O7

39 9 8
                                    

Salah Faham or prank?

Part O7

----------------------

I'm Sorry, dear❤

Hyun: D-dia cakap macam tu?! I can't believe it!

Jinnie menangis esak-esak, Yura, Hana dan Hyun menghembus nafas ringan. Mereka Taehyung dah lama berkahwin.

Takkan Taehyung nak buat camtu :3

Yura: Aku nak cincang laki kau! Lelaki ni sorang perempuan tak cukup ke hah?!

Hyun: Diorang batak dengan perempuan.

Hana tergelak kecil apa yang Hyun cakapkan tadi. Jinnie tadi menangis boleh ketawa kecil oleh nya.

Hyun: Jinnie, chill okay? Aku tak percaya lah laki kau buat camtu, beb.

Yura: Kau backup si alien tu?! Are you kidding me sistur?!

Hana: Yura, rileks. Ramai orang pandang kau dari tadi suara kau berkumandang kat cafe ni.

Yura memandang sekeliling, ya betul apa yang Hana cakap. Orang pandang nya dengan perasaan aneh.

Yura: Aku tahu aku cantik.

Hana dan Hyun buat muka meluat, Jinnie meraup rambut nya di belakang.

“Macam ni ke apa yang Taeha rasa kalau suami kita curang?”

••••

Jennie: Eomma..a-appa.

Ibu bapa Jennie memandang Jennie dengan penuh benci. Jennie sudah cemas, takut.

Mrs.Kim: Betul ke apa yang Namjoon kata, Jennie?

Jennie tersentak. Jujur, dia tak faham apa maksud ibunya itu.

Jennie: C-cakap a-apa?

Mr.Kim: Kau ada lelaki lain, betul? Sampai Namjoon nak minta putus tunang kau dengan dia!

Suara bapa Jennie mula meninggi. Bahu Jennie terhinjut sedikit dengar suara bapanya.

Jennie: Aniya, appa! Cakap Namjoon tu tak betul! Trust me!

Mrs.Kim: Eo? Jinja? Gambar ni apa?

Ibu Jennie lempar sekeping gambar nya dengan seorang lelaki di bilik.

Wait, what?

Jennie menekup mulut, lalu dia menggeleng kepala. Gambar tersebut bukan dia!

Jennie: Tak! Ni bukan Jennie, Namjoon edit eomma!

Mrs.Kim: Liar! Eomma kesal dengan kamu, anak tak tahu malu!

Ibu Jennie menunjal kepala anak nya, Jennie mula menangis. Sampai hati Namjoon buat dia begini.

Mr.Kim: Mulai hari ni, kau bukan anak aku!

Jennie: Appa! Takkan sampai macam tu sekali! Appa dengan eomma lebih percayakan orang lain daripada anak sendiri?!

Mrs.Kim: Kalau orang buat salah, memang takkan mengaku.

Jennie berdiri dan melangkah keluar dari rumah. Sungguh dia kesal dengan ibu bapa nya yang langsung tak mempercayai kata-kata nya.

Taehyung: Tak! Saya salah cakap, bukan tu yang saya mahu kan!

Irene: Takpe, lusa birthday Cik Jinnie bukan? Encik teruskan majlis tersebut, then masa tu Encik jelaskan semua tu.

Taehyung: Menjadi ke? Arh, saya buat hal besar!

Irene: Jangan risau, ia akan menjadi. Hati perempuan lembut encik.

Taehyung senyum kelat, apa yang dia cakap dengan Jinnie itu semua tak betul.

Dia tak ikut plan.

Pabo.

Taehyung: K-kalau isteri saya tak percaya?

Irene: Trust me, dia akan percaya. Tapi, apa yang encik cakap dengan dia tu salah lah. Apa yang penting, encik terus terang.

Taehyung: Jebal, saya takut!

Irene: Kalau encik jelas kan semua tu, cik Jinnie akan faham. Percayalah kata-kata saya.

Taehyung meraup rambut nya dengan kasar. Berharap sangat apa yang Irene cakap tu betul.

TBC

P/s: So, korang dah faham apa yang dah jadi? :)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

P/s: So, korang dah faham apa yang dah jadi? :)

[C] CURANG • MYG S2❄ Where stories live. Discover now