I really love you--------------
Part O9Taehyung: Jadi, kau nak tolong aku tak? Aku dah buntu weyh.
Jungkook menggeleng kepala. Si Taehyung ni memang tak pandai pujuk orang, dah digelar suami dengan ayah pula tu.
Jungkook: Cam ni, aku minta tolong bini aku. Hyun kan rapat dengan Jinnie.
Taehyung: Ha'ah! Betul tu, thanks bro. Aku memang dah buntu, haih memang tak gentleman langsung aku ni kan?
Jungkook: Hyung, kena tahu. Tak semua orang ada sifat gentleman, termasuk aku. Senang cerita, semua orang tak sempurna.
Taehyung angguk setuju dengan Jungkook. Jungkook sudah matang huehue.
Taehyung: Kau dah maju, Kook. *ketawa*
Jungkook: I'm JK.
–
Taeha: M-macam mana, Hana?
Hana senyum kelat. Dan duduk di sebelah Taeha, muka Taeha jelas amat pucat.
Hana: Kanser k-kau..datang b-balik Taeha.
Taeha terkedu, betul apa yang dia sangka kan. Air mata mula menitis.
Taeha: T-tahap b-berapa?
Hana: T-tahap empat, aku yakin kau kuat kan?
Taeha menunduk kepala, kenapa dia memang tidak dapat rasa bahagia? Bagaimana dengan anaknya nanti?
Taeha: Dapat sembuh t-tak?
Hana: ...mianhae. K-kali ni, tak dapat. Aku akan cari juga jalan keluar untuk sembuhkan kanser kau.
Hana kemamkan bibir, rasa kasihan dengan nasib Taeha. Dari dulu lagi Taeha tahan dengan penyakitnya.
Tak sangka, kanser nya datang balik.
Taeha: T-takpe, ini ujian aku Hana. Aku redha.
Hana: Aku tahu kau kuat, aku sentiasa dengan kau Taeha.
••••
Yura: Jiyu, mana eonnie? Dekat bilik ke?
Jiyu angguk dan mengalihkan pandang ke kaca TV. Dia menonton rancangan WEEKLY IDOL 'BTS'.
Jiyu: Eomma! Jhope oppa handsome!!
Yura: Yelah, Jiyu. Layan je oppa kamu tu ye. Eomma nak tengok eonnie kamu dulu.
Yura naik tangga kemudian membuka pintu bilik MinYu. Hm, kosong je.
Yura: MinYu!
MinYu: Min dekat bilik air eomma! Tunggu sekejap!
Yura menghela nafas lega, dekat bilik air rupanya. Beberapa minit kemudian, MinYu keluar dari bilik air.
MinYu: Kenapa eomma?
Yura: Yah! Mana patung Chimmy BT21 eomma hah?!
–
Yoontae: Eomma, mana keropok Yoo--
Yoontae tergamam. Taeha terbatuk-batuk dan keluar darah keluar di mulutnya. Dengan pantasnya, Yoontae menuju ke Taeha.
Yoontae: Eomma! Gwenchana?!
Taeha: Uhuk! E-eomma o-okay..
Yoontae lap mulut Taeha yang ada cecair merah tersebut menggunakan tangannya.
Yoontae: Yoon call Yumi ahjumma nae?! Tunggu jap!
••••
Hospital Seoul
Yumi: Macam mana dengan kakak ipar saya doktor?
Doktor Nayeon: Puan Taeha dalam keadaan lemah. Dan, dia sekarang menghadapi kanser hati tahap empat.
Yumi menekup mulut, Yoontae tidak faham apa yang Doktor Nayeon cakapkan.
Yoontae: K-kanser? Ape tu?
Yumi: Hiks, dia dapat sembuh kan?
Doktor Nayeon perlahan-lahan gelengkan kepala. Yumi terduduk di atas lantai, kalau Mrs.Min tahu...
Mahu sakit jantung dia.
Yoontae: Yoon nak tengok eomma!
To be continue
P/s: What I gonna do to next chapter? ")
YOU ARE READING
[C] CURANG • MYG S2❄
Fanfic|| COMPLETE || +Bahagia itu hanya sementara. Bukan buat selamanya. Life is too short to be "HAPPY" --- [iamyourhope's story line | Min Yoongi's story] [Status; Complete] [Dialog Version] [Cover book by; Me] Start: 07.12.2019 | Saturday End: 29.12.20...