Mianhae, mom.--------------
Part 11Haeun: Macam tu lah cerita dia, ajusshi. Tiba-tiba je dia pengsan.
Jungkook mengangguk faham. Wajah pucat Yoontae di tatap, sebijik macam mendiang Yoongi.
Hiks, I miss him.
Jungkook: Terima kasih lah kamu semua, sebab selalu layan si Yoon ni.
Hansoo: Takde hal ajusshi, walaupun dia ni garang je setiap masa. Tapi kitaorang tahu, dia ni baik sebernanya.
Jungkook senyum, dia tersentuh dengan ayat-ayat Hansoo. Kagum dengan sikap mereka.
Jungkook: Jiyu, MinYu. Kamu berdua nak tumpang ajusshi tak? Nanti ajusshi hantar gi rumah kamu.
Jiyu: Urm, kami nak stay boleh tak ajusshi? Nak balik sama dengan Haeun.
Jungkook mengusap rambut Jiyu dengan lembut, lalu anggukkan kepala.
Jungkook: Boleh je. Ajusshi pergi bawah dulu nae? Kalau Yoon sedar, bagitau ajusshi.
Haeun & Hansoo: Nae, ajusshi Kook.
Jungkook melangkah keluar lalu menutup pintu bilik Yoontae. MinYu pandang Haeun.
MinYu: Haeun, kenapa kau caring sangat pasal Yoon?
Haeun: Kenapa? Salah ke?
Jiyu: Tak salah. Ke kau suka Yoon?
Jiyu senyum nakal. Pipi Haeun mula merona merah, Hansoo pula sudah tergelak.
Taehyun yang duduk di kerusi itu hanya melihat.
Kemudian, dia berdecit kecil.
–
Namjoon: J-jin?
Jin menoleh ke belakang. Lalu senyum lebar.
Jin: Joon! Lama tak jumpa kau siot! Gue rindu sama lu!
Jin mula memeluk Namjoon, Namjoon pula membalas pelukkan nya.
Jisoo yang sedang menjahit baju itu melihat mereka berdua, tapi ada satu kekurangan.
Mana Jennie?
Jisoo: Joon-ah! Mana Jennie?
Namjoon lepaskan pelukan, dalam beberapa saat dia menelan air liur. Soalan yang susah untuk dia jawab.
Wajah nya mula cuak dan pucat.
Jin: Bro, mana Jennie?
Namjoon: D-dia..d-dah..
Jisoo & Jin: Dah apa? Mana dia? Kenapa kau tak bawa dia sekali?
Bertubi-tubu soalan pasangan suami isteri itu. Namjoon menunduk kepala dan kemamkan bibir.
Namjoon: Dia dah mati, Jin..Jisoo.
••••
Jisoo: Kenapa kau buat macam tu dengan dia NAMJOON ?!
Jin: Sayang, cool down. Jangan melenting boleh tak?
Nafas Jisoo turun naik. Mula bengang dengan sikap Namjoon, yang tidak menghargai seseorang..
..yang terlalu mencintainya.
Namjoon: A-aku tahu aku salah. Aku rasa menyesal sangat apa yang aku dah buat, a-aku belum sempat nak minta maaf.
Jisoo: Hey! Menyesal kemudian takde gunanya! Aku kesal dengan kau tahu tak?!
Jin: Bro, aku tak sangka kau macam tu. Mana Namjoon yang aku kenal dulu? Kenapa kau berubah?
Namjoon menunduk kepala. Rasa berdosa dia dengan Jennie. Wanita yang amat mencintainya.
Jennie: Awak buat cerita dekat parents saya?! Kenapa Namjoon?!
Namjoon: Sebab aku nak putuskan pertunangan aku dengan kau! Tu je cara terbaik kan?
Jennie menekup mulut. Sakit hati, seksa, rasa diperkosa.
Jennie: I hate you!
Namjoon: I hate you too, Jennie Kim.
–
Lepas beberapa hari, Namjoon dapat berita yang Jennie bunuh diri. Dia terjun dari bangunan 7 tingkat.
Mayat nya terburai. Ngeri baginya.
Namjoon: J-jennie..
Mayat Jennie diangkat oleh ahli bomba. Dengan darah berlumuran, dia memang tak sanggup tengok.
Namjoon: A-aku minta maaf, Jisoo.
Jisoo: Kau minta maaf dengan aku takde guna juga! Aku benci kau!
To be continue
P/s: Selamat Hari Krismas! ❤🌹
YOU ARE READING
[C] CURANG • MYG S2❄
Fanfiction|| COMPLETE || +Bahagia itu hanya sementara. Bukan buat selamanya. Life is too short to be "HAPPY" --- [iamyourhope's story line | Min Yoongi's story] [Status; Complete] [Dialog Version] [Cover book by; Me] Start: 07.12.2019 | Saturday End: 29.12.20...