Ajal--------------------
[Last Part END]Hansoo: Yoon! Kajja, kita tengok wayang.
Yoontae: Malas lah, Hansoo. Aku tak suka.
Yoontae meneruskan lagi membaca buku, Hansoo mencebik. Kang dia kata Yoontae ni SI ULAT BULU naya dia.
Yoontae: Kau pergi lah dengan diorang Taehyun.
Hansoo: Tapi, aku nak kau beb. Please, kali ni je weyh!
Yoontae: NO! AKU KATA TAK!
Hansoo terkejut, tiba-tiba saja Yoontae naik angin padanya. Lalu, Yoontae keluar dari bilik nya dan biarkan Hansoo.
Hansoo: Tak ku faham apa masalah si tepung ni, kadang-kadang baik. Haih, tabah je.
–
Haeun: So, dia nak ikut ke? Hansoo?
Hansoo: Hm, tak. Keras kepala betul si Yoon tu, bukan nya selalu dia keluar dengan kita kan?
Bebel Hansoo, dia menongkat dagunya. Haeun menghembus nafas berat, susah nak pujuk Yoontae.
Tak semudah ABC ya.
Haeun: It's okay, kita cuba hari lain. Mana tahu, hati dia lembut tiba-tiba?
Hansoo: Yoon tu manusia ke apa? Sekejap okay sekejap tak. Nak kata period tak juga.
Haeun ketawa kecil, geli hati apa yang Hansoo cakapkan. Sejak umur Hansoo memcecah 20 tahun, dia selalu diam diri.
Kurang bersosial.
Tak mudah keluar.
Terperap kat bilik 24 jam.
Hm, memang dia gitu nak buat macam mana?
••••
Jungkook: Hyujun, nanti suruh Yoon pergi sini nae?
Hyujun: Ish, Yujun tak suka tau dengan dia tu. Dingin je 24 jam, orang nak bercakap dengan dia pun hilang selera.
Hyun: Yujun, tak baik cakap macam tu. Dah dia macam tu kita nak buat macam mana? Suruh dia ubah sifat dia? Gitu?
Hyujun mengguling matanya ke atas. Dan membelek buku majalah miliknya.
Jungwon pula sedang melukis, ya! Dia seorang pereka fesyen terkenal di sekolah saat ini.
Jungkook: JEON HYUJUN! DENGAR TAK APA YANG PAPA CAKAP TADI?!
Hyujun: Ye! Dengar!
Hyujun menghentak kaki tanda protes. Dan pergi ke biliknya, Jungwon tadi melukis kini sudah mencarut.
Jungwon: Hish, tak guna. Mahu sakit jantung aku, nasib lukisan aku tak buruk. Haih.
••••
Hyujun: Dah ke?! Kau ni menyusahkan tahu tak?
Yoontae: Jadi, kenapa kau nak gi sini juga kalau ni menyusahkan kau?
Hyujun memandang menyampah dengan Yoontae. AI TAK SENTAP OKAY?
Hyujun: Bapa aku yang paksa! Kalau tak, takde makna nya aku nak ambil kau lah!
Yoontae: Tch- alasan. Jap, sebelum pergi rumah kau. Singgah seven eleven jap eh?
Hyujun: Yelah! Cepat sikit!
💜💜💜
Selesai je aku jumpa diorang Hansoo kat 7e tadi. Aku nak pergi ke seberang.
Tapi, entah. Kenapa hati aku rasa tak payah je gi seberang.
Then, aku abaikan je. Mungkin perasaan aku maybe? Aku berjalan dan aku dengar bunyi sebuah kenderaan di kanan.
SPREET!!!!!!
BUPPP!!!!!!!
Aku rebah di atas jalan raya. Darah terkeluar dari mulut.
Ya, mungkin ini ajal aku. Hidup aku tak panjang, mata aku sudah kabur-kabur.
Lalu, dunia menjadi gelap.
AKU TAK LAYAK HIDUP.
[The end]
•Hiks, ai tahu ending dia mengarut macam ugh.
• Akhirnya! Season 2 dah tamat!
•Terima kasih siapa dah baca dan vote cite hana❤Love you 3000❤❤❤
Special tags:
ttaeggdv_
kikifaraly
crushzzluv_
Iriz_kris
kim_chaegoun
YOU ARE READING
[C] CURANG • MYG S2❄
Fanfiction|| COMPLETE || +Bahagia itu hanya sementara. Bukan buat selamanya. Life is too short to be "HAPPY" --- [iamyourhope's story line | Min Yoongi's story] [Status; Complete] [Dialog Version] [Cover book by; Me] Start: 07.12.2019 | Saturday End: 29.12.20...