Sayang.Rindu.
Amat perit untuk ditahan.
Don't!
----------------
Part 14(Amaran: sila sediakan tisu)
Dua bulan kemudian...
Cuti sekolah sudah mula. Seperti biasa, Yoontae akan pergi ke hospital ingin menjenguk ibunya.
Keadaan Taeha sudah bukan seperti orang.
Kusut masai, kurus, tak mahu makan, asyik batuk, rambut pula mula gugur.
Perit dan sebak untuk dilihat keadaan Taeha sekarang ini. Sebagai anak, mampu berdoa dan memberi semangat.
Yoontae: Eomma, Yoon datang. Nak makan? Mesti eomma lapar kan?
Taeha tidak menjawab. Tetapi, dia senyum gembira melihat anaknya.
Dia sudah tidak mampu untuk mengeluarkan suara. Sakit.
Yoontae membalas senyuman Taeha, dia teringat. Esok adalah hari lahirnya, 23.10, tapi dia faham.
Sekarang ni tidak sesuai untuk menyambut hari lahirnya. Yang penting sekarang ini, ibunya.
Yoontae: Yoon suap eh? Yoon bawa bibimbap, dan nasi goreng. Hyun ahjumma yang buat, sedap!
Yoontae mula menyuap nasi di mulut Taeha. Taeha buka mulutnya perlahan-lahan.
Yoontae: Aaaaa~ kapal terbang nak pergi mulut eomma~
Dengan kasih sayangnya, Yoontae melayan Taeha. Tak kira macam mana orang kata tentang ibunya, dia terima hati yang terbuka.
Tuhan itu adil. Biar tuhan yang membalas kejahatan itu.
Di samping lain, Namjoon perhati di luar wad Taeha.
Namjoon: Y-yoon..
–
Taehyun: Noona, buat apa?
Haeun tidak peduli adiknya malah meneruskan membalut sebungkus kotak yang amat cantik.
Haeun: Tak yah kacau noona lah. Shuh shuh!
Taehyun: Tch- bagi hadiah dengan Yoon? Hum?
Haeun: Apa masalah nya? Esok kan birthday dia? Salah eh?
Taehyun berdecit kecil lalu keluar dari bilik Haeun. Haeun menggeleng kepala, pening dengan sikap Taehyun.
Sombong tak habis-habis.
Haeun: Perangai sama je macam alien.
••••
YOU ARE READING
[C] CURANG • MYG S2❄
Fanfiction|| COMPLETE || +Bahagia itu hanya sementara. Bukan buat selamanya. Life is too short to be "HAPPY" --- [iamyourhope's story line | Min Yoongi's story] [Status; Complete] [Dialog Version] [Cover book by; Me] Start: 07.12.2019 | Saturday End: 29.12.20...