok , aku memang rancang nak ponteng harini . saja bawa hoodie lebih . " katanya . aku angguk lalu berjalan menuju ke tandas .

agak-agak dah tak nampak macam budak sekolah , aku pergi semula ke belakang sekolah dan panjat pagar .

" YAYYY . JOM MAIN TAMAN ! " jerit Jeno lalu berlari dan aku mengejar dia . jauh la juga nak pergi taman . taman tu dekat dekat je dengan rumah kitorang . so mudah nak balik nanti .

sampai saja di taman , Jeno dah serbu buaian . aku pun ikutkan je lah .

kalau korang nak tahu ,

aku dengan Jeno dah jadi bespwen .

ha githew .

" LISA SOFHEA ! " panggil seseorang . aku menoleh ke belakang . Jeno pun sama .

" halemek . "

" KAU KENAPA PONTENG SEKOLAH ?! AKU PENAT PENAT HANTAR KAU PERGI SEKOLAH PAGI-PAGI , KAU PONTENG DENGAN MAMAT NI ?! KAU TAHU TAK PAGI AKU TU BERHARGA ? " bebel seorang lelaki .

siapa lagi kalau bukan Taeyong Shah , abang kesayangan aku . eh tak , dia cuma watak kesayangan readers .

" apa lagi , Jeno . " kataku . Jeno hairan . " ha ? apo ? "

" jom . " kataku . Jeno tersengih . kami berdua masuk ke dalam kereta Taeyong Shah .

" eh kau berdua ni kenapa pula naik kereta aku ? " tanya Taeyong tak puas hati .

" hantar kitorang pergi mall . nak tengok wayang la . " kataku . perlahan je Taeyong Shah mencarut .

" nasib ko adik aku , kalau tak- "

" cepatlah gerak . bebel pula ko . " kataku .

✓ school | lucas + lisaWhere stories live. Discover now