17

36 11 10
                                    


You lying!

------------------------
Part 17

Haeun: Yoon! Ni hadiah dari saya!

Yoontae mengambil kotak hadiah dari tangan Haeun. Bentuk silinder pula tu.

Yoontae: Apa benda dalam ni? Ringan je.

Haeun: Halah, buka lah. Mesti awak suka!

Tanpa ragu-ragu, Yoontae membuka tali merah pada kotak itu dan membuka kotak tersebut.

Whut?

PaTuNg  kUmAmUn?

Yoontae: Micheoso?! Patung kumamun?!

Hansoo ketawa terbahak-bahak, Jiyu dan MinYu turut ketawa juga. Haeun tayang gigi putihnya di hadapan Yoontae.

Yoontae: Hum, takpelah. Aku terima, thanks!

Haeun: Hehe, sorry kalau tak suka dengan hadiah tu.

Yoontae: Gwenchana, asal ikhlas je bagi kat aku sudah.

Secara tiba-tiba, Hansoo tersedak. Dia mengurut dadanya.

Jiyu: Oit! Hansoo-ah, kau okay ke duh?

Hansoo: I n-need ugh– nevermind. Entah kenapa aku terfikir, drama kat depan aku ni macam Hotel Del Luna.

Jiyu: Eo?! Huwaa, aku suka IU unnie!

Haa mula lah dah si Jiyu ni.

Yoontae membawa makanan untuk Taeha. Baru je di masuk, dia terdengar ibunya batuk.

Yoontae: E-eomma?! Eomma okay tak?!

Taeha: Uhuk! Y-yoon p-p-panggil d-doktor, p-palli. Uhuk!

Yoontae: N-nae! Yoon pergi panggil!

🌹🌹🌹

Sudah tiga jam mereka menunggu di luar bilik kecemasan. Yoontae dari tadi tidak berhenti berdoa supaya Taeha selamat.

Siapa tak risau? Ibu nya masuk ke bilik kecemasan.

Hyun: Yoon sabar eh? Yoon doa banyak-banyak supaya eomma Yoon selamat kat dalam tu.

Yoontae: Hiks, eomma batuk teruk! Sampai muntah darah! Ahjumma, hiks Y-yoon tak kuat nak hadapi semua ni.

Haeun, Hansoo, Jiyu dan MinYu memandang Yoontae dengan simpati. Taehyun juga turut begitu, walaupun hati dia keras.

Taehyung, Jinnie, Jungkook dan yang lain juga turut sama di situ. Beberapa minit kemudian, doktor Nayeon keluar dari bilik kecemasan.

Jinnie: Doktor, macam mana?

Doktor Nayeon: I'm sorry. To bad for you all's.

Yoontae: A-aniya!

Air mata Yoontae keluar dengan deras. Tak, bukan ini yang dia mahukan!

Doktor Nayeon: Maafkan kami, Puan Taeha tidak dapat diselamatkan. Kami sudah cuba sedaya upaya kami tapi..hampa.

Namjoon terduduk di atas lantai. T-tak mungkin, dulu hilang Yoongi sekarang?

Doktor Nayeon langkah pergi. Yoontae memeluk Hyun dengam erat, baru sahaja dia sambut hari lahir dengan ibunya sebentar tadi.

Terlalu cepat dia pergi.

••••

Hari ini hari perkebumian Taeha. Waktu itu pun, hujan. Semua berpakaian serba hitam, Yoontae dan yang lain letak sejambak bunga di makam Taeha.

Jinnie: Rest and peace, Park Taeha.

Yura: Taeha, kitaorang sentiasa rindukan kau.

Hyun: Rest and peace, my chingu.

Mereka Hyun, Jinnie dan Yura melangkah pergi dari perkuburan. Hana, Hansoo dan Kwang Soo masih setia di tepi Yoontae.

Yoontae: Eomma tipu! Eomma tipu!

Hana: Yoon, tak baik cakap macam tu. Kajja kita balik?

Yoontae: Hiks, e-eomma.

Makam Taeha diperhati. Ya, makam Taeha sebelah makam Yoongi. Dengan hari hujan pula, Yoontae terasa keseorangan.

Kenapa perlu pergi?

Kenapa?

Kwang Soo: Yoon, kajja. Hujan ni, tak baik untuk kesihatan nanti demam.

Yoontae akur, dia berdiri dan pegang tangan Hana dengan erat.

Yoontae: Yoon sayang eomma. You always in my heart, eomma. I love you.

Kemudian, mereka melangkah pergi dari kawasan perkuburan.

“Appa dan eomma pun sayangkan Yoon.”

Hiks. Tinggal 1 chapter je lagi❤

[C] CURANG • MYG S2❄ Where stories live. Discover now