12

30 11 4
                                    


Until that day.

-----------
Part 12


Taehyung: Okay, perfect! Tunggu Jinnie datang je lagi ni.

Ya, seperti di rancang Taehyung ingin menyambut hari lahir isterinya.

Harap berjalan dengan lancar ya : ")

Jungkook: Pukul berapa dia balik? Lama benor.

Hyun: Sabar boleh? Kita siap sedia je!

Mereka semua menunggu kedatangan Jinnie. Dalam beberapa minit, pintu utama dibuka oleh seseorang.

Jinnie: Saya dah balik.

Pop!

Taehyung: SUPRISE!!!

Jinnie terkejut dan tergamam. Dia memandang sekeliling, dihias dengan cantik. Belon, dan lain-lain.

Taehyung dan yang lain: Happy birthday to you! Happy birthday to you! Happy birthday to Kim Jinnie! Happy birthday to you!

Mereka semua beri tepukan. Jinnie menekup mulut, kelihatan Taehyun dan Haeun membawa Kek .

Haeun: Happy birthday, mummy!

Jinnie: Gomawo, sayang. Hyun, kau ken buat ni semua?

Hyun senyum. Jungkook memberi isyarat kepada Hyun untuk memberi tahu yang Taehyung yang buat semua ni.

Hyun: Not me, Taehyung yang rancang untuk kau.

Yoontae: Eomma, sekarang ni kan. Yoon cuma nak cakap, minta maaf dekat eomma.

Taeha: K-kenapa n-nak m-minta maaf? Y-yoon takde buat s-salah pun k-kan?

Yoontae mengenggam erat tangan Taeha. Sekarang ni dia patut pergi ke rumah Haeun, tapi dia tak nak.

Lepas je bangun pengsan, dia suruh Jungkook hantar pergi hospital.

Yoontae: Eomma please. Yoon ada salah, Yoon kasar dengan eomma.

Taeha: A-aniya. Eomma–

Yoontae terus peluk Taeha yang keadaan baring di atas katil itu. Air mata mulai turun dan membasahi pipinya.

Sungguh dia rasa kesal dengan perbuatan nya dengan ibunya.

Rasa seperti anak derhaka.

Yoontae: Yoon sayang e-eomma.

Taeha: E-eomma p-pun s-sayang k-kan, Y-yoon. Yoon k-kena i-ingat, s-senyum l-lah walaupun s-sedih. N-nae?

Yoontae tidak menjawab apa-apa malah eratkan pelukkan nya. Dia tidak dapat bayangkan, kalau ibunya tiada di sisinya.

Dan kamu semua di sana, sila hargai ibu yang masih hidup ya? ")  Jangan jadi seperti tanggang yang derhaka dengan ibunya.

••••

Namjoon: J-jennie...saya minta maaf dengan perbuatan saya dekat awak.

Namjoon pegang pusara milik Jennie. Dia menghembus nafas perlahan-lahan, dan letak sejambak bunga di makam Jennie.

Namjoon: Rest and peace, Jennie Kim.

Namjoon berlalu pergi. Dengan angin bertiup dengan kuat boleh buat badan terasa dingin.

“I will not forgive you, Kim Namjoon. ”

To be continue

P/s: Untung kau dik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

P/s: Untung kau dik. Gue jeles mu tahu? "(





[C] CURANG • MYG S2❄ Where stories live. Discover now