But I'm still want you.------------
Part 13Taehyung senyum seorang diri. Ingat lagi peristiwa malam tadi, nasib baik ada Jungkook dengan Hyun yang tolong.
Jungkook: Dah lah tu hyung, macam orang gila dah aku tengok.
Taehyung: Eyy tak sangka bini aku percayakan aku hiks ni makin sayang dekat dia. *sengih*
Jungkook tergelak kecil. Taehyung ni macam dilamun cinta pula, ceyyy.
Taehyung: Kata dengan Hyu–
Jungkook: Ape?! Nak ngorat bini aku huh?
Taehyung kemamkan bibir daripada ketawa. Aduhai, si bunny ni cepat sangat bersangka buruk.
Belum lagi orang habis cakap 😂
Taehyung: Eyy aku ada bini! Kata dengan Hyun, aku ucap terima kasih sebab tolong tu je lah!
Jungkook mengedipkan matanya berkali-kali. Dan sengih kerang busuk, ahaks! Malu lah tu. *shy in gucci*
Jungkook: Oh ye eh? Err mian, mana lah tahu hyung nak ngorat bini aku.
Taehyung: Ada-ada lah kau, takde makna nya aku nak ngorat.
Jungkook menjeling tajam ke arah Taehyung, gewram!
–
Yoontae: Hana ahjumma, bila mama boleh balik rumah?
Hana: Yoon, meh sini. Ahjumma nak cerita sikit dekat Yoon.
Tanpa ragu-ragu, Yoontae labuhkan punggung di tepi Hana. Orang lalu lalang diabaikan.
Yoontae: C-cerita apa, ahjumma?
Hana: Yoon, eomma Yoon tu ada kanser. Tahu tak apa tu kanser? Mesti tahu kan, Hansoo dah jelaskan dekat Yoon bukan?
Yoontae mengangguk kepala. Dua hari yang lepas, Hansoo yang beritahu apa itu kanser.
Maklum lah anak doktor, mesti tahu *bangga*
Yoontae: J-jadi?
Hana: So, Eomma Yoon tak dapat balik. Pihak hospital pun tengah mencari penderma hati untuk eomma Yoon.
Yoontae: K-kenapa tak ambil hati Yoon je bagi kat eomma? Asal eomma sihat tu je Yoon nak.
Hana terkedu. Tak sangka Yoon ingin mendermakan hatinya kepada Taeha, budak kecil pulak tu.
Sebak.
Hana: Y-yoon masih kecil. Perjalanan kehidupan Yoon masih jauh.
Yoontae: Yoon tak kisah, yang penting eomma je. Please, ahjumma?
Hana mengetap bibir. Serba salah juga dia.
Hana: Nanti ahjumma bagitau eomma Yoon ye?
To be continue
YOU ARE READING
[C] CURANG • MYG S2❄
Fanfiction|| COMPLETE || +Bahagia itu hanya sementara. Bukan buat selamanya. Life is too short to be "HAPPY" --- [iamyourhope's story line | Min Yoongi's story] [Status; Complete] [Dialog Version] [Cover book by; Me] Start: 07.12.2019 | Saturday End: 29.12.20...