Keluarga yang tidak lengkap.
Amat perit sebagai seorang anak.
Apatah lagi kita, cemburu dengan keluarga lain? Tak perlu rasa semua tu.
Kita yang hidup, teruskan hidup.
Usaha untuk mempertahankan keluarga itu tanpa seorang ayah ataupun suami.
Right?
❇❇❇
Don't go, please?
--------
Part O5Minji: Hyung!
Minji pergi ke arah mereka Taehyung yang sedang duduk di hujung cafe.
Kemudian, dia menarik kerusi lalu labuhkan punggung di tepi Jungkook.
Jungkook: Hai, Minji. Lama tak jumpa kau, last jumpa pun masa wedding kau dengan Yura.
Minji senyum sipu malu. Taehyung, Jin dan Kwang Soo hanya ketawa.
Taehyung: So, Jin hyung. Ada berita gembira?
Jin: Tae, aku dah usaha keras tahu tak? But...hampa.
Jin menunduk kepala, dia dengan Jisoo belum lagi dapat cahaya mata seperti orang lain.
Kwang Soo senyum kecil. Kisah Jin sama seperti nya dulu.
Kwang Soo: Jin, kau kena sabar dan usaha nae? Aku pun macam tu dulu. Mungkin, kau belum ada rezeki.
Jungkook: Betul apa yang Soo hyung cakap tu, Jin hyung.
Jin: Aku pun rasa macam tu, rezeki belum ada lagi. Aku teringin sangat digelar sebagai seorang ayah.
Minji dan Taehyung simpati dengan Jin.
Lalu, Taehyung menepuk bahu Jin dengan lembut.
Taehyung: Usaha lagi nae? I feel you.
Jin senyum kelat. Jungkook dan Minji turut juga senyum.
Kwang Soo: Minum lah air ni, jangan membazir! Aku yang belanja ni tau!
••••
Jennie: Joon, makan lah nasi dengan lauk tu. Penat aku buat untuk kau tahu tak?
Namjoon: Ada aku suruh buat ke?
Jennie mengetap bibir, hati nya berapi! Hanya tuhan saja yang tahu apa yang dia rasa sekarang ni.
Kecewa, sakit hati, terasa mahu nangis.
Jennie: Kalau ye pun, makan lah sikit.
Namjoon: Tak, entah-entah kau jampi kat makanan tu. Tambah lagi tak sedap!
Jennie: NAMJOON!
Namjoon dekat kan diri nya dengan Jennie. Jennie mahu undur ke belakang.
Namun, hampa.
Namjoon menarik rambut Jennie dengan kuat, Jennie meraung kesakitan.
Namjoon: Aku kata tak nak kan? Kau paksa dah kenapa? Eh, masakan Taeha lagi sedap daripada kau lah!
Namjoon lepaskan rambut Jennie. Jennie terjatuh di atas lantai dan menangis.
Namjoon: For your information, aku langsung tak anggap kau macam tunang aku. Kau hanya lepaskan nafsu aku, kau yang bodoh.
Namjoon melangkah keluar dari dapur. Jennie peluk lutut nya.
“Sampai hati awak Namjoon. Saya bagai nak rak sayangkan awak, tapi betul apa yang awak kata. SAYA BODOH!”
****
Haeun: Hai, Yoon!
Yoontae menoleh ke belakang. Lalu menggulingkan bebola matanya keatas.
Yoontae: Ape?
Haeun: Takde, saya pergi awak sebab awak sorang je. Oh ya! awak nak sandwich?
Yoontae memandang sekilas wajah polos Haeun. Haeun masih lagi senyum manis dihapadapan Yoontae.
Yoontae akur, dia duduk di sebelah Haeun.
Yoontae: Terima kasih, tau-tau je aku tengah lapar.
Haeun: Hehe, awakkan kawan saya? Mestilah saya tahu!
Yoontae ketawa kecil. Haeun senyum dengan riang.
Dia dapat bagi Yoontae ketawa walaupun tidak sepenuhnya.
Yoontae: Gomawo, Haeun.
Haeun: Nae, takpe. Kenapa awak tak bawa bekal?
Yoontae: Sebab, saya malas nak bawa bekal.
Yoontae ketawa, rasa lucu dengan alasan nya itu. Haeun juga menurut ketawa dengan Yoontae.
Urm, aura apa ni?
–
Jinnie: Taehyung, awak nak pergi mana malam-malam buta ni?
Yelah, Taehyung pakai baju smart-smart macam nak pergi dinner.
Tapi dengan siapa?
Taehyung: Sayang, tidur je dulu nae? Jangan tunggu oppa, oppa ada jumpa dengan client.
Jinnie: Malam ni?
Taehyung: Nae, kunci pintu! Jaga anak-anak nae, oppa tak lama lah.
Jinnie hanya angguk kepala, Taehyung cium dahi isterinya lalu pergi ke kereta.
Jinnie: Think positive, Jinnie.
–
Restoran
11 malamTaehyung: Sorry saya lambat!
Perempuan sedang duduk itu hanya senyum. Rambut panjang, putih, dan cantik.
Taehyung: Sorry eh Irene, so jom?
Irene: Jom, nanti kita lambat.
Taehyung senyum, kemudian mereka berdua masuk ke restoran bersama-sama.
To be continue
P/s: Double update for today!✌
Mianhae kalau hambar😂
YOU ARE READING
[C] CURANG • MYG S2❄
Fanfiction|| COMPLETE || +Bahagia itu hanya sementara. Bukan buat selamanya. Life is too short to be "HAPPY" --- [iamyourhope's story line | Min Yoongi's story] [Status; Complete] [Dialog Version] [Cover book by; Me] Start: 07.12.2019 | Saturday End: 29.12.20...