RASA nak nyorok dalam lubang jamban je gais sekarang . crush tengok , siapa je tak malu ?
" Lisa . awak tahu apa-apa ke pasal hubungan Jaemin dengan Jisoo ? " tanya Farhan Yukhei . wehh , aku nak jawab apa ? Aiman Jeno berdehem .
" ehem ! kenapa nak tanya Lisa pula ? ini hal korang semua kan ? " tanya Aiman Jeno , kemudian dia tarik aku naik bas .
" jomlah gerak , cikgu . jangan layanlah masalah diorang tu " kata Jeno . Cikgu Bulan mengangguk . " okay semua , masuk bas cepat . "
Jaemin Kamal tarik tangan Jisoo , mereka duduk berdua . aku tengok Fayyad Kun . dia duduk bersama Amirul Winwin . Ryan Ten pula bersama Imran Yangyang . kemudian , kelihatan muka bahagia Asyraf Hendery saat dia duduk di sebelah Lutfi Xiaojun .
lupa nak beritahu , Cikgu Bulan terlampau baik nak bawa budak kelas sebelah join sekali :')
eh mana Farhan Yukhei ?
" mana Yukhei weh ? " tanyaku . Aiman Jeno menaikkan bahunya . " mana eden tahu , dia tengah sendulah kot ." aku mengeluh .
kemudian Farhan Yukhei naik , dia tak senyum pun malah dia menjeling Jaemin Kamal dan Jisoo . dia duduk di hadapanku .
hm .
aku keluarkan tisu dari poket aku kemudian curi pen Jeno dan tulis sesuatu .
aku berdiri dan tepuk bahu dia . dia menoleh ke belakang . " apa ? "
" nah . " aku hulur tisu . Yukhei pandang aku kemudian dia ambil tisu tersebut . ya , dia nampak apa aku tulis pada tisu tersebut . dia senyum halus .
" haha thanks . " katanya lalu dia pandang ke depan semula .
aku tersenyum miang manakala Aiman Jeno pandang aku tak puas hati . " kau tulis apa sampai jadi miang macamni ? " tanya Jeno . aku tersengih .
" aku tulis , sedih pun sem . " jujurku . Aiman Jeno membulatkan matanya . " astaghfirullah Lisaaaa . "
apa salahnya nak buat crush gembira kan ? hik .
satu jam kemudian , kami tiba di destinasi . ha gitew . Farhan Yukhei turun dari bas sambil menarik Jisoo . eh kenapa tu ? aku pandang Jaemin , halemek dia pandang sini !
Jaemin menghampiriku . alaa masani la Jeno tak ada , dia nak berak gais tadi . astu dia tinggal aku sorang sorang hm . dahlah Syafuwu , Tenten dengan Chenra tak datang .
" boleh tolong ? " tanya Jaemin . " apa ? " tanyaku . " tolong angkat beg aku . " katanya lalu dia beri aku beg pakaiannya . eh kucen !
" dah lah ambil girlfriend orang lepastu nak suruh aku macam-macam pula . " kutukku . Jaemin menoleh ke arahku . alamak ! dia dengar ke ?
" apa kau cakap ? aku ambil girlfriend orang ? " tanya Jaemin . aku melangkah satu tapak ke belakang . " kalau kau buruk-burukkan aku atau Jisoo pada Yukhei , siaplah kau . " kata Jaemin lalu dia beredar. peh seram la dengan Jaemin Kamal ni .
tiba-tiba Jisoo datang memelukku. aku terdiam , eh kenapa ni ? " kau kenapa peluk aku ni ? " tanyaku .
" Yukhei . "
" ha ? "
" kau okay tak ni ? " tanyaku bila Jisoo menangis makin teruk . habis basah baju aku bila dia nangis dekat bahu aku . hm , redha je lah .
" dia kata- "
" kata apa ? "
" mulai hari ini , dia dengan saya dah tak ada apa-apa . dia minta putus . " kata Jisoo . aku terdiam .
" lepastu dia koyakkan polaroid saya dengan dia . "
" dia dah benci saya , Lisa . "
YOU ARE READING
✓ school | lucas + lisa
Fanfictiongais , nak tahu tak . crush kejam . sebab bila nampak dia , kita berdebar dan tak tentu arah . ha kejam kan ? belum lagi dia senyum . fuh diabetes singgah siap lambai lagi beb . macam itu lah apa yang lisa rasa bila si crush dia ada di depan mata...