O8

31 11 10
                                    

Suprise!

Part O8

----------------------
Saranghae, my dear❤

Dua hari sudah berlalu, hari jadi Jinnie pula sudah hampir. Taehyung duduk di balkoni biliknya.

Angin pada malam itu amat sejuk. Minda Taehyung asyik fikir bagaimana hendak terus terang dengan isterinya.

Taehyung: Aish, macam mana ni? Mulut kau pun satu, buruk macam longkang. Tak ikut plan lagi tu.

Ngomel nya sendiri. Yeontan di sebelah nya itu tergesel-gesel di lengan Taehyung.

Manja hm.

Taehyung: Yeon, boleh tolong papa dok?

Yeontan: Wuf! Wuf!

Taehyung garu pipinya, Yeontan faham ke apa yang dia cakap?

Taehyun dengan Haeun? Kat bilik masing-masing, Jinnie pula kat bilik Jenny.

Taehyung: Hm, minta tolong Kook?

Keesokkan harinya.

Taeha: Yoon, come. Breakfast.

Yoontae berjalan dan menarik kerusi lalu labuhkan punggung nya. Taeha memberi sandwich kepada Yoontae.

Taeha: Sayang, eomma minta maaf nae?

Tiada respon.

Taeha: Yoon? Mianhae, eomma bukan tak nak luangkan masa dengan Yoon ta--

Yoontae: Cepat, nanti Yoon lambat pergi sekolah.

Taeha mengeluh kecil. Dan sarapan bersama dengan anaknya.

****

Haeun: Hai, Yoon!

Yoontae menoleh ke tepi, Haeun dengan Taehyun huh?

Yoontae: Hm, hai.

Taehyun: Tch- jawab pun tak ikhlas.

Yoontae: Kau nak apa sebernanya?

Haeun memandang wajah adiknya, bengis. Macam tidak suka dengan Yoontae. Tapi, sebab apa?

Haeun: Err, Taehyun. Jangan macam tu, Yoon tua dari Taehyun tau.

Taehyun: So? Perlu hormat dia?

Yoontae: Tak hormat pun takpe. Manusia sekarang mana reti nak hormat orang.

Taehyun menggengam tangannya. Rasa diperli, ingin saja dia tumbuk muka Yoontae.

Haeun menghempuk dahi. Macam kucing dengan anjing saja, asal jumpa..gaduh.

••••

Yura: Oppa-ah, tolonglah chagi ni!

Min Ji tergelak, Yura pula sudah buat muka. Suka menyakat.

Min Ji: Nae, tolong lah ni. Tapi, ada upah nya~

Yura mengguling mata nya keatas, faham sangat apa upahan tu. Byun tak bertempat😹

Yura: Can you stop it? Tiada upah!

Min Ji: Okay, tiada upah tak nak tolong. Deal?

Yura mengetap bibir, geram! Min Ji senyum nakal, dia memang suka buatkan Yura marah.

Kang merajuk, siapa susah? 😂

Yura: Kalau macam tu, keluar dari rumah.

Senyum Min Ji bertukar senyum pudar. Yura senyum sinis, siapa suruh? Orang nak minta tolong sikit terus nak bagi upah.

Upah yang diluar jangkaan. ")

Min Ji: A-aniya! Jangan gitu sayang oi, syurga di bawah telapak suami tau! Dosa buat camtu.

Yura: Apa kena mengena dengan dosa? Habis, oppa tak nak tolong isteri tak berdosa lah ya?

Min Ji terkedu. Dia juga salah, malas dan tak mahu tolong Yura.

Haih.

Min Ji: Okay, oppa tolong. Sorry?

Yura: Maaf anda tak diterima. Sila cuba lain hari!

Min Ji: CHAGI YA!!!!!

••••

Jungkook: Sayang.

Hyun: Nae?

Jungkook labuhkan punggung di sebelah Hyun. Dia memandang kiri dan kanan, okay line clear.

Jungkook: Sayang perasan tak? Hyujun dingin ke tiap hari.

Hyun: Ye, sayang perasan tapi kenapa dia macam tu? Oppa ada marah dia ke?

Jungkook menggeleng kepala menandakan tidak. Hyun hairan.

Hyun: Hum, mungkin dia cemburu dengan Jungwon?

Jungkook: Jungwon?

Hyun: Yelah, kita selalu abaikan dia dan selalu backup Jungwon. Ingat tak masa tu, Jungwon terjatuh kat kolam?

Jungkook: Ingat.

Hyun: Then oppa marahkan Yujun? Sedangkan Yujun tak sengaja tolak Jungwon.

Jungkook terdiam. Patutlah, Hyujun jauhkan diri daripadanya, disebabkan itu ya?

Jungkook: Nanti kita bincang dengan Hyujun.

To be continue

P/s: I know hambar ahaks!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


P/s: I know hambar ahaks!

Vote and comment❤🐇

[C] CURANG • MYG S2❄ Where stories live. Discover now